Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Classus

Jag slog också till på en medeltida smed. :)

perlin

Och smedja bidde det även här, tillsammans med en hoper olive green 37695. Smedjan är efterlängtad även om avvikelsen från ursprunget blev stor.

swestar

#6917
Lite smått o gott från B&P anlände häromdan. :-)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike

Citat från: swestar skrivet 06 februari 2021 kl. 00:24
Lite smått o gott från B&P anlände häromdan, 3 mån efter beställning...
Sand Green - Check!
LBG - Check!
Små roliga bitar - Check!
Orangea lufttuber - Check!

Ser ut som min fantasi av dina beställningar skulle kunna se ut ;D!

Stigge72

Var iofs häromdagen, men ville ändå viss upp att jag fick två extrahjul med till Spindelmannens motorcykel.  ;) 8)

x_inteduplo_x

Citat från: Classus skrivet 01 februari 2021 kl. 21:22
Jag slog också till på en medeltida smed. :)
Blev en för mig också! Schysst att de slängde med tre falcon-sköldar.

swestar

#6921
1 st , 1 st beställda. Bra pris på Amazon? Bägge seten för 636 kr inkl. frakt.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Clarmo

Frun pratade om förra veckan att hon gärna ville ha . Så vad passar då bättre än att beställa den nu lagom till den påhittade alla hjärtans dag. Dessa blommor kommer i alla fall stå aig bättre än en asdyr bukett rosor  ;D

swestar

Slank iväg en beställning idag med, 1 st
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Idag kom de sista tre färgerna till min ostsamling. En vänlig själ frågade på FB - där jag sökte 4073 i Medium Lime om det var det element som finns i flest färger. Någon annan länkade då en (troligen ganska bristfällig) BL-forskning i ämnet som kom fram till att cheese slope 54200 var den som hade flest. Jag saknade sex stycken, Bricklink "hjälpte" mig.

Det är en mer än i listan eftersom det definitivt är två olika Trans-Orange.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Magnus den store

Massa småplock i Lbg. Jag kan omöjligt nöja mig med bitarna som jag har hemma. På mindre än 8h har jag lagt tre panik-beställningar (AirJaw, B.I.T & en dansk butik) för att förhoppningsvis hinna slutföra mitt FebRovery-bygge innan månadens slut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tornet

Har snöat in lite på Monster Fighters.

Idag blev det , , och .

Emma

Citat från: Skafte skrivet 17 februari 2021 kl. 14:32
Idag kom de sista tre färgerna till min ostsamling. En vänlig själ frågade på FB - där jag sökte 4073 i Medium Lime om det var det element som finns i flest färger. Någon annan länkade då en (troligen ganska bristfällig) BL-forskning i ämnet som kom fram till att cheese slope 54200 var den som hade flest. Jag saknade sex stycken, Bricklink "hjälpte" mig.

Det är en mer än i listan eftersom det definitivt är två olika Trans-Orange.

Vilka var svårast? En så pass ny bit känns mer överskådlig än dina round plates.

Skafte

Citat från: Emma skrivet 26 februari 2021 kl. 19:46
Citat från: Skafte skrivet 17 februari 2021 kl. 14:32
Idag kom de sista tre färgerna till min ostsamling. En vänlig själ frågade på FB - där jag sökte 4073 i Medium Lime om det var det element som finns i flest färger. Någon annan länkade då en (troligen ganska bristfällig) BL-forskning i ämnet som kom fram till att cheese slope 54200 var den som hade flest. Jag saknade sex stycken, Bricklink "hjälpte" mig.

Det är en mer än i listan eftersom det definitivt är två olika Trans-Orange.

Vilka var svårast? En så pass ny bit känns mer överskådlig än dina round plates.


Få se nu... Bright Light Yellow finns bara i Fiaten än så länge (men den har jag. Och du). Jag saknade

Dark Turquoise
Medium Lavender
Yellowish Green
Trans-Purple
Flat Silver
Glow in Dark Trans

... men några andra kändes lite som att det var tur att jag hade, typ Bright Green och Light Aqua, någon Trans till och båda Metallic. Men alla gick lätt att få tag på och kostade inte mer än någon krona som mest.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.