Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Citat från: Goldmember skrivet 15 oktober 2011 kl. 22:58
Köpte en 10188 Death star på tradera till fast pris 3200:- (fri frakt) vilket kändes som ett mycket bra pris. Man får la hoppas den hittar hem till mig också..

/Goldmember

Nästan så man börjar tänka, så pass lågt pris och frakt inkluderad men sen har han ju iof sålt ett duktigt gäng 10188:or förrut så... men förstår inte hur dom bär sig åt, kan ju inte gå många kronor vinst direkt... ?! men grattis Goldmember !!! :D

Goldmember

Citat från: studbringer skrivet 15 oktober 2011 kl. 23:16
Citat från: Goldmember skrivet 15 oktober 2011 kl. 22:58
Köpte en 10188 Death star på tradera till fast pris 3200:- (fri frakt) vilket kändes som ett mycket bra pris. Man får la hoppas den hittar hem till mig också..

/Goldmember

Nästan så man börjar tänka, så pass lågt pris och frakt inkluderad men sen har han ju iof sålt ett duktigt gäng 10188:or förrut så... men förstår inte hur dom bär sig åt, kan ju inte gå många kronor vinst direkt... ?! men grattis Goldmember !!! :D

Tackar!

Duchessa

Citat från: studbringer skrivet 15 oktober 2011 kl. 23:16
Citat från: Goldmember skrivet 15 oktober 2011 kl. 22:58
Köpte en 10188 Death star på tradera till fast pris 3200:- (fri frakt) vilket kändes som ett mycket bra pris. Man får la hoppas den hittar hem till mig också..

/Goldmember

Nästan så man börjar tänka, så pass lågt pris och frakt inkluderad men sen har han ju iof sålt ett duktigt gäng 10188:or förrut så... men förstår inte hur dom bär sig åt, kan ju inte gå många kronor vinst direkt... ?! men grattis Goldmember !!! :D

Jag har köpt en 10188 och lite annat av samma säljare. Har alltid funkat utmärkt! Jag kan inte svara på exakt hur han får det att gå ihop, men min 10188 levererades i en kartong från LS@H till en adress i ett östeuropeiskt land.

Record

Fick hem ett paket från hiko.se idag, innehållande  ,, + 8 st minifig serie 5.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Lews

Idag har jag fått hem ett stycke Winter Village Bakery 10216 från Klossbutiken, och från Stor & Liten har jag fått ett stycke Winter Toy Shop 10199 och Winter Village Post Office 10222.

Stigge72

Igår köpte jag en City-kalender på rea (=199,-), och sedan kom jag hem och läste här, och kom på att jag kunde beställt den billigare på nätet, men nu har jag iaf lagt en order på en StarWars-kalender och lite småkrafs (totalkostnad ung. motsv. normalpris i butik) hos Klossbutiken.

Silence101

idag blev det både en City och en SW kalender för 199:- styck
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

lindyhep

#1972
Hmm....råkade visst....
Klossbutiken fick en order idag. Förra årets kalendrar, en av varje för 99 kronor styck. Har letat efter City 2010 till vettigt pris ett tag och det här var så vettigt att en Kingdoms slank med också. Och en SW 2011 för 199. Och så blev det visst en Winter Village Bakery också. Den är bara min. Kalendrarna får vi väl se om nån mer får vara med på.
Ja, också några minifigs på rea som kan vara bra att fylla ut ev. julklappar med.

(Såg just....la ordern ca kvart i tolv, 14.23 har jag fått mail om att den är packad OCH inlämnad på posten \o/ )

(Och så här en dag senare kan jag lägga till att 10.36 fick jag sms om att paketet låg och väntade på utlämningsstället. Dessvärre glömde jag helt av det när jag körde hem från jobbet så det får vänta till imorgon.)

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 19 oktober 2011 kl. 19:17
(Såg just....la ordern ca kvart i tolv, 14.23 har jag fått mail om att den är packad OCH inlämnad på posten \o/ )
Wow. Snabbt jobbat.Min lär väl inte bli inlämnad förrän imorgon, antar jag, med tanke på att jag inte lade den förrän efter halv fem, och dessutom klantade till det lite, som fixades med ett snabbt mail...

micke

Hämtade idag ut min Klossbutik beställning som bestod av

Winter Village Bakery och Winter Village Post Office
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

Nu har jag passerat ännu en tröskel i livet. Idag kom nämligen mitt livs första leverans av lösa bitar - diverse svarta till min PV - från LEGO PaB.

Skrytsson

Citat från: AndersI skrivet 20 oktober 2011 kl. 22:24
Nu har jag passerat ännu en tröskel i livet. Idag kom nämligen mitt livs första leverans av lösa bitar - diverse svarta till min PV - från LEGO PaB.


Så du beställer hellre från dyra S@H än reggar dig på Bricklink? ;)

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 20 oktober 2011 kl. 22:55Så du beställer hellre från dyra S@H än reggar dig på Bricklink? ;)

Nej, jag är reggad, men den rekommenderade affären (1001bricks - http://www.swebrick.se/index.php?topic=2342.msg39110#msg39110) var dyrare än PaB + frakt redan innan frakten var tillagd. Orkade inte leta upp bitar från flera håll, gissade att frakten skulle knäcka det hela. PaB hade allt utom en enda bit, så lite re-design löste det problemet.

Faktum är att 1001brick var dyrare än PaB på alla bitarna utom en eller två. Jag tror att vi skulle kunna komma billigare undan rent generellt genom att samordna PaB-beställningar med varandra.

Skrytsson

Om alla bitar du sökte fanns på PaB måste det ha funnits betydligt fler butiker på BL än 1001Bricks som hade alla bitarna - PaB-utbudet är ju galet smalt.

Vad gäller 1001Bricks priser så är det ju allmänt vedertaget att de, i princip, är dyrast på Bricklink. De enda tillfällen då en order i den butiken ska läggas är när det är ett fåtal mycket svåröverkomliga bitar som söks.

Det finns ju en hel del snabba och pålitliga amerikanska bricklink-butiker som har breda utbud av bitar - till en bråkdel av 1001Bricks (& PaBs) priser. För att nämna några: Uncle Steve's Bricks, Platic Bricks Direct och Alex Taylor Collectibles. Även om inte alla bitar går att hitta i en butik är bitarna såpass mycket billigare än PaB att en extra fraktkostnad (S@Hs frakt-kostnad är ju heller inte nått att leka med) nog ändå i nio fall av tio lönar sig med råge.

Du gör ju som du vill. Min rekommendation är att i alla fall göra en prisjämförelse innan du dömer ut BL.

swestar

#1979
Citat från: Skrytsson skrivet 21 oktober 2011 kl. 00:16
Det finns ju en hel del snabba och pålitliga amerikanska bricklink-butiker som har breda utbud av bitar - till en bråkdel av 1001Bricks (& PaBs) priser. För att nämna några: Uncle Steve's Bricks, Platic Bricks Direct och Alex Taylor Collectibles.
Letar själv pålitliga butiker på BL. Har du egna (bra) erfarenheter av dessa? Och i så fall, hur lång leveranstid har dom?
:)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.