Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Köpte en och en till bra pris på Amazon (la upp ett inlägg i tips-tråden också)
Lego is my drug of choice

Stigge72

Häromdagen upptäckte jag och frun av en slump att det numer (igen) gick direkttåg mellan Norrköping och Örebro (det gjorde det inte tidigare i somras). Vi konstaterade snabbt att måndag-tisdag den här veckan var tomma i kalendern, så tåg ToR och hotell bokades. Nu är jag hemkommen efter en trip till Ebrix igår (bild 1) och ett par loppisar idag (bild 2). Väl hemma hade jag ett lätt överdimensionerat paket med en nattbuss att hämta på posten.


BrickMe

Idag hämtade jag ut som förbokades i våras. Jaha, Super Mario minsann... Men setet är nu partat då jag gärna ville ha båtskrovet i den här kulören. Givetvis så har jag även beställt kompletterande bitar för ett skepp på B&P ;D.
Sedan finns det förstås bitar urplockat som jag inte har nytta av. Kan tänka mig byten till annan plast ifall någon är intresserad av printade tiles.

MrUzagi

Sheriffens kassaskåp (910016) samt en skrivmaskin (21327). Jag hoppas att skrivmaskinen ska passa med mina legoböcker (mest gjorda av lego.)  :D

Stigge72

Det var visst sån häringa AFOL-shoppardag idag...  8)

Emma

Jag köpte en dubblett av mig själv!

swestar

Blev en till , 169 kr på Webhallen, gratis frakt.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

En trip till Ica Maxi... Maten fick inte vara med på bild.  ;)

Selander

Blev en beställning på Bricks and Pieces.
Förvånansvärt bra priser och vilken billig frakt !

Bokeslundsparken

Kunde inte låta bli flaskskeppet och papegojblommorna a.

Tunnan

Citat från: Selander skrivet 26 augusti 2021 kl. 19:28
Blev en beställning på Bricks and Pieces.
Förvånansvärt bra priser och vilken billig frakt !

Några spec bitar du hittade till bra pris och kan tipsa om ?  ;) ;D

Selander

#7077
Citat från: Tunnan skrivet 26 augusti 2021 kl. 21:57
Citat från: Selander skrivet 26 augusti 2021 kl. 19:28
Blev en beställning på Bricks and Pieces.
Förvånansvärt bra priser och vilken billig frakt !

Några spec bitar du hittade till bra pris och kan tipsa om ?  ;) ;D

Köpte t ex 49307 i svart, och 45677 i LBG till lägre priser än billigaste svenska BL butik. Sen blev det några nya (dyrare) element som 78329 resp 73825 som inte kommit än på BL i nån större omfattning. Sen en fraktkostnad på 11,50 kr är ju rätt oslagbart....
Jag tänker att om man behöver mindre mängder av spridda element så kan B&P vara ett bra alternativ. Fraktkostnad vid köp av små "lotter" från flera BL butiker gör att totalkostnad lätt drar iväg.

Tillägg:
För några veckor sen hittade jag också 2877 i blått vilket var en glad överraskning. Fanns i antal och lågt styckepris jmf med BL....

Tunnan

Citat från: Selander skrivet 27 augusti 2021 kl. 08:18
Citat från: Tunnan skrivet 26 augusti 2021 kl. 21:57
Citat från: Selander skrivet 26 augusti 2021 kl. 19:28
Blev en beställning på Bricks and Pieces.
Förvånansvärt bra priser och vilken billig frakt !

Några spec bitar du hittade till bra pris och kan tipsa om ?  ;) ;D

Köpte t ex 49307 i svart, och 45677 i LBG till lägre priser än billigaste svenska BL butik. Sen blev det några nya (dyrare) element som 78329 resp 73825 som inte kommit än på BL i nån större omfattning. Sen en fraktkostnad på 11,50 kr är ju rätt oslagbart....
Jag tänker att om man behöver mindre mängder av spridda element så kan B&P vara ett bra alternativ. Fraktkostnad vid köp av små "lotter" från flera BL butiker gör att totalkostnad lätt drar iväg.

Tillägg:
För några veckor sen hittade jag också 2877 i blått vilket var en glad överraskning. Fanns i antal och lågt styckepris jmf med BL....

Härligt när man kan snubbla över sånt man söker till bra pris :)

janhansson

La en order på B&P på fågelriddarben, 6335666, som fanns nu (torsos var däremot slut).
Jag hade råkat lägga dubbla order på torsos tidigare, så armén blir större än vad som var tänkt, men nu får alla rätt ben i allafall.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.