Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#6930
Citat från: Skafte skrivet 17 februari 2021 kl. 14:32
Idag kom de sista tre färgerna till min ostsamling. En vänlig själ frågade på FB - där jag sökte 4073 i Medium Lime ...

Citat från: Emma skrivet 26 februari 2021 kl. 19:46
Vilka var svårast? En så pass ny bit känns mer överskådlig än dina round plates.

Jag är förvånad själv, men jag känner inget behov av att vare sig fortsätta eller utöka efter:

o0ger

Första mars! Slog till och köpte en HipHop Robot BeatBox!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eriol

Citat från: andreaseldh skrivet 26 februari 2021 kl. 23:24

Men Bricklink listar ju 55 "known colors" nu!?! Och de du saknar är säkert bara nya och "lätta" färger som dark azure och light aqua...  :D

Jag tyckte vi hade ganska många färger i vår samling men när jag och dottern räknade fick vi bara ihop 19:

Rad 1: Bright Light Orange, Yellow, Tan, Light Bluish Gray, White, Dark Bluish Gray, Green, Bright Green
Rad 2: Lime, Red, Dark Pink, Orange, Dark Orange, Medium Azure, Medium Blue, Dark Azure
Rad 3: Blue, Trans Dark Blue (?), Dark Purple

Lite kvar att jobba på...


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kwagge

Blev en liten beställning från Amazon på och som kom till jobbet idag (är en fördel att vara postombud på jobbet)

andreaseldh

Citat från: Kwagge skrivet 05 mars 2021 kl. 17:59
Blev en liten beställning från Amazon på och som kom till jobbet idag (är en fördel att vara postombud på jobbet)

De grillade marshmallows är fina, men illusionen förstörs av att 4274 inte är Reddish Brown.

Godtfred

Det setet är första med 11477 i Bright Light Blue. Den och metallic gold från ett Monkey King set behöver jag för en uppdaterad komplett samling...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

Citat från: Wolcker skrivet 08 mars 2021 kl. 06:33
Citat från: swestar skrivet 06 mars 2021 kl. 01:05
1 st bonus

får säga att ajg köpte samma, samma dag =)

Samma här! Har väntat på att komplettera min från min besvikelselåda från LEGO World men slog till ändå för att få ett flygplan!

BrickMe

Gott å blandat från Lego store på Mos. Men hur tänkte jag... 800+  3005:or i Dark Turquoise  ::)

Bokeslundsparken

Citat från: BrickMe skrivet 08 mars 2021 kl. 20:04
Gott å blandat från Lego store på Mos. Men hur tänkte jag... 800+  3005:or i Dark Turquoise  ::)

Väntar med spänning på vad detta ska bli, perfekt färg för en borg!

ColA

Citat från: BrickMe skrivet 08 mars 2021 kl. 20:04
Gott å blandat från Lego store på Mos. Men hur tänkte jag... 800+  3005:or i Dark Turquoise  ::)

Kom igen nu bygg ett fläsk skepp till i den färgen  :)

BrickMe

Citat från: ColA skrivet 09 mars 2021 kl. 07:53
Citat från: BrickMe skrivet 08 mars 2021 kl. 20:04
Gott å blandat från Lego store på Mos. Men hur tänkte jag... 800+  3005:or i Dark Turquoise  ::)

Kom igen nu bygg ett fläsk skepp till i den färgen  :)

Ånej, den gubben går inte :P. På tur står ett modulhus i olivgrönt :)

swestar

#6944
1 st 1 st 1 st

Bonus och
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.