Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:47
tur att jag river alla mina mocs då så fort jag tagit kort på dem.. :) vilket betyder att jag har alla bitar tillgängligt. dock kommer det bli knapert med tid nu när jag vill vara med i den stora satsningen samt göra klart mitt projekt med alla fraktioner...
Ja, jag brukar göra detsamma. Men vissa måste jag behålla ihopbyggda till Skrapan-utställningen och andra till det RPG som jag spelar på EB också. ;)

Hur många fraktioner har du kvar? Någon av dem borde du väl kunna inkorporera i EB-projektet?

Duchessa

Citat från: insurrection skrivet 10 november 2011 kl. 14:47
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D
Coolt, vad räknar du som "gammalt riddarlego"?
Vilka år? Bara grejer som gick i de vanliga linesen? Eller räknar du även in grejer som Weetabix-setet, Dacta och Blacksmith shop?
Jag har samlat på mig allt från 1984 till 1998. Fright Knights var inte min favorit, men de hängde med ändå. Sen dök det upp saker under de mörka åren (tidigt 2000-tal) som inte intresserar mig. Men från Vikings och framåt (2007, om jag minns rätt) så är jag på banan igen.

Jag har alla servicepacks snart. Jag har inte Dacta och Weetabix. Däremot har jag en Blacksmith shop - ett av mina favoritset! Jag har också 10000 och 10039.

Det gamla riddarlegot är också i originalkartonger. Jag är en box-tjej :)

Duchessa

Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:48
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?
Jorå, det har släppts i Sverige. Det gjorde däremot (såvitt jag vet) aldrig Forestmen och Dark Forest-serierna.

De set jag saknar just nu är 1680, 6046, 6071, 6079 och 6086. Jag saknar också två servicepacks, 5138 och 5184.

Skafte

Köpte Queen Anne's Revenge och Western Train Chase på Lekia i Uppsala idag, båda nedsatta med 400 kr. Har suktat efter skeppet sedan jag och flossfloss fick bygga KimT:s exemplar i Billund, och en del av bitarna behövs till mitt första adventskyltsöndagsprojekt som jag skall jobba med i helgen.

Fick som bonus se Dalles hamndisplay live, riktigt kul! Skall nu vila mina fötter, det var en bit att gå...


Wineyard

Citat från: Skafte skrivet 10 november 2011 kl. 17:07
Köpte Queen Anne's Revenge och Western Train Chase på Lekia i Uppsala idag, båda nedsatta med 400 kr. Har suktat efter skeppet sedan jag och flossfloss fick bygga KimT:s exemplar i Billund, och en del av bitarna behövs till mitt första adventskyltsöndagsprojekt som jag skall jobba med i helgen.

Fick som bonus se Dalles hamndisplay live, riktigt kul! Skall nu vila mina fötter, det var en bit att gå...
Vilket pris landade QAR på?

Skafte

Citat från: Wineyard skrivet 10 november 2011 kl. 17:25
Vilket pris landade QAR på?

899, de hade säkert 20 kvar (däremot tog jag sista TS-tåget).

de Gothia

Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 15:51
Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:48
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?
Jorå, det har släppts i Sverige. Det gjorde däremot (såvitt jag vet) aldrig Forestmen och Dark Forest-serierna.

De set jag saknar just nu är 1680, 6046, 6071, 6079 och 6086. Jag saknar också två servicepacks, 5138 och 5184.


ah, mitt fel. blev fel när jag googlade. trodde det var just dark forest.

fright knight... uusssch! ;)

forestmen släpptes i sverige, har nog alla de seten... förutom de set som inte släpptes här! :) river crossing o hay cart..

Duchessa

Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 19:23
ah, mitt fel. blev fel när jag googlade. trodde det var just dark forest.

fright knight... uusssch! ;)

forestmen släpptes i sverige, har nog alla de seten... förutom de set som inte släpptes här! :) river crossing o hay cart..

6079 är roligare än 6097. Men är man samlare och vill ha kompletta serier, så får man bita ihop :-)

Intressant att höra att visa Forestmen-set såldes i Sverige. Visste jag inte. Men 6071 och 1680 måste jag nog hitta på ebay eller liknande. 1680 är riktigt dyr idag....

insurrection

#2093
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 15:51
Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:48
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?
Jorå, det har släppts i Sverige. Det gjorde däremot (såvitt jag vet) aldrig Forestmen och Dark Forest-serierna.

De set jag saknar just nu är , , , och . Jag saknar också två servicepacks, och .
Grym samling! Jag vet att , och släpptes i sverige (den sista är det set jag har starkast nostalgiska minnen till ifrån min barndom). Även och (som ju innehöll forestmen-figurer) släpptes i Sverige. och släpptes bara officiellt i nordamerika (liksom Dark Forest-seten). / har jag inte koll på om de släpptes i sverige.

Ett litet tips för att undvika förrvirring som med deGothia och Fright Knight-setet är fö att använda bricklink-kod ("[ bs ]set-nr[ /bs ]", utan mellanslagen, det står SET på snabbknappen i menyn...) runt set-nr så kan man klicka direkt och se vilka du skriver om. Visar genom att ändra i det jag citerar av dig!

Duchessa

Citat från: insurrection skrivet 10 november 2011 kl. 22:41
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 15:51
Citat från: de Gothia skrivet 10 november 2011 kl. 14:48
Citat från: Duchessa skrivet 10 november 2011 kl. 13:55
Fick hem set 6097 igår, efter en ganska lång leveranstid (köpt på Tradera). Nu saknas bara 5 set och 2 servicepacks för att min samling med gammalt riddarlego ska vara komplett ;D

oj vilket roligt set. tråkigt att det aldrig kom till sverige... vad fick du ge?
Jorå, det har släppts i Sverige. Det gjorde däremot (såvitt jag vet) aldrig Forestmen och Dark Forest-serierna.

De set jag saknar just nu är , , , och . Jag saknar också två servicepacks, och .
Grym samling! Jag vet att , och släpptes i sverige (den sista är det set jag har starkast nostalgiska minnen till ifrån min barndom). Även och (som ju innehöll forestmen-figurer) släpptes i Sverige. och släpptes bara officiellt i nordamerika (liksom Dark Forest-seten). / har jag inte koll på om de släpptes i sverige.

Ett litet tips för att undvika förrvirring som med deGothia och Fright Knight-setet är fö att använda bricklink-kod ("[ bs ]set-nr[ /bs ]", utan mellanslagen, det står SET på snabbknappen i menyn...) runt set-nr så kan man klicka direkt och se vilka du skriver om. Visar genom att ändra i det jag citerar av dig!

Tack för tips om hur man länkar till set - det hade jag inte hunnit upptäcka än. Ska använda mig av det :-)

Ska fota min samling nån gång när jag har tid. Finns mycket mer där också. Nästan alla SW-set fram till 2008, 2/3 av allt piratlego, komplett Wild West, Ninja, Paradisa och lite annat smått och gott.

Myko

Jag har alla svenska kataloger mellan 84 och 94, och 1877 och 1680 finns inte med i nån av dem.

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 10 november 2011 kl. 18:07
Citat från: Wineyard skrivet 10 november 2011 kl. 17:25
Vilket pris landade QAR på?

899, de hade säkert 20 kvar (däremot tog jag sista TS-tåget).
Intressant. Det tål att tänkas på minsann. 8)

Tobbe Arnesson

Citat från: Skafte skrivet 10 november 2011 kl. 17:07Har suktat efter skeppet sedan jag och flossfloss fick bygga KimT:s exemplar i Billund, och en del av bitarna behövs till mitt första adventskyltsöndagsprojekt som jag skall jobba med i helgen.

Hoppas alla bitarna är med den här gången. ;)


Själv behöver jag nio polisstationer för ett projekt, men jag tror jag tar de bitarna från BL istället.  ;)
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Fick till sist hem dem från ChromeBricks. Det klickade någonstans mellan tyska DHL och Svenska Posten - det kom aldrig någon avi hem till mig. Fick jaga rätt på paketet själv, svenska DHL lät rätt trötta på den här sortens frågor när jag ringde dit.
Blogg: Robotkampen

brickson

Eftersom man är inne i en tågperiod och nyligen har införskaffat 7939, 7938, 7937, 7936, 7499, 7895 och sen även 10194, så beställde jag för ett par veckor sedan genom BL, 3677 och 10219 från Denver. Hade de inte varit för att de missa mitt namn på adresseringen så hade de nog gått fortare att få det. Även posten missade att avisera mig så kollit låg 6 dagar runt hörnet utan min vetskap. Men å andra sidan hade dottern och jag att göra när vi har vabbat i dagarna tre.
En människas karaktär är en människas öde

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.