Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

En kul anekdot från min första dag på mitt nya jobb. När jag kom ner till fikarummet på eftermiddagen hade en gammal tant ställt ner en korg med leksaker vi fick ta. Jag tog genast den lilla hinken med lego. Legot var nog 40 år gammalt men det fanns en del gobitar. Tänk att hon visste att jag skulle börja just idag.  :)

Stigge72

Citat från: dalle skrivet 14 juni 2011 kl. 06:40
En kul anekdot från min första dag på mitt nya jobb. När jag kom ner till fikarummet på eftermiddagen hade en gammal tant ställt ner en korg med leksaker vi fick ta. Jag tog genast den lilla hinken med lego. Legot var nog 40 år gammalt men det fanns en del gobitar. Tänk att hon visste att jag skulle börja just idag.  :)
:D

Goldmember


micke

#1563
Fick idag hem min Burj Khalifa så nu är min Achitecture serie komplett (so far)
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Illuwatar

Inte direkt köpt idag, men uthämtat: Imperial Shuttle , Slave 1 , ARC-170 Starfighter och Large Brick Box . Studbringer hjälpte mig med detta...

Så här ska det byggas SW. Fick med en Shadow ARF Trooper också (specialerbjudandet som var i maj). Brick-boxen är en present till min systerson - dags nu att introducera honom till den underbara Lego-världen.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peewit

Fíck äntligen hem två Target Practice idag. Denna gick jag länge och undrade när den skulle dyka upp och var i världen men när den väl kom hade jag gett upp och slutat hålla koll. Upptäckte bara för ett par veckor sen att den faktiskt fanns att få tag på..

Jankas

#1566
Jag köpte 1 st vilket är en technic container bil och som är en traktor med gräbare bak. sedan blev det en som är power function set med 1 motor och belysning.
Mvh Jankas

Selander

POTC till min PS3, räknas det    ;D

Mirandir

Köpt och köpt men jag fick med mig ett par påsar 4899 Tractor från jobbet. De trettio första som handlade i butiken idag skulle få en påse men det var bara tre som handlade så det blev några över...

Får se om det inte kommer att kampanjas ut fler påsar senare i sommar.
Legobloggen: http://legobloggen.com

de Gothia

igår var det väl egentligen...

en elefant på tradera

o massa smått o gott från bricksaver på bl som har rea nu. bla massa gula takbitar till bra pris! :)

Pekblom

Köpte en 4643 Power Boat Transporter för 250kr på lekia Uppsala jag gillar den affären och svänger alltid in när jag kör förbi. de har nästan alltid något kul till bra pris.

Swe_mckvack

Blev två POTC set, för då fick man en legohandduk på köpet. Ett måste inför kommande strandbesök.

micke

Citat från: Swe_mckvack skrivet 19 juni 2011 kl. 22:26
Blev två POTC set, för då fick man en legohandduk på köpet. Ett måste inför kommande strandbesök.

Var var detta?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

#1573
Fick idag hem en BL beställning som jag lite hade glömt av.
, Saturn V Moon Mission MISB
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Mirandir

Citat från: micke skrivet 19 juni 2011 kl. 22:54
Citat från: Swe_mckvack skrivet 19 juni 2011 kl. 22:26
Blev två POTC set, för då fick man en legohandduk på köpet. Ett måste inför kommande strandbesök.

Var var detta?

Skulle tippa att det är på samma gamla vanliga butiker som brukar ha kampanjer. Vi har kampanjen på jobbet med. Det är köp PotC för 300 Kr så får man en sådan här handduk.

Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.