Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: ColA skrivet 27 oktober 2021 kl. 13:44
Citat från: Magnus den store skrivet 27 oktober 2021 kl. 12:54
Hur många mobiliserar du?

Bara 137 kingdoms riddare just nu men jag är beroende så den lär växa sig ståtlig till slut 😉

Bara? Det måste väl ändå vara en beaktansvärd armé med Swebrick-mått.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

Kom med posten idag. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janhansson

Modulära polisstationen . Lekia har den för 1699 just nu.

SMYG

Lyckades knipa en lot på 16kg idag för endast 800kr (blå radiostyrda bilen fick jag på köpet till sonen  ;D)

Ska bli spännande att börja gräva i lådan, har redan lyckats se en Pirate ship sail, lite arctic och vulcano-delar osv.

Samt en lot med massa olika bilar osv. allt för endast 210kr  :-\

Bra eller an(_)s? Vad tror ni jag hittar?

Kwagge

Var bara tvungen att köpa en av de nya motorcyklarna för att testa hur de är. (65kr med fri frakt från Amazon)
Jäklar vilken fart man kan få upp med de! Riktigt roligt faktiskt  ;D


janho

Citat från: Kwagge skrivet 01 november 2021 kl. 20:01
Jäklar vilken fart man kan få upp med de! Riktigt roligt faktiskt  ;D

Jag kan bara hålla med! Överaskande roligt att leka med sånt, prova hoppar, wheeling osv...

janhansson

Citat från: janho skrivet 01 november 2021 kl. 20:47
Citat från: Kwagge skrivet 01 november 2021 kl. 20:01
Jäklar vilken fart man kan få upp med de! Riktigt roligt faktiskt  ;D

Jag kan bara hålla med! Överaskande roligt att leka med sånt, prova hoppar, wheeling osv...

Jag köpte en (billigaste setet som kändes komplett) för ett tag sedan, och kan också bara hålla med.
Min dotter är väldigt förtjust i den också.

janhansson

Jag köpte just James Bond-bilen . Priset verkar ha hoppat upp och ner en hel del, och nu hade Computersalg den för 1472, så jag passade på.

Edit: jag fick tydligen till ett ofrivilligt rim på slutet där  ;D

andreaseldh

Tömde en tysk butik på Power Functions, c:a 3 500 kr. Gränsen mellan investering och vansinne är hårfin.

sjerdna

#7119
Mitt största och dyraste set hittills...
Den första de sålde på Skärholmen enligt personalen.

#Andreas

janhansson

#7120
En låda stora plattor (16*16 och 6*24)

Tillägg: Just ja, det var även med två lejon, 6289238, som jag nu inte lyckas hitta på B&P (eller någonstans överhuvud taget).
Skumt. Edit: verkar vara identisk med 6287660. Har LEGO bytt nummer och tagit bort det gamla bara för att sätta myror i huvudet på folk kanske ???

SMYG

Kom över en för 200kr.

Ska se om det går att riva, inventera och komplettera då några enstaka bitar + gubbar saknas.

janhansson

Jag var och hämtade en Bricklinkorder med större delen av bitarna till flygplanskarusellen på UPS utlämningsställe idag.
Nu väntar jag bara på en order som ska komma med PostNord vilken dag som helst ::) innan jag kan påbörja bygget

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ColA

Nu har kommit hem  :)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.