Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Nacka Forum Clas Ohlson hade en hel ny, oöppnad låda av serie 5. BR Leksaker på våningen under hade inte ens en aning om att det kommer en serie 5  :P

Det blev 4 påsar för mig och 4 för LilaToster.

insurrection

Citat från: micke skrivet 25 juli 2011 kl. 13:15
Var idag på posten och hämtade ut mina Minfigs collection
, , , samt .
Handlat på BL eller?
Vad fick du ge för dem?

knalltoss

Efter att inte köpt något på länge blev det förra veckan ett besök på TRU. Där blev det och . Den senare för bara 59kr så den slank bara med. :)
Idag blev det . Kunde inte stå emot när det bara kostade 124kr på ICA Maxi.

Kändes skönt att köpa lite lego igen. Nu väntar jag bara på att Studbringer ska sätta igång igen efter sitt "sommarlov". ;D
/Rikard

micke

Citat från: insurrection skrivet 25 juli 2011 kl. 20:56
Citat från: micke skrivet 25 juli 2011 kl. 13:15
Var idag på posten och hämtade ut mina Minfigs collection
, , , samt .
Handlat på BL eller?
Vad fick du ge för dem?

BL, det varierade en hel del beroende på vilken Vol det var. Kan kolla och återkomma
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Kwagge

Citat från: Skrytsson skrivet 25 juli 2011 kl. 18:34
Nacka Forum Clas Ohlson hade en hel ny, oöppnad låda av serie 5. BR Leksaker på våningen under hade inte ens en aning om att det kommer en serie 5  :P

Vilken av de är EGENTLIGEN en leksaks affär?

Springa till Clas Ohlson för att köpa Lego känns lite konstigt.. Snart finns det kanske på MC Drive In.. "Jag tar en Big Mac o till den en 7156a.."

Teabox

Lade in en beställning på två och en till sambons syster som ska flyga ner till Turkiet. Gick att köpa lite LEGO på flygets tax-free :) Men iom att de inte ska resa på ett tag, så kommer det ta minst en månad innan jag har seten i handen :(

Har tänkt sälja den ena 7696 ifall någon är intresserad. Men mer om det när det är aktuellt.

Tobbe Arnesson

Citat från: Kwagge skrivet 26 juli 2011 kl. 13:11Vilken av de är EGENTLIGEN en leksaks affär?

Springa till Clas Ohlson för att köpa Lego känns lite konstigt..

Clas Ohlson har väl alltid varit en leksaksaffär? Först ångmaskiner (aldrig ägt någon, men drömma kunde man ju) och sedan började man intressera sig för verktyg.

Hade de inte slogan typ "Gör pojkar av män?".
Blogg: Robotkampen

Myko

   Lego Star Wars Anakin´s & Sebulba´s Podracers
   2x Lego Minifigur 1st Serie 2
   2x Lego Minifigur 1st Serie 3
   2x Lego Minifigur 1st Serie 4
   Lego Alien Conquest Rymdförsvarets högkvarter
   Lego Kingdoms Byplundringen
   Lego Kingdoms Kungligt bakhåll
   Lego Kingdoms Smedens kamp

Hiko.se, som alltså fått in höstens set idag.

de Gothia

1 smedens kamp
1 flykten från drakfängelset
2 byplundringen

himla nöjd!! :) nu måste man bara vänta...

dock är min legoekonomi körd i botten nu.. :-\ så det får bli min egna jul(i)klapp till mig själv! :D

Illuwatar

Har nu börjat projektet med att samla material till en på BL. Första ordrarna lagda på BL och lite har redan kommit/fanns hemma...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Köpt på 65 %-rea:

- Ett par Wampa Cave - 215 kr/st
- 1 st Angler Attack (impulsköp, fisken ser ju så rolig ut ;D) - 85 kr
- 1 st Sport Car - 35 kr
- 2 st Castle Outpost Attack - 85 kr/st

Stod och tvekade på att köpa Portal of Atlantis (för 350 kr) en kort stund. Men den såg ut att innehålla så oerhört tråkiga bitar, så det blev inget köp. Det skulle dock ha varit ett bra bit-pris (37 öre/bit).

Castle-seten vet jag inte om jag kommer behålla. Någon som är intresserad av dem?

tonni219

Idag fick jag hem 3 set:





De 2 första kommer att bidra till en famlije-MOC av Ewokernas läger i Jedins Återkommst.

Skrytsson

Citat från: tonni219 skrivet 28 juli 2011 kl. 22:25



De 2 första kommer att bidra till en famlije-MOC av Ewokernas läger i Jedins Återkommst.

Vad händer med figurerna från dessa set?

Myko

Citat från: Skrytsson skrivet 28 juli 2011 kl. 22:20
Castle-seten vet jag inte om jag kommer behålla. Någon som är intresserad av dem?

Jag är sugen på en av dem.

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 28 juli 2011 kl. 22:20

Stod och tvekade på att köpa Portal of Atlantis (för 350 kr) en kort stund. Men den såg ut att innehålla så oerhört tråkiga bitar, så det blev inget köp. Det skulle dock ha varit ett bra bit-pris (37 öre/bit).

Jag köpte igår mitt andra exemplar av den (för 499!) just för att det var många bra bitar i...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.