Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Letade i morse efter kalle anka men det fanns ingen med någon Xwing i de butiker jag var inne i.  :(

Dock fick jag hem lite från Amazon UK:

Friends

Venomari shrine
Jay Boosterpack
Lloyd Boosterpack
Cole Kendo booster pack

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

bjomark77

Fick idag hem  , inköpt för totalt ink frakt 508:- från Allt för föräldrar.

Passade nu även på att beställa , & därifrån. Denna order fick en slutsumma på 371:- ink. frakt

Just nu verkar dom bara  ha lite  lego kvar, men en hel del duplo.

Barbaroux

Citat från: bjomark77 skrivet 04 januari 2012 kl. 22:35
Fick idag hem  , inköpt för totalt ink frakt 508:- från Allt för föräldrar.

Bra pris. Jag hade gärna köpt en till som parts pack. Ångrar att jag inte köpte fler när brittiska Amazon sålde ut dem. Mitt ex lade dottern beslag på. Jag kanske kan få det tillbaka om ca 5 år när hon känner sig för stor för lego.

micke

#2268
Var idag på Toys R Us o precis när jag skulle ta ett för 599 som jag tycker är ett ok pris kom en anställd o fyllde på med fler set och tog bort priset. Jag trodde då att dem skulle höja priset igen men då sänkte dem med ytterligare 105 kr till 494 vilket jag blev nöjd med
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

En Kalle Anka med en X-vinge blev det idag...

de Gothia

Citat från: micke skrivet 05 januari 2012 kl. 14:38
Var idag på Toys R Us o precis när jag skulle ta ett 7931 för 599 som jag tycker är ett ok pris kom en anställd o fyllde på med fler set och tog bort priset. Jag trodde då att dem skulle höja priset igen men då sänkte dem med ytterligare 105 kr till 494 vilket jag blev nöjd med
plötsligt händer det!! :) (nästan som i triss reklamen! ;))

micke

Eftersom Toys R Us tydligen är i ett skifte mellan äldre set (2011) och dem nyare på intåg så passade dem på att ha bra priser som under tiden jag var i affären blev bättre.
Passade därför på att köpa lite fler set än jag kanske hade tänkt från början. Fick bli en del partspack och en del set som är trevliga att ha.
Fick sedan ett sms att jag hade två paket från DHL att hämta ut, och resultatet ser ni på bilderna.

Konklusion, idag kan det ha blivit lite mer Lego än planen var och detta är den 5:e Januari (inte så bra med tanke på vad som komma skall).
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre


Blev beställt lite från England.

Catwoman chase
Superman vs Lex
Droid escape
Geonosian cannon
Elite clone Battle pack
Lego Star Wars character encyclopedia (kostade bara 5 pund)

Detta tog en stor tugga ur Legobudgeten men det får det väl vara värt.  Har varit försiktig med reorna för att inte slösa alla pengar på gamla set som Micke nu uppenbarligen gjort.  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Köpte också lite SuperHeroes och Star Wars på Amazon.co.uk, tack för tipset Mordatre.  :)

Var mest ute efter The Dynamic Duo Funhouse Escape och Anakin's Jedi Interceptor. Ingen av dessa fanns dock tillgänglig. Antar att de båda är "Limited Edition" och endast kommer säljas på Toys R Us & BR då de kommer till Sverige...  :-\

Goldmember

Citat från: Skrytsson skrivet 06 januari 2012 kl. 13:59
Köpte också lite SuperHeroes och Star Wars på Amazon.co.uk, tack för tipset Mordatre.  :)

Var mest ute efter The Dynamic Duo Funhouse Escape och Anakin's Jedi Interceptor. Ingen av dessa fanns dock tillgänglig. Antar att de båda är "Limited Edition" och endast kommer säljas på Toys R Us & BR då de kommer till Sverige...  :-\

Mitt Batman funhouse som jag beställde från usa i mitten av december har kommit bort i posten.. ;-( säljaren ville ge tillbaka pengarna men jag bad honom köpa en ny och skicka istället, får se hur detta går.

Angående 9494 så kommer den börja säljas den 9 januari på toy´s r us enligt en säljare där.

Ps. tänkte också beställa lite från amazon.uk men det är så jäkla svårt att hitta seten på deras hemsida!! hur gör man?? har sökt både på legonummer och sökord "lego superheroes", "lego star wars", kommer bara upp gammalt skräp eller bionicle gubbar...

/G

Goldmember

Fixat nu..

köpte:
Catwoman chase
Superman vs Lex
Droid escape
Geonosian cannon
Elite clone Battle pack


För den nätta summan av 977:- inklusive frakt (d.v.s frakten var gratis..)

/G

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 06 januari 2012 kl. 13:59
Köpte också lite SuperHeroes och Star Wars på Amazon.co.uk, tack för tipset Mordatre.  :)

Var mest ute efter The Dynamic Duo Funhouse Escape och Anakin's Jedi Interceptor. Ingen av dessa fanns dock tillgänglig. Antar att de båda är "Limited Edition" och endast kommer säljas på Toys R Us & BR då de kommer till Sverige...  :-\

Både den nya Naboo fightern och Geonosian fighter som båda är exclusives säljs av Amazon uk så jag har förhoppningar om att Dynamic duo och Jedi Interceptor dyker upp där också.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: Goldmember skrivet 06 januari 2012 kl. 22:19
Angående 9494 så kommer den börja säljas den 9 januari på toy´s r us enligt en säljare där.

Ah, okej. Men Toys R Us-priset är ju så fruktansvärt högt...  :-\

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 07 januari 2012 kl. 01:22
Citat från: Goldmember skrivet 06 januari 2012 kl. 22:19
Angående 9494 så kommer den börja säljas den 9 januari på toy´s r us enligt en säljare där.

Ah, okej. Men Toys R Us-priset är ju så fruktansvärt högt...  :-\

Hur högt är det?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Citat från: micke skrivet 07 januari 2012 kl. 09:50
Citat från: Skrytsson skrivet 07 januari 2012 kl. 01:22
Citat från: Goldmember skrivet 06 januari 2012 kl. 22:19
Angående 9494 så kommer den börja säljas den 9 januari på toy´s r us enligt en säljare där.

Ah, okej. Men Toys R Us-priset är ju så fruktansvärt högt...  :-\

Hur högt är det?

Svenska MSRP är 499:-. Antar att Toy´s r Us tar samma. 
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.