Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

En oöppnad #(trans) och en öppnad # komplett med box och instruktion. Totalt med frakt 125:-

Pekblom

I går hände något roligt men nästan lite läskigt.
Vi har en skål med oöppnade minifigs. En salig blandning av alla utgivna serier. Ca 20-30 stycken brukar det vara i skålen som jag har spontan-shoppat utan att känna, klämma eller kollat. Vi brukar öppna en när vi känner för det, till kaffet eller när vi bara tycker att det är kul.
Hur som helst frågade frugan mig i går om lego har släppt någon tennisspelare. Jag kollade på papprena som följer med minifigsen men hittade inget limegrönt papper så jag gick ut och klippte upp en limegrönt påse och kollade lappen jo just serie tre skall ha en tennis tjej. Sen ville jag ju veta vilken gubbe jag fått denna gång och.. det var tennisspelaren. En rysning. Lite så där läskigt kändes det.

I dag skulle jag försöka hitta en till "col046: Tennis Player". Tog med mig min tomma påsen till affären och stod länge och väl och jämförde.  :-[
Kom hem med en "col033 Hula Dancer" och två "col040 Race Car Driver"  ???  ???
kollade nu prick-kods-tabellen, inte en prick rätt. Inser att nya glasögon bör införskaffas. 8)

Pekblom

Citat från: Pekblom skrivet 06 oktober 2011 kl. 21:54
köpe lite till mig själv också i dag.
4560 Railway Express
4565 Freight and Crane Railway
6332 Command Post Central
3536 Skateboard Big Air Comp
Inga av seten helt kompletta men alla väsentliga delar är med. Själva tågen är t.ex. helt  kompletta.
Fick med en liten låda med räls växlar och bonus bitar som kompensering.
I dag satte jag ihop 6332 Command Post Central plolistationen från town temat 1998, 4560 Railway Express 9v-snabbtåget från 1999 och 4565 Freight and Crane Railway 9v-godståget från 1996
Köpte dem i veckan på blocket. De visade sig till min stora förvåning vara 99.9% kompletta inklusive beskrivningar i verkligen superfin skick (säljaren sa at de saknades).
Själva lådorna är väll inga samlar objekt men fortfarande fyrkantiga. Så de blir man väll tvungna att behålla då.
Nu skall de plocks ner igen för tvätt och granskning på bit nivå. Tågen ser egentligen bra ut men polisstationen har ståt framme och är dammig men inte blekt.

Tobbe Arnesson

Citat från: Pekblom skrivet 09 oktober 2011 kl. 19:25Inser att nya glasögon bör införskaffas. 8)

Det är nog ganska lätt att klämma på påsen och känna racketen? Kul historia f.ö..  :D
Blogg: Robotkampen

RedGiant

Lyckades ropa hem;





oöppnade, på Tradera för sammanlagt 139 kr (frakt inräknat)... :)

Silence101

Citat från: RedGiant skrivet 10 oktober 2011 kl. 10:32
Lyckades ropa hem;





oöppnade, på Tradera för sammanlagt 139 kr (frakt inräknat)... :)


Jag såg dom, men hoppade över budgivningen. Grattis
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Silence101

Igår blev det:

2 stycken
1 styck     
1 styck     
1 styck     
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

insurrection

Citat från: insurrection skrivet 09 oktober 2011 kl. 16:17
En oöppnad #(trans)
Fick hem den idag. Av någon anledning tycker jag det är sjukt avesome med de här gammla förpackningarna, och ännu mer så eftersom den är oöppnad.
Nu köpte jag dock den här för att jag ville ha delarna och sitter därför här och kollar genom tittfönstert på de mint condition platesen och våndas över att behöva öppnad den... huva huva. På ett bra sätt  :D

eiffelben

Förutom en massa smådelar i min egen beställning även en som en arbetskompis beställt.  :D
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Kwagge

Hämtade hem min [/bs] igår ;D

Blir att bygga i helgen!

Etzel

Citat från: Kwagge skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:54
Hämtade hem min igår ;D

Blir att bygga i helgen!
Avundsjuk!  :D
Jag gjorde en Bricklink-beställning, var ganska längesedan sist faktiskt. Blev några bra-att-ha-bitar vilket landade på ca: 300 spänn  ;D

knalltoss

Citat från: Kwagge skrivet 13 oktober 2011 kl. 22:54
Hämtade hem min [/bs] igår ;D

Blir att bygga i helgen!

Det var ett riktigt roligt bygge! Väldigt kompakt bygge!
/Rikard

Gideon

#1962
Var i Orlando tidigare i veckan och passade på att ta en sväng förbi LEGO-butiken.
Blev 3 st Vinter Village-set (, och ).
Spenderade också en del tid vid PaB-väggen, urvalet var väl inte toppen men fyllde i alla fall 5 burkar. Det blev en del tan (många 1x2 och 2x4 plates), lite brunt, nästan en hel burk med genomskinliga runda 1x1 plates (+ en halv burk till med genomskinliga mörkblå...fick för mig att jag ville bygga vatten nån gång och fyllde konstant ut alla mellanrum från en burk jag fyllt med blå och klara sådana ;) ) samt en del annat. De stora burkarna kostade bara $15/st!

Frun byggde några minifigs, hon har ett cirkusprojekt på gång så det blev bl a ett par akrobater och en clown.

Fick även som bonus med två stycken exklusiva(?) äpplen :)

micke

Nyss hemkommen från USA, var i en av dem större LegoStores (visat bilder härinne i en annan tråd) och efter ett besök i en affär som säljer Lego så kan inte jag låta bli att köpa, så det blev följande
4 burkar Gott och Blandat från PaB-wall
En hel del Goodies som Äpplet , 4 påsar
Harry Potter
Julgran
Flying Mummy
Ewok Attack
SW kalender
City Kalendern
2 st Large Minifigure Displayer (Röd och Gul, denna gång)
Winter Post Office
VW Buss
Imperial Shuttle
Star Wars Character Encyclopedia
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Goldmember

Köpte en 10188 Death star på tradera till fast pris 3200:- (fri frakt) vilket kändes som ett mycket bra pris. Man får la hoppas den hittar hem till mig också..

/Goldmember

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.