Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Frun nyss hemkommen från en tvådagars i Ullared, så jag fick också lite gott av det
En del minifigs
7632 Crawler Crane
7639 Camper
7641 City Corner
8047 Compact Excavator
7752 Count Doku´s Solar Ship

Så för mig får hon gärna åka fler ggr dit  ;D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Hämtade precis ut
1st Bounty Hunter Assault Gunship #7930
1st Flygande Mumieanfall #7307
1st Frog Rush #3854
1st Sunblock #3852
1st Terängkraft #5893 (impulsköp när jag satt och beställde de andra seten) ;)
1st Turboskövlare #2263

Glad påsk på er alla legoälskare  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Önskar dig det samma!

Fick hem ett helt lass med paket från BL - mestadels till UCS MF, men även lite annat för MOC-förrådet. Och inte att förglömma - vindrutorna till Snowspeedern...

För er som inte har sett eller samlat till UCS MF - 5176 bitar är mycket (och jag har inte allt än). Lådan som originalet kom i måste ha levererats på pall... ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 19 april 2011 kl. 22:49
Önskar dig det samma!

Fick hem ett helt lass med paket från BL - mestadels till UCS MF, men även lite annat för MOC-förrådet. Och inte att förglömma - vindrutorna till Snowspeedern...

För er som inte har sett eller samlat till UCS MF - 5176 bitar är mycket (och jag har inte allt än). Lådan som originalet kom i måste ha levererats på pall... ;D

Jo, det har varit långa kvällar på BL. Jag har fått tag i alla originaldelarna i dess ursprungliga nyanser till min M. Falcon. Undantag minifigsen men dessa väntar jag med. Jag inväntar sista sändningen, förhoppningsvis nästa vecka. Sedan ska den sättas ihop  :D

Illuwatar

Citat från: El Dingo skrivet 21 april 2011 kl. 10:44
Citat från: Illuwatar skrivet 19 april 2011 kl. 22:49
Önskar dig det samma!

Fick hem ett helt lass med paket från BL - mestadels till UCS MF, men även lite annat för MOC-förrådet. Och inte att förglömma - vindrutorna till Snowspeedern...

För er som inte har sett eller samlat till UCS MF - 5176 bitar är mycket (och jag har inte allt än). Lådan som originalet kom i måste ha levererats på pall... ;D

Jo, det har varit långa kvällar på BL. Jag har fått tag i alla originaldelarna i dess ursprungliga nyanser till min M. Falcon. Undantag minifigsen men dessa väntar jag med. Jag inväntar sista sändningen, förhoppningsvis nästa vecka. Sedan ska den sättas ihop  :D

Jag tyckte det var rätt så enkelt att få till beställningarna på BL (två blev dessutom från LEGO.com reservdelslager). För att hålla koll på vad som beställdes och vad som nu trillar in har jag tre Wanted-listor på BL som jag flyttar emellan. Det som har tagit mest tid hittills är att sortera bitarna ur paketen. Allt är beställt och under maj månad räknar jag med att allt är hemma och jag kan börja bygga... När det gäller originaliteten så är allt rätt utom ett undantag - de 1x16 Techinc beams i dark bley. Där blev det svarta istället då de var betydligt billigare. De syns ändå inte på utsidan (om jag tolkar byggbeskrivningen rätt).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

#1445
Fick idag hem
två stycken 10219 Maersk Train Set
två stycken 30132 J Sparrow Minfigs
samt två sailors från minifig 4
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:46
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:45
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:18
två stycken 03132 J Sparrow Minfigs

Varifrån? BL?

Japp

Okej. Då fick du ge en del för dem antar jag? Ingen som känner nån i USA som kan langa? De är ju såpass lätta att frakten inte alls borde vara farlig.

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:51
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:46
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:45
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:18
två stycken 03132 J Sparrow Minfigs

Varifrån? BL?

Japp

Okej. Då fick du ge en del för dem antar jag? Ingen som känner nån i USA som kan langa? De är ju såpass lätta att frakten inte alls borde vara farlig.

35 kr tycker jag inte är så farligt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 17:03
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:51
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:46
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:45
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:18
två stycken 03132 J Sparrow Minfigs

Varifrån? BL?

Japp

Okej. Då fick du ge en del för dem antar jag? Ingen som känner nån i USA som kan langa? De är ju såpass lätta att frakten inte alls borde vara farlig.

35 kr tycker jag inte är så farligt

Gav du 35 kr/st för två 30132 Jack Sparrow på BL? Vilken butik? Hur kommer det sig att detta inte står med på köphistorikssidan?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 17:11
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 17:03
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:51
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:46
Citat från: Skrytsson skrivet 21 april 2011 kl. 16:45
Citat från: micke skrivet 21 april 2011 kl. 16:18
två stycken 03132 J Sparrow Minfigs

Varifrån? BL?

Japp

Okej. Då fick du ge en del för dem antar jag? Ingen som känner nån i USA som kan langa? De är ju såpass lätta att frakten inte alls borde vara farlig.

35 kr tycker jag inte är så farligt

Gav du 35 kr/st för två 30132 Jack Sparrow på BL? Vilken butik? Hur kommer det sig att detta inte står med på köphistorikssidan?

Köpte det av en som jag "känner" lite mer och han har dem inte ute i sin affär utan han frågade om jag ville köpa dem. Tror inte att det finns ngn affär på BL som har dem till salu än. Har för mig han berättade att han fått dem som promoset när själv handlat
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Westberg

Var på Coop och handlade och för att fylla hela kostcirkeln så var jag tvungen att köpa 2 st serie 3 alver...

Tie Fighter

La en pirat beställning av kapten Studbringer.

Skafte

Tre minifigs serie 4 för 60 kr på BR i Jönköping. Musketör, Hazmat och Garden Gnome.

Dessutom en hel del på Legoland tidigare i veckan.  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.