Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Heroica-spelet FORTAAN, 199:-  på Barnens Hus i Eskilstuna - fick dock påpeka i kassan att det satt en lapp uppe om det på en hylla, streckkoden slog ordinariepriset 329:-.

Johannes, Jenny och jag har spelat ett par gånger, och tycker nog att det är mest 'spelkänsla' i det, av alla LEGO-spel vi har provat hittills. Fast man blir väldigt sugen att bygga upp en större värld att vandra runt i...

Illuwatar

för 129:- och för 250 på ICA Maxi i Haninge...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Barbaroux

Köpte en legocypress 3778 idag. Min fru kan dock inte förstå hur man kan betala så mycket för en plastbit. Äntligen är min Knight's Tournament komplett  ;D vilket den inte varit de senaste 25 åren.

lindyhep

Citat från: Barbaroux skrivet 28 december 2011 kl. 23:21
Köpte en legocypress 3778 idag. Min fru kan dock inte förstå hur man kan betala så mycket för en plastbit. Äntligen är min Knight's Tournament komplett  ;D vilket den inte varit de senaste 25 åren.

Härligt! Det där setet finns bitar från i gömmorna hemma hos mina föräldrar också. Setet tror jag var min brors. När jag insåg hur mycket cypressen var värd plockade jag dock snabbt undan den innan nåt barn fick för sig att sätta tänder eller liknande i den.

Swe_mckvack

Blev en Unimog 8110 på barnens hus i skellefteå. 1299, tyckte det var ett riktigt bra pris.
Tog över 6 timmar att få ihop den, roligt bygge utan mycket upprepning.
Blev även 9st alver för 20kr st på ica maxi.

Merkurius

Citat från: lindyhep skrivet 29 december 2011 kl. 00:52
Citat från: Barbaroux skrivet 28 december 2011 kl. 23:21
Köpte en legocypress 3778 idag. Min fru kan dock inte förstå hur man kan betala så mycket för en plastbit. Äntligen är min Knight's Tournament komplett  ;D vilket den inte varit de senaste 25 åren.

Härligt! Det där setet finns bitar från i gömmorna hemma hos mina föräldrar också. Setet tror jag var min brors. När jag insåg hur mycket cypressen var värd plockade jag dock snabbt undan den innan nåt barn fick för sig att sätta tänder eller liknande i den.

Haha! Insåg att jag också behöver en cypress fast till  http://guide.lugnet.com/set/7834.  Nu beställd!
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Illuwatar

Årets första BL-ordrar lagda... lite gott och blandat.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Befriade hustruns systerson från LEGO Racer spelet. Har tyvärr inte budget för att ta hand om allt hans övriga LEGO (jag har ju lärt honom vad det är värt).

Illuwatar

En och en hos Webhallen. Framförallt så behöver jag delar från dessa set till en MOC samt en moddning (av som jag köpte tidigare under helgerna - den riktigt tigger om dubbelmontage på bakhjulen).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

dalle

Köpte en Kalle Anka idag och fick med 30051 x-wing på köpet eller vad det tvärt om.

mange74

Inte idag men igår köpte jag en och en på ICA Maxi i Haninge. 150 spänn styck, fanns fortfarande flera kvar.

Myko

Citat från: dalle skrivet 03 januari 2012 kl. 19:05
Köpte en Kalle Anka idag och fick med 30051 x-wing på köpet eller vad det tvärt om.

Samma här, byggde den utan instruktion. Inte så svårt, men kul!

mryxmannen

#2262
Som många andra skrev också så köpte jag med en Kalle anka tidning och fick en Mini-xwing på köpet.

Dock så kostade kalleanka tidningen 40 kr. Vet inte om det är för att det är guldserie eller på grund av Lego produkten.

Ska se om jag skulle kunna fixa hem några mer under veckan. (om de inte är slutsålda)
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Record

Citat från: mryxmannen skrivet 03 januari 2012 kl. 19:54
Som många andra skrev också så köpte jag med en Kalle anka tidning och fick en Mini-xwing på köpet.

Dock så kostade kalleanka tidningen 40 kr. Vet inte om det är för att det är guldserie eller på grund av Lego produkten.

Det måste vara kalle som kostar ::) han som har drygat sig i genarationer, för övrigt den enda som skylar överkroppen före s.oppen på julafton :D :D
Friskt satsat, hälften vunnet..

mryxmannen

Haha! Det måste väl vara så. Märkte också att det var dubbel nummer
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.