Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Beställde 1100 bitar på BL, mestadels olika bricks i BLEY, mina 1x2 är i stort sätt helt slut och jag missade ju BULK-tåget...

Väntar på ytterligare ett par leveranser från BL, försöker få ihop uppåt 10 000 tile 1x2 i transblue.
Fattas typ 9500 så det kommer nog ta ett tag, svårt att hitta säljare med större mängd av samma bit och som också har ett gött pris. Blir stora fraktkostnader på alla småköp.

Skrytsson

Citat från: Jesperallen skrivet 27 maj 2011 kl. 22:36
försöker få ihop uppåt 10 000 tile 1x2 i transblue.

Jag antar att det är transdark-blue du menar? I sådana fall finns ju detta: http://www.bricklink.com/store.asp?p=BRICKLAND.&itemID=21284287


Är det ett stort hav du ska skapa?  :P

Jesperallen

Citat från: Skrytsson skrivet 27 maj 2011 kl. 22:45
Citat från: Jesperallen skrivet 27 maj 2011 kl. 22:36
försöker få ihop uppåt 10 000 tile 1x2 i transblue.

Jag antar att det är transdark-blue du menar? I sådana fall finns ju detta: http://www.bricklink.com/store.asp?p=BRICKLAND.&itemID=21284287


Är det ett stort hav du ska skapa?  :P


Tack för tipset! Då ska vi se om vi kan eska lite större budget framöver.

Ja det blir lite vattenyta att täcka. Håller på med ett borgprojekt som delvis ska omges av vatten. Tänkte försöka få till en djupkänsla genom att täcka plates i tan, blue, green och black med dessa tiles. har testat lite och det kan nog bli bra.

Tänkte jag nån gång snart skulle presentera projektet som ett WIP, har dock ett par saker jag skulle vilja avsluta och att par saker jag vill ändra så man får en lite bättre förståelse för helheten. Blir då framåt senhösten med dagens byggandetakt....
Idag är det långt ifrån färdigt men skulle vara nyttigt och kul med lite konstruktiv feedback medans det fortfarande är lätt att ändra.

Skrytsson

Citat från: Jesperallen skrivet 27 maj 2011 kl. 22:56
Tack för tipset! Då ska vi se om vi kan eska lite större budget framöver.

Ja det blir lite vattenyta att täcka. Håller på med ett borgprojekt som delvis ska omges av vatten. Tänkte försöka få till en djupkänsla genom att täcka plates i tan, blue, green och black med dessa tiles. har testat lite och det kan nog bli bra.

Det låter intressant. När du fått ihop en hyfsad budget kan du ju skriva till butiken och försöka pruta ner priset lite grann. Med tanke på kvantiteten du är ute efter lär de nog vara villiga att ge dig åtminstione 5-10 öre rabbat/bit. Jag brukar också försöka pruta när jag ska köpa höga kvantiteter (har dock aldrig köpt så här många av en bit ;))

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 27 maj 2011 kl. 20:32
Mickes legobudget överträffar nog alla andra swebrickares tillsammans. Bara för en vecka sedan köpte du ju Pet Shop & Medival Market Village   :P

Själv "räddade" jag helgen med två av de nya Cars-seten

     

140 kr för båda tillsammans. Jag är nöjd  :)

Var var det?

Illuwatar

Köpte några små figur-askar på ICA Maxi i Haninge idag då de var för halva priset (15 kr/st). Två , två och en . Det var inte många kvar... det fanns ett litet Atlantis också, men den innehöll inget för mig intressant (den fanns det många av kvar). En slank med också, dock inget extrapris på denna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

#1536
Var inne en sväng på Toys R Us idag och fann följande Lego som följde med hem

City of Atlantis för 569 kr
Deep Sea Raider för 247 kr
Mace Windu's Jedi Starfighter för 399 kr
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 17:18
Var inne en sväng på Toys R Us idag och fann följande Lego som följde med hem

7985 City of Atlantis för 569 kr
7984 Deep Sea Raider för 247 kr
7868 Mace Windu's Jedi Starfighter för 399 kr

...för Mickes årsbudget nollställs varje månad.  :D (jag är nog bara avundsjuk för att jag har en fattigmånad)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Citat från: mordatre skrivet 01 juni 2011 kl. 19:11
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 17:18
Var inne en sväng på Toys R Us idag och fann följande Lego som följde med hem

7985 City of Atlantis för 569 kr
7984 Deep Sea Raider för 247 kr
7868 Mace Windu's Jedi Starfighter för 399 kr

...för Mickes årsbudget nollställs varje månad.  :D (jag är nog bara avundsjuk för att jag har en fattigmånad)
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 19:47
Citat från: mordatre skrivet 01 juni 2011 kl. 19:11
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 17:18
Var inne en sväng på Toys R Us idag och fann följande Lego som följde med hem

7985 City of Atlantis för 569 kr
7984 Deep Sea Raider för 247 kr
7868 Mace Windu's Jedi Starfighter för 399 kr

...för Mickes årsbudget nollställs varje månad.  :D (jag är nog bara avundsjuk för att jag har en fattigmånad)
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.

Säger man A får man säga B....   Det är nog ingen som missunnar dig.  :)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 19:47
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.

Berätta nu! Dödsstjärnan?

micke

#1541
Citat från: Skrytsson skrivet 01 juni 2011 kl. 20:12
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 19:47
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.

Berätta nu! Dödsstjärnan?

Nej inte den men väl Cloud City  :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 20:58
Citat från: Skrytsson skrivet 01 juni 2011 kl. 20:12
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 19:47
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.

Berätta nu! Dödsstjärnan?

Nej inte den men väl 10123 Cloud City  :D

MISB?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Citat från: mordatre skrivet 02 juni 2011 kl. 07:22
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 20:58
Citat från: Skrytsson skrivet 01 juni 2011 kl. 20:12
Citat från: micke skrivet 01 juni 2011 kl. 19:47
Önskar också att det vore så men jag avslutade en väldigt bra affär idag så det blev lite firande. Men nu vågar jag inte skriva vad det mer blev, kan dock säga att det är ett set som jag länge länge länge velat ha men inte kommit till skott att köpa.

Berätta nu! Dödsstjärnan?

Nej inte den men väl 10123 Cloud City  :D

MISB?

Tror inte det men näst intill, var lite förvaringsmärken
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

inte lego egentligen men lite brickforge prylar blev det! :) deras great helm är så mycket snyggare än legos nya! :) den i steel tror jag kommer passa mumma till de nya dragon knights!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.