Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Fick hem en BL-beställning på hela två (2) Legobitar... ;D

Dock inte vilka bitar som helst, utan de två som tog min Snowspeeder från detta:



till detta:



Med andra ord, nu är det helt komplett...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peewit

Igår blev det tre minifig serie 5 på Clas Ohlsson på frölunda torg. En gladitor, en royal guard, och Cleopatra.

Idag blev det 8 serie 3 figurer på lekia i möndals bro. Tänkte köpa de 8 jag inte hade (och inte hade tänkt köpa) men det var halva priset såå... Men jag kände fel och fick två tennistjejer istället för en sumobrottare så den saknas fortfarande... jaja...


Robbygg

#1697
Beställde äntligen Unimog 8110!

Paketet är på väg så förhoppningsvis får man börja bygga redan imorgon  8)

rocketboy

1 Gladiator från serie 5 från Clas Ohlson på Frölunda Torg. Den ende som saknades så nu kan jag sova lugnt   :)
//Rocketboy//

mechamike

Igår var jag på Ica Maxi i Linköping och noterade att Sw set var raidade...  :-[
Wampa cave för 219:- hade suttit fint..

Dock lyckades jag komma över ett  Assasins Battledroid pack för 49:-
Därefter blev det en snabbtur till Coop ute i  Tornby och där norpade jag en för 299:- Inte super men ok samt ett st Smash and Grab för 149:-

?

micke

Idag blev det
Flaklastbil
Hävare
Båttransport
samt en Låda Minfig Serie 5

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

MLarsson

#1701
Idag vart det ett #: Danmarks Internationale Mejeri Promotional Set: Milk Truck och ett #: Passenger Plane (SAS).

Danskan på jobbet var berädd att ge mig dem gratis. Jag såg i alla fall till att bjuda på lunch.  ;D

Mjölkbilen ligger komplett i kartong med manual. Stickers är monterade, men alla sitter inte helt rakt. Borde jag kräva henne på en bjudlunch tillbaka?

//Micke

Illuwatar

BL-ordrar börjar sakta droppa in för den kommande . Allt är beställt, endast en order från supporten hos Lego återstår att få konfirmerad.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 03 augusti 2011 kl. 21:55
BL-ordrar börjar sakta droppa in för den kommande . Allt är beställt, endast en order från supporten hos Lego återstår att få konfirmerad.

Hur mycket har det gått på? Lönar det sig märkbart mot att köpa ett nytt orginalset?

Illuwatar

Svårt att säga då det slank med en del annat i ordrarna också. Men när jag gjorde samma sak med UCS MF så blev det en hel del billigare. Med Imperial Shuttle var det dock annorlunda då den kunde köpas till ett bra pris tack vare studbringer (och att det är en modell som fortfarande finns på Lego-shoppen),.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kreufeldt

Var förbi Maxi i Nacka idag, och de har fortfarande massa kvar till låga priser. Mestadels Star Wars och Atlantis (Wampa Cave 215kr, 66364 likaså), men även 3221 för 125kr.

Med en redan överskriden legobudget denna månad blev det bara 500 kronors utlägg (men det gav en 7977, en 8058, en 8060, en 8076 och en 8061, helt ok pris tycker jag...

micke

Citat från: Kreufeldt skrivet 04 augusti 2011 kl. 12:38
Var förbi Maxi i Nacka idag, och de har fortfarande massa kvar till låga priser. Mestadels Star Wars och Atlantis (Wampa Cave 215kr, 66364 likaså), men även 3221 för 125kr.

Med en redan överskriden legobudget denna månad blev det bara 500 kronors utlägg (men det gav en 7977, en 8058, en 8060, en 8076 och en 8061, helt ok pris tycker jag...

Du har inte lust att agera mellanhand om du skall tillbaka till ICA dvs?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Kreufeldt

Citat från: micke skrivet 04 augusti 2011 kl. 13:30
Citat från: Kreufeldt skrivet 04 augusti 2011 kl. 12:38
Var förbi Maxi i Nacka idag, och de har fortfarande massa kvar till låga priser. Mestadels Star Wars och Atlantis (Wampa Cave 215kr, 66364 likaså), men även 3221 för 125kr.

Med en redan överskriden legobudget denna månad blev det bara 500 kronors utlägg (men det gav en 7977, en 8058, en 8060, en 8076 och en 8061, helt ok pris tycker jag...

Du har inte lust att agera mellanhand om du skall tillbaka till ICA dvs?
Har inga planer på att åka tillbaka, min budget är som sagt redan överskriden med råge, då jag ska nog hålla mig därifrån...

dalle

#1708
Köpte Atlantis port för 350 kr på MAXI i Uppsala. Hyfsat pris tyckte jag, och slog till när jag egentligen bara skulle handla mat.

micke

Citat från: Kreufeldt skrivet 04 augusti 2011 kl. 13:35
Citat från: micke skrivet 04 augusti 2011 kl. 13:30
Citat från: Kreufeldt skrivet 04 augusti 2011 kl. 12:38
Var förbi Maxi i Nacka idag, och de har fortfarande massa kvar till låga priser. Mestadels Star Wars och Atlantis (Wampa Cave 215kr, 66364 likaså), men även 3221 för 125kr.

Med en redan överskriden legobudget denna månad blev det bara 500 kronors utlägg (men det gav en 7977, en 8058, en 8060, en 8076 och en 8061, helt ok pris tycker jag...

Du har inte lust att agera mellanhand om du skall tillbaka till ICA dvs?
Har inga planer på att åka tillbaka, min budget är som sagt redan överskriden med råge, då jag ska nog hålla mig därifrån...


Ok förstår, vill inte vara den som skickar någon i "fördärvet"  ;)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.