Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Citat från: Kwagge skrivet 21 juni 2021 kl. 16:56
Beställde i lördags kväll o idag "hämtade" jag ut paketet med Dots designer, 350kr från Amazon..
Recention hoppas vi på!

Kwagge

Citat från: Anders67 skrivet 21 juni 2021 kl. 18:49
Citat från: Kwagge skrivet 21 juni 2021 kl. 16:56
Beställde i lördags kväll o idag "hämtade" jag ut paketet med Dots designer, 350kr från Amazon..
Recention hoppas vi på!

PARTS-PACK

Bokstäverna.. (dock runda tile..)

Selander

Beställde lite från B & P igår. Första gången (nånsin?) på oerhört länge ... Det jag beställde visas bara som en batch. .kan man inte se del-innehållet efter det att ordern är lagd?

ColA

Citat från: Selander skrivet 22 juni 2021 kl. 10:28
Beställde lite från B & P igår. Första gången (nånsin?) på oerhört länge ... Det jag beställde visas bara som en batch. .kan man inte se del-innehållet efter det att ordern är lagd?

Nope  :) blir en överraskning när paketet kommer!

Selander

Citat från: ColA skrivet 22 juni 2021 kl. 10:38
Citat från: Selander skrivet 22 juni 2021 kl. 10:28
Beställde lite från B & P igår. Första gången (nånsin?) på oerhört länge ... Det jag beställde visas bara som en batch. .kan man inte se del-innehållet efter det att ordern är lagd?

Nope  :) blir en överraskning när paketet kommer!

🙄😁

CopMike

Citat från: Selander skrivet 22 juni 2021 kl. 10:28
Beställde lite från B & P igår. Första gången (nånsin?) på oerhört länge ... Det jag beställde visas bara som en batch. .kan man inte se del-innehållet efter det att ordern är lagd?
Jag ser de olika i komfirmationsmejlet direkt efter ordern las - kolla där!

Selander

#7041
Citat från: CopMike skrivet 22 juni 2021 kl. 12:06
Citat från: Selander skrivet 22 juni 2021 kl. 10:28
Beställde lite från B & P igår. Första gången (nånsin?) på oerhört länge ... Det jag beställde visas bara som en batch. .kan man inte se del-innehållet efter det att ordern är lagd?
Jag ser de olika i komfirmationsmejlet direkt efter ordern las - kolla där!

Nope....fick bara ett (1) mail, och där är inga bitar specade. Bara en text: "Parts ordering online"

Edit:
Jag beställde som "gäst". Det kanske påverkar hur mkt info man får/ser.

CopMike

& från amazon.se till nästan halva priset och fri frakt samt att UPS lämnade av dom hemma i eftermiddags, lite bra nästan för att vara sant käns det som :-[!

ColA

Jag skulle inte köpa dom alls men idag när jag var på Ica maxi så kunde inte ens jag låta bli, 536.40:- för alla 6


Memmla

Lite småkul jag hittade i en secondhand butik. Ena oöppnad till och med.

Record

Citat från: Memmla skrivet 02 juli 2021 kl. 08:58
Lite småkul jag hittade i en secondhand butik. Ena oöppnad till och med.

Har ni många secondhand butik där borti? Finns det en utbredd loppiskultur likt den i Sverige?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

Vilken Lego-dag! Först till Stora Coop där jag igår märkte att CMF serie 21 kostade 20kr/st, klämde fram de nio jag saknade och någon extra kentaur och violinist, sedan på väg hem från en begravningstrumpetning på södra Gotland hälsade på en snubbe som har loppis med massor (MASSOR) av Lego. Löst, begagnat, instruktioner, allt om vartannat. Plockade lite smågodis och pratade i en timme (jag hade velat vara där ostört i ett par timmar till). När jag kom hem låg BL-beställningen från BrixBay i brevlådan - jag beställde igår! Dark Pink, nr 73 i samlingen. :)

Memmla

Citat från: Record skrivet 02 juli 2021 kl. 15:53
Citat från: Memmla skrivet 02 juli 2021 kl. 08:58
Lite småkul jag hittade i en secondhand butik. Ena oöppnad till och med.

Har ni många secondhand butik där borti? Finns det en utbredd loppiskultur likt den i Sverige?

Oh ja, skulle säga att den är mer organiserad här. Massor med specifika secondhand butiker beroende på vad man letar efter. Och skicket på andrahansprylar är ofta som nytt då de tar väl hand om sina grejer. Just lego är det dåligt med dock, alternativt överpris.

Loppis vet jag inte, inte i Tokyo iaf, finns några egelbundna marknader men känns mer som antikloppis

janhansson

De runda bokstäverna från fanns att köpa separat nu, så jag köpte några

Kwagge

Citat från: janhansson skrivet 04 juli 2021 kl. 08:06
De runda bokstäverna från fanns att köpa separat nu, så jag köpte några

Tack för tipset! Sist jag kollade kunde man inte beställa men nu blev det 5 omg av dessa.. frakten på B&P är löjligt låg, 11,50kr.. finns en nackdel med det att man gör ibland några för många beställningar   ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.