Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Det blev 5 st , Kalle Anka & C:O samt Indiana Jones and the Lost Tomb
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

insurrection

Klämde mig igenom en halv serie 5 låda minifigs innan jag hittade gladiatorerna, tog 2 och blev en dvärg med av bara farten.
Väl i kassan såg jag att kunden före mig bad om att få nått som de hade på en hylla bakom disken, varpå kassörskan lägger fram en polybag med en lego-tärning i.
Frågar hur mycket den kostar när det blir min tur och får svaret att den är gratis. Om jag vill ha en? Gratis lego? Är det ens en fråga?
Setnr är 4648939, finns inte på BL än, men innehållet i påsen är det samma som - alltså 6 tiles med 1-6 prickar och en "LEGO"-tile.

Skrytsson

Citat från: insurrection skrivet 23 september 2011 kl. 21:52
Väl i kassan såg jag att kunden före mig bad om att få nått som de hade på en hylla bakom disken, varpå kassörskan lägger fram en polybag med en lego-tärning i.

Vilken butikskedja? :)

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 23 september 2011 kl. 21:53
Citat från: insurrection skrivet 23 september 2011 kl. 21:52
Väl i kassan såg jag att kunden före mig bad om att få nått som de hade på en hylla bakom disken, varpå kassörskan lägger fram en polybag med en lego-tärning i.

Vilken butikskedja? :)
Och eventuellt vilken butik?
Inga krav på att handla för en viss summa, eller att handla alls? ;)

flossfloss

Citat från: Skrytsson skrivet 23 september 2011 kl. 21:53
Citat från: insurrection skrivet 23 september 2011 kl. 21:52
Väl i kassan såg jag att kunden före mig bad om att få nått som de hade på en hylla bakom disken, varpå kassörskan lägger fram en polybag med en lego-tärning i.

Vilken butikskedja? :)

Var det en guldfärgad tärning eller en svart?

insurrection

#1895
Jättekul i Lund, tror inte de är del av ngn kedja.
Vet inte om det fanns något köpkrav, antar det. Jag köpte som sagt 3 minifigs (á 25kr/st).
Gummit på tärningen var guldigt, precis som 4591715 (förra länken funkade visst inte...).

Polybagen var grön, så jag antar att det är samma sak som Mirandin skrev om i augusti här.

Carl T

Citat från: insurrection skrivet 24 september 2011 kl. 12:45
Jättekul i Lund, tror inte de är del av ngn kedja.

Åh katten. Jag var där för några timmar sedan och handlade bara ett par påsar godis. Skulle tydligen ha shoppat LEGO och fått en tärning också. Oh well... :-\
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.


NIN777

Helgens traderaköp som kan bli ett fynd då den blandade högen innehöll delar till denna modell...

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=1581-2

Oklart

Bytte till mig en kartong gammalt Lego mot en flaska Ardbeg 10 years.

10+ kg Lego, 25 basplattor, Instruktioner nedan (och där verkar finnas delar till mycket mer)...

Nu skall tvättas bitar och sorteras, och byggas lite classic space, skoj!

Sirre

Morsan kom just hem från en tjänsteresa i Japan med en . ;D

mechamike

Gratulerar Oklart! Såklart underbart med ett sådant fynd  
?

de Gothia

oj grattis oklart!! var det kompletta set? guarded inn är jag väldans avis på dig!

Stigge72

Tog en sväng till Gallerian och köpte den sista Mersan på den hyllan.  8)
Det kan ju tänkas att det fanns fler på lagret eller i andra butiker. ;)

25% rabatt är till för att utnyttjas. :)

Huvudfoting

10143 och 10179 har äntligen kommit!! Sved lite i plånboken men fick det relativt billigt, har även fått tag på 40kg blandat (mesta dels 2008-2011). Skulle åka hem till en snubbe och köpa ett tåg - men så skulle han sälja hela sonens sammling. Så jag slog till!! Fick rubbet för 2.500 (detta är alltså exklusive UCS). Bara kassen med beskrivningar vägde 5kg!

/W

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.