Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Beställde 450 bitar på BL idag, mestadels BLEY cheeseslopes 1x1 och 1x2. Det går åt en del till gluggar i borgen och 1x2 hoppas jag öppnar för nya lösningar, har inte provat den ännu.

Tufs

Jag måste till Coop och köpa en till. Nu när jag har en ide till vad jag ska bygga!

Etzel

Citat från: Jesperallen skrivet 23 mars 2011 kl. 21:11
Beställde 450 bitar på BL idag, mestadels BLEY cheeseslopes 1x1 och 1x2. Det går åt en del till gluggar i borgen och 1x2 hoppas jag öppnar för nya lösningar, har inte provat den ännu.
Det blir ganska snyggt: http://www.flickr.com/photos/etzel87/5522628498/
Gluggen i tornet är byggd med den nya 1x1 brick med stud på sidan och 1x2 cheese slopes. Jag tror du förstår hur, annars får du höra av dig ;)

Jesperallen

Citat från: Etzel skrivet 24 mars 2011 kl. 00:50
Citat från: Jesperallen skrivet 23 mars 2011 kl. 21:11
Beställde 450 bitar på BL idag, mestadels BLEY cheeseslopes 1x1 och 1x2. Det går åt en del till gluggar i borgen och 1x2 hoppas jag öppnar för nya lösningar, har inte provat den ännu.
Det blir ganska snyggt: http://www.flickr.com/photos/etzel87/5522628498/
Gluggen i tornet är byggd med den nya 1x1 brick med stud på sidan och 1x2 cheese slopes. Jag tror du förstår hur, annars får du höra av dig ;)

Ja det var så jag hoppades, man slipper ju då en 1x2 plate som håller ihop slopes:en, ska bli kul att få dessa bitarna på plats.

Skrytsson

2600 spänn köpte Skrytsson och LilaToster lego för på BR i Nacka. Puh, nu får man kanske ligga lågt ett tag.

Utöver 50 % rabatt gav BRs klistermärkessystem ytterliggare 8 procentenheters rabatt. Egentligen får man en krona rabatt per 25 kr spenderade, men kassörskan gick efter orginalpriset.

58 % rabatt totalt, inte illa!  :)

Record

Var in på Lekia i Farstagallerian i helgen, fick hjälp av killen i kassan att plocka ut en Alv, själv hittade jag 2 fiskare+ 2 snow..

Gick förbi kassan och tänkte ska man börja klämma eller inte, han bara stega fram till stället med figurerna , så sa han.
vad söker du?
: Alven.
Släng hit en bunt skall jag hjälpa dig.. det är service det.

Desutom är han med på forumet.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 19:38
Desutom är han med på forumet.

Jupp. Tickledeath

Finns det mycket Serie 3 kvar i farsta-butiken?

Förvånar mig förresten att de hade alver kvar, när jag var där fanns det ett intresse av just alver bland flera i personalen och de hade snott åt sig (nästan) alla innan någon kund fick chansen  :P

Record

Citat från: Skrytsson skrivet 24 mars 2011 kl. 19:43
Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 19:38
Desutom är han med på forumet.

Jupp. Tickledeath

Finns det mycket Serie 3 kvar i farsta-butiken?

Förvånar mig förresten att de hade alver kvar, när jag var där fanns det ett intresse av just alver bland flera i personalen och de hade snott åt sig (nästan) alla innan någon kund fick chansen  :P

Det fanns en massa kvar, han sa att det var nypåfyllt och att det skulle finnas alver, och det gjorde det ju.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 20:33
Citat från: Skrytsson skrivet 24 mars 2011 kl. 19:43
Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 19:38
Desutom är han med på forumet.

Jupp. Tickledeath

Finns det mycket Serie 3 kvar i farsta-butiken?

Förvånar mig förresten att de hade alver kvar, när jag var där fanns det ett intresse av just alver bland flera i personalen och de hade snott åt sig (nästan) alla innan någon kund fick chansen  :P

Det fanns en massa kvar, han sa att det var nypåfyllt och att det skulle finnas alver, och det gjorde det ju.

Du var inte förbi BR i Farsta också, och kollade om de hade några där? (BR har nämligen under hela Serie 3 kört med 3 st för 60 kr-erbjudande)

Record

Citat från: Skrytsson skrivet 24 mars 2011 kl. 20:50
Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 20:33
Citat från: Skrytsson skrivet 24 mars 2011 kl. 19:43
Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 19:38
Desutom är han med på forumet.

Jupp. Tickledeath

Finns det mycket Serie 3 kvar i farsta-butiken?

Förvånar mig förresten att de hade alver kvar, när jag var där fanns det ett intresse av just alver bland flera i personalen och de hade snott åt sig (nästan) alla innan någon kund fick chansen  :P

Det fanns en massa kvar, han sa att det var nypåfyllt och att det skulle finnas alver, och det gjorde det ju.

Du var inte förbi BR i Farsta också, och kollade om de hade några där? (BR har nämligen under hela Serie 3 kört med 3 st för 60 kr-erbjudande)

Nej där var jag inte in.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peacegrove

Fick hem en & idag. ska en kompis få i födelsedagspresent :)

Skrytsson

Citat från: Tickledeath skrivet 25 mars 2011 kl. 00:40
Citat från: Skrytsson skrivet 24 mars 2011 kl. 19:43
Citat från: Record skrivet 24 mars 2011 kl. 19:38
Desutom är han med på forumet.

Jupp. Tickledeath

Finns det mycket Serie 3 kvar i farsta-butiken?

Förvånar mig förresten att de hade alver kvar, när jag var där fanns det ett intresse av just alver bland flera i personalen och de hade snott åt sig (nästan) alla innan någon kund fick chansen  :P

En hel drös med Serie 3 dumpas tillbaks till leverantören för att göra plats åt Serie 4.

Så ni har alltså inget kvar nu, eller? Trodde ni just fick påfyllning? :(
Kan ni inte vänta tills jag kan köpa upp lite fler alver?

Tufs

#1332
Jag köpte ännu en Mini Bulldozer och en Front-End Loader. Totalt 229,- för båda på Coop Forum i Haninge.

El Dingo

Citat från: Illuwatar skrivet 23 mars 2011 kl. 08:29
Citat från: El Dingo skrivet 21 mars 2011 kl. 22:49
Berätta gärna vidare hur det går. Själv har jag snart samlat klart till M. Falcon på BL. Väntar in några orders från BL nästa vecka.

Fick svar från Lego - de hade inte kvar dessa bitar i lager längre. Så det blir till att hoppas på att de dyker upp någon gång på BL.

Är det UCS MF du samlar till? Det om något borde vara ett projekt... :)

Ja, har samlat ca 4850 bitar under 3 månaders tid på BL. Det är lite över 5200 totalt. Hoppas bli klar till april. Tänkte samla in UCS seten och börja med den största. "Snubblade" över Interceptorn för ett bra pris så den fick gå emellan :-)

Illuwatar

Jag har en något liknande idé, men jag börjar i den lilla änden istället. Efter Snowspeedern blir det X-Wing, därefter Y-Wing (eller så samlar jag till båda parallellt för att reducera antalet beställningar)... om jag hänger med ända upp till MF vet jag dock ej - den tar ganska mycket plats ihopbyggd... Dödsstjärnorna kommer jag däremot hoppa över - i alla fall den som är full av minifigs.

Sett till kostnad, en MF i lösvikt från BL eller ett original set från eBay - blir BL-alternativet billigare (gissar att det är så)?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.