Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

54 pippifåglar tillsammans med en annan missbrukare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Det blev en låda och klämde fram två nya riddare!

AndersI

#6797
Jag köper inte LEGO så ofta, men när Stora Coop sålde för 56:- kunde jag inte motstå det. Synd (men tur för plånboken) att de bara hade ett...

Man fick ju en sorteringslåda med lock i köpet.

Emma

Citat från: cyberwilma skrivet 16 juli 2020 kl. 19:22
diagnos för tvångssymtomet att köpa alla tillgängliga bitar i varje lot?!

Det gör det! Oklart vad namnet är bara. Vi får klura på det.

Paddan

Budade hem en "blandad" påse från tradera
Fann ritningarna till dessa 2




Får hoppas de är kompletta då jag såg att ena är värld dubbelt så mycket som allt kosta tillsammans.



JonKlarstrom

Köpte gubbar. Fick två såna gröna tio-års-lego-bit-killen. Sen två dröarförare, och en dykare med sköldpadda. Sen två Gröna Lyktan (Green Lantern) . Är som någon med kunskap varit och klämt ur alla de där vikingar, stålmän och andra klurifaxer ur påsarna.

Är inte ett dugg fyndig idag.

janhansson

#6801
Köpte ett för ett relativt lågt pris. Naturligtvis med en del skavanker, men detta gula tåg är ett av de set som jag alltid velat ha.
De stora problemen är att de gula klossarna är väldigt slitna (flera med sprickor), att några klistermärken sitter fel, och att många av dörrarna har tappat en massa färg, en del av detta är ju fixbart dock - får ta itu med det när jag är klar med mitt gamla

Klistermärket frampå sitter lite fel


Speisewagen-klistermärket sitter annorlunda än i instruktionen. Det är tre klistrmärken som ska sitta rätt på ett gäng ihopbyggda klossar, och denna kombo finns inte till salu någonstans på BL, så antingen får jag leva med det, eller försöka flytta klistermärket.
(det finns ju custom-klistermärken att köpa - då skulle det gå att byta ut mer och få ett finare tåg, med det känns inte riktigt "rätt".)

Anders67

Jag var på ica maxi och klämde fram två vikings och två riddare från en liten låda så det var eb bea fångst!

bileam

Citat från: janhansson skrivet 10 augusti 2020 kl. 00:18
Köpte ett för ett relativt lågt pris. Naturligtvis med en del skavanker, men detta gula tåg är ett av de set som jag alltid velat ha.
De stora problemen är att de gula klossarna är väldigt slitna (flera med sprickor), att några klistermärken sitter fel, och att många av dörrarna har tappat en massa färg, en del av detta är ju fixbart dock - får ta itu med det när jag är klar med mitt gamla

Klistermärket frampå sitter lite fel


Speisewagen-klistermärket sitter annorlunda än i instruktionen. Det är tre klistrmärken som ska sitta rätt på ett gäng ihopbyggda klossar, och denna kombo finns inte till salu någonstans på BL, så antingen får jag leva med det, eller försöka flytta klistermärket.
(det finns ju custom-klistermärken att köpa - då skulle det gå att byta ut mer och få ett finare tåg, med det känns inte riktigt "rätt".)

Ser ut som om det är gula fönster på sidorna av loket, de skall väl vara grå? (Svindyra vad jag minns från dess jag kompletterade min 7740 för snart 20 år sedan...)

janhansson

Citat från: bileam skrivet 10 augusti 2020 kl. 11:55
Ser ut som om det är gula fönster på sidorna av loket, de skall väl vara grå? (Svindyra vad jag minns från dess jag kompletterade min 7740 för snart 20 år sedan...)

De mittersta 5 fönstren är grå (som tur är). Det är bara inkompetent ljussättning från min sida som får dem att se gula ut :)

bileam

Citat från: janhansson skrivet 10 augusti 2020 kl. 13:54
Citat från: bileam skrivet 10 augusti 2020 kl. 11:55
Ser ut som om det är gula fönster på sidorna av loket, de skall väl vara grå? (Svindyra vad jag minns från dess jag kompletterade min 7740 för snart 20 år sedan...)

De mittersta 5 fönstren är grå (som tur är). Det är bara inkompetent ljussättning från min sida som får dem att se gula ut :)
Ok, grattis till ett fint tåg!

Kwagge

Blev två muggar på Lego House i Billund igår.. en bland mugg och en med bara gula 22885 som är en ny färg precis från setet.

Väggen är öppen 10-15 o personalen tar till dig. En skopa extra får man i en påse pga detta. Valde de vita domen då.. "de tar ju stor plats i burken" tänkte jag  :P


Illuwatar

Köpte . Och gjorde en kompletterande beställning av olivgröna Technics-bitar på BL...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janhansson

Jag köpte några 853921. Hade helt missat att dessa existerade, men verkade andvändbara.

robinnilsson403

Jag syndade och beställde både den nya Diagongränden och Barracuda Bay. Nu får jag leva på soppa och kärlek någon månad  :-X
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.