Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: Entropique skrivet 14 december 2011 kl. 18:12

Varför kan inga butiker ha påsar som rymmer dessa behändiga lådor?
När jag köpte var jag förutseende och tog med mig en blå IKEA-påse att bära den i. Det glömde jag idag.


Man skulle ju annars kunna tänka sig ett handtag på lådan....fast det skulle väl kosta för mycket....

Mirandir

Citat från: Entropique skrivet 14 december 2011 kl. 18:12
Varför kan inga butiker ha påsar som rymmer dessa behändiga lådor?
När jag köpte var jag förutseende och tog med mig en blå IKEA-påse att bära den i. Det glömde jag idag.

Jag har visst glömt att nämna att jag har gjort två små BL-inköp och nu har vardagskläder till Yoda så han slipper stå i tomtedräckten den 27:e december.

Lite märkligt faktiskt att en del leksaksburiker inte har större påsar. Det är väl knappast bara Lego som har stora kartonger. Eller?
Legobloggen: http://legobloggen.com

insurrection

La en beställning på 180 series 1 figs i kartong...

Art Vandelay

Blev lite smått från Webhallen idag.

Fire ATV
4 x 4 Fire Truck
Ambush Attack
Tower Takedown

Lite jobbigt när man köper bara för att stilla köpsuget :)

Brickchaser

Brukar aldrig göra impulsköp, men idag blev det ett.
Köpte SW kalendern för 175kr, vilket man får vara nöjd med.

mryxmannen

Köpte en Lego City Police Pursuit 4437 för 115kr och två Series 5 minifigures.

Fick boxaren och zootjejen.

Det är 20% rabatt i Citygross stinsen. Några 2012 sets har kommit ut där också
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Magnus

Toys R Us Luleå:

En unimog: för 1278:-

En Toys R Us-lastbil för 199:-

Unimogen ska byggas och lastbilen skall ges bort.

Carl T

Jag köpte... Duplo! Första gången jag köpt det till mig och inte till ungarna. Jag hittade Duplo Basic Bricks och LEGO Basic Bricks för 98 kr/st på ICA och tog en av varje. De 45 bitarna Duplo kommer att hamna inuti ett berg jag börjat försöka bygga.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

mordatre

Citat från: Carl T skrivet 18 december 2011 kl. 19:49
Jag köpte... Duplo! Första gången jag köpt det till mig och inte till ungarna. Jag hittade Duplo Basic Bricks och LEGO Basic Bricks för 98 kr/st på ICA och tog en av varje. De 45 bitarna Duplo kommer att hamna inuti ett berg jag börjat försöka bygga.

Netto tar 79:-/st för dem denna vecka.  För pengarna som blev över hade du kunnat köpa den lilla skogsbrandkårsbilen.
Nu kommer du ligga sömnlös....  ;)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Carl T

Citat från: mordatre skrivet 18 december 2011 kl. 23:15
Citat från: Carl T skrivet 18 december 2011 kl. 19:49
Jag köpte... Duplo! Första gången jag köpt det till mig och inte till ungarna. Jag hittade Duplo Basic Bricks och LEGO Basic Bricks för 98 kr/st på ICA och tog en av varje. De 45 bitarna Duplo kommer att hamna inuti ett berg jag börjat försöka bygga.

Netto tar 79:-/st för dem denna vecka.  För pengarna som blev över hade du kunnat köpa den lilla skogsbrandkårsbilen.
Nu kommer du ligga sömnlös....  ;)

Nåja, med ~6% rabatt på ICA (kupong plus ICA-kort) var det bara drygt 26 kr jag förlorade. Det kan det ha varit värt att slippa en promenad till Netto. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Tobbe Arnesson

I lördags spontanhandlade jag i butik till ordinarie pris för första gången på länge.

Mini Crane

Var så nyfiken på nya lilla turntablen, 99009 och 99010.

Jag begriper inte hur de lyckats göra gjutformen till överdelen 99010, måste kolla om det är två halvor som satts ihop.

Apropå sätta ihop, när man väl satt ihop halvorna är det nog inte meningen att de ska tas isär igen. Jag provade att bara dra isär dem (med lite beams som handtag) och det lämnade ett dåligt märke på underdelen.

Måste skaffa fler, väldigt användbar bit! Förvånad hur pass "oglappig" den är, men jag har inte hunnit bygga något med dem än (inte ens setet).
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Vart hittade du det setet och vad kostade det? Skulle själv vilja ha några av dessa bitar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Lokala leksaksaffären (paraply Lekia tror jag), de ville ha 149,-.
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Hittade den på Webhallen när jag skulle beställa en mp3-spelare till syrran. Självklart slank en sådan med. Kostade 109:- :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

NielsG

Var forbi Wede Lek i Södertälje (en del af Leklust) i torsdags. De har så mange fine set til gode priser. En del gamle set også, så det blev ganske dyrt....  Fik med , og ... Og så fandt jeg ét eksemplar af og to af de tre sidste MF s1 jeg manglede...

Men kan varmt anbefale alle at svinge forbi, om I skulle køre forbi....

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.