Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

la just en beställning på BrickLink (Skåne Bricks) ca: 800 bitar  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

micke

Citat från: Barbaroux skrivet 16 augusti 2011 kl. 23:36
Har nu fått hem mitt Blocketfynd från igår och blev glatt överraskad över att även vikingasetet , Indiana Jones-setet och Piratsetet medföljde.

Gjorde även ett nytt blocketfynd idag på "löst" lego. Köpte ca 15 kg för 500 kr. Det medföljde då 16 st "nya" vägplattor, en del tågräls, 2 st baseplates 48X48 och en ihopbygd Ferrari . Tror även att jag kan bygga ihop flygplatsen , sjukhuset , polisstationen och bensinmacken . Dessutom har jag hittat delar och minifigs till Star Wars-seten och så har jag tur kan jag även bygga ihop dessa. Dessutom medföljer ju en mängd andra bitar som jag inte har en aning varifrån de kommer. Bland annat har jag hittat en 30486c01 och en gul 4444p03 så fler intressanta modeller kan dyka upp så småningom.

Efter att ha blivit blåst på Tradera så känns det som jag fått igen min förlust. Det är mitt bästa legofynd hitills. Hoppas att det kommer fler i framtiden  ;D

Stort grattis, lät verkligen som ett fynd och med tanke på din tidigare historia så hamnade detta rätt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Silence101

Citat från: Barbaroux skrivet 16 augusti 2011 kl. 23:36
Har nu fått hem mitt Blocketfynd från igår och blev glatt överraskad över att även vikingasetet , Indiana Jones-setet och Piratsetet medföljde.

Gjorde även ett nytt blocketfynd idag på "löst" lego. Köpte ca 15 kg för 500 kr. Det medföljde då 16 st "nya" vägplattor, en del tågräls, 2 st baseplates 48X48 och en ihopbygd Ferrari . Tror även att jag kan bygga ihop flygplatsen , sjukhuset , polisstationen och bensinmacken . Dessutom har jag hittat delar och minifigs till Star Wars-seten och så har jag tur kan jag även bygga ihop dessa. Dessutom medföljer ju en mängd andra bitar som jag inte har en aning varifrån de kommer. Bland annat har jag hittat en 30486c01 och en gul 4444p03 så fler intressanta modeller kan dyka upp så småningom.

Efter att ha blivit blåst på Tradera så känns det som jag fått igen min förlust. Det är mitt bästa legofynd hitills. Hoppas att det kommer fler i framtiden  ;D

Grattis, det låter som en riktigt bra affär.  :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Ras 74

@ Barbaroux: Ibland förlorar man, ibland vinner man. Det är något jag lärt mig i den här branschen.
Oavsett om man handlar på Tradera, blocket, köper från utlandet och saker som kan fastna i tullen eller
gör grymma klipp i butiker, så kommer man alltid känna att "varför gjorde jag inte si sller så, varför köpte
jag inte fler och lade undan och sålde senare eller så.

Men som sagt, ibland gör man riktiga klipp!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Barbaroux

Citat från: Ras 74 skrivet 17 augusti 2011 kl. 08:40
Ibland förlorar man, ibland vinner man.

Låter som en bra sammanfattning!

mechamike

40 st
  268 st

16 st
4st
2st

Allt på BL..  :)
?

Ras 74

Precis ;) Det är min enkla filosofi i den här hobbyn.
Gott och höra att du "vann" lite tillbaka åtminstone.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Olsson

#1747
Fick hem en låda men Minifig serie 5 från Hiko och en . Var bara tvungen att kolla närmare på de nya vapnen. :)

Erik

Köpte tre dvärgar ur serie 5 idag och fick med tre st Lego City pennset med blyertspenna, suddgummi och en liten anteckningsbok. Penna, sudd och bok har tryckta minifigurer (tjuvar och poliser). Suddet är stöddigt med två motorcykelpoliser  8)

Peewit

Var inne hos min lokala legolangare för att kolla efter serie 5 men de hade fortfarande inte fått in dem. Men istället kom jag hem med tre alver och en sumo från serie 3 som de sålde ut till halva priset. och sen fick jag med den här hem. Känns som mitt legosamlande just passerade nån ny milstolpe på vägen mot galenskap.  :P

mordatre

Citat från: Peewit skrivet 18 augusti 2011 kl. 20:51
Var inne hos min lokala legolangare för att kolla efter serie 5 men de hade fortfarande inte fått in dem. Men istället kom jag hem med tre alver och en sumo från serie 3 som de sålde ut till halva priset. och sen fick jag med den här hem. Känns som mitt legosamlande just passerade nån ny milstolpe på vägen mot galenskap.  :P

Snygg förvaring för oöppnade set. Ser ut som du har en legobutik hemma då och alla besökande barn blir gröna av avund.  :D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

shutter

Lagt en liten BL-order på 80-talsbitar.

swestar

Citat från: Peewit skrivet 18 augusti 2011 kl. 20:51
Känns som mitt legosamlande just passerade nån ny milstolpe på vägen mot galenskap.  :P

Vi kommer alla den vägen vandra, förr eller senare ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Ras 74

Citat från: swestar skrivet 18 augusti 2011 kl. 23:52Känns som mitt legosamlande just passerade nån ny milstolpe på vägen mot galenskap.  :P

Citat från: Peewit skrivet 18 augusti 2011 kl. 20:51Vi kommer alla den vägen vandra, förr eller senare ;)

...om vi inte redan är där  ;D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

swestar

Citat från: Ras 74 skrivet 19 augusti 2011 kl. 17:21
Citat från: swestar skrivet 18 augusti 2011 kl. 23:52Känns som mitt legosamlande just passerade nån ny milstolpe på vägen mot galenskap.  :P

Citat från: Peewit skrivet 18 augusti 2011 kl. 20:51Vi kommer alla den vägen vandra, förr eller senare ;)

...om vi inte redan är där  ;D

Hahahaha!
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.