Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Duchessa

Jag festade loss med The Black Pearl. Hittade den för 899 på Byggleksaker här i Umeå, och det gick ju inte att motstå....

Merkurius

Idag beställdes julklapp till mig själv från sambon.. skönt med förstående flickvän..

Det blev en http://guide.lugnet.com/set/7866
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Huvudfoting

Ropade hem en oöppnad från ebay för 900 ink transport igår. Hyfsad nöjd med det priset faktiskt - men nu är det nog köpstopp för denna månad. Men först - ska baaaaraaaaa.....

/W

Jesperallen

Blev 750 light bluish gray tiles på BL, det här tilesandet tar knäcken på min budget just nu....

Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Jesperallen

Citat från: Merkurius skrivet 11 december 2011 kl. 20:54
Hyfsat nöjd med mitt tradera-fynd.. http://www.tradera.com/lego-7856-tva-vaxlar-med-kartong-tag-rals-12v-80-tal-auktion_180401_145227787

Det var väl ett schysst köp?
Har inte tåg som inriktning men varje gång jag ser 12v får jag nostalgi och köplust. hade mycket LEGO som grabb men det blev aldrig något tågande tyvärr....

Merkurius

Såg att du hade några auktioner ute på räls nyligen. Bjöd på några, men nope..
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

bjomark77

Var ute och letade efter julklappar till systerdotterns ungar, men hittade inget som passade dom men köpte 30 (10st vardera från 3,4 & 5) minifigurer till mig själv. ;)

Så det får väl bli en egen variant av adventskalender till mig själv.

De 8 första från 3:an var olika, sedan blev det 2 extra sumobrottare.

dalle

Köpte stjärngossestrut på Coop forum till äldsta grabben som har konsert imorgon.
Av någon anledning blev det lite julklappar till barnen också inköpta:
Lego SW bildlexikon 129:- (den gamla är sönderläst)
Brickmaster SW
30005 Imperial Speeder Bike x 4
samt att jag fick ett legopennskrin på köpet.

marpe

Citat från: dalle skrivet 12 december 2011 kl. 23:38
Lego SW bildlexikon 129:- (den gamla är sönderläst)

Jag känner inte till bildlexikonet. Är det bra?
Har en femåring (vars pappa inte kan svara på frågan om R2-Q5 är ond eller god) glädje av lexikonet?

mechamike

Det är iofs kul, men jag tror inte du får svar på 5 åringens fråga.. då är nog Wookipedia bättre

http://starwars.wikia.com/wiki/R2-Q5

"His name is incorrectly written as R2-D5 in the # Lego Imperial Star Destroyer set. "  Hepp!

(o jo han verkar vare en "ond" typ)
?

marpe

Jo, använde den siten för att lösa det akuta problemet igår. I SW-kalendern 2011 heter han R2-Q5, om man ska tro BL.
5-åringen har hursomhelst övertygat mig om att R2-Q5 och klonen är goda bägge två.

Jesperallen

Drog iväg en BL order, behövde 400 cheeseslopes 1x2, det blev också 400 tiles och lite specialbitar.
Ska bli intressant vad LEGO ger för pris på cheeseslopes 1x2 om de blir en del av LUGbulken.

Mattias

Jag köpte 2 st polisstationer och lite andra polis saker igår på ullared  :D rätt bra priser om man jämför med andra ställen (679) kr st

Entropique

Har bekantat mig med det riktigt hyffsade utbudet av Lego på Leklust här i Enköping och fick med mig en hem.

Varför kan inga butiker ha påsar som rymmer dessa behändiga lådor?
När jag köpte var jag förutseende och tog med mig en blå IKEA-påse att bära den i. Det glömde jag idag.

Jag har visst glömt att nämna att jag har gjort två små BL-inköp och nu har vardagskläder till Yoda så han slipper stå i tomtedräckten den 27:e december.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.