Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

crowwlime_

Så många unikitty cmf jag kunde hitta på lokala ICA MAXI. 28st blev det, á 10kr! Kändes värt det.

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Ledwinka

Det blev ett par och på Legoland Malaysia, nu är frågan bara
hur jag ska få plats med allt i resväskan...


Peter S

Citat från: Ledwinka skrivet 06 januari 2019 kl. 09:54
Det blev ett par och på Legoland Malaysia, nu är frågan bara
hur jag ska få plats med allt i resväskan...


Unboxa!  ;D

Kwagge

Citat från: Peter S skrivet 06 januari 2019 kl. 18:27
Citat från: Ledwinka skrivet 06 januari 2019 kl. 09:54
Det blev ett par och på Legoland Malaysia, nu är frågan bara
hur jag ska få plats med allt i resväskan...


Unboxa!  ;D


Helt rätt! Jag behöver ingen box till mittset  ::)

Magnusengstrom

Citat från: Ledwinka skrivet 06 januari 2019 kl. 09:54
Det blev ett par och på Legoland Malaysia, nu är frågan bara
hur jag ska få plats med allt i resväskan...



Går det inte köpa en plats till till en resväska till? Brukar väl gå på vissa flygningar?

Ledwinka

Tack för bra tips  ;D.

Jag har redan unboxat och fyllt resväskan med påsar, förutom MISB-set jag vill samla på.
Ännu mer platseffektivt vore väl att tömma påsarna och ha lösa bitar i väskan men jag
tror jag får hem bitarna utan att gå så långt  ;).

Man_utan_namn

Inte just idag, men jag beställde Ninjago city när Toys'r'us hade 25% rea i mellandagarna (när konkursen var känd). Priset var 2210 kr (nån femtiolapp billigare än dito rea hos BR), vilket var lockande. Tog faktura för säkerhets skull, men idag ankom paketet och allt var i sin ordning.

Kunde inte heller stå emot Ninjago city docks för 1489 kr när Webhallen hade mellandagsrea.

Magnus den store

Kvällens nöje. Återstår att se vad man gör med alla Benny.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Denna vackra blomma anlände idag :D:


Gefle1970

Lovade en mindre bil till min son (snart 3 år) då jag tyckte att lek med inte var aktuellt.
Så det fick bli 3 st så båda versionerna kunde byggas + 1 för evnt mod.
Sedan hade jag sett i display och gillade den av någon anledning. Slutligen, då jag är vän av alpina äventyr blev det ett kit med . Glömde , kan inte minnas att jag lekte så intensivt med lego när jag var 3 år som min son gör...swooshar för fullt genom vardagsrummet med Benny :). Det blir även några /månad. :)

lindyhep

Nämen....
Jag köpte en penna.
Sen köpte jag ett legoset.

Sen gick jag hem och började sätta ihop mf och rackarns vad de var snabba att norpa pennan från mig. De mumlade en massa och sen bar de iväg med den. Stackars Benny blev kvar själv och den blå pennan jag köpte har min son redan lagt beslag på. Nåja, Benny ser "rätt" glad ut iaf så han klarar sig nog ändå.

Magnus den store

B&P är tillbaka så jag köpte cirka 50 bitar totalt. Finns nya bitar från nya set och andra bitar som hittat tillbaka.

Äntligen kunde jag köpa delar från set . Har inte velat köpa setet när jag bara var ute efter ett huvud och en torso.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Clarmo

Jag råkade utav misstag att titt in på B&P idag....det fanns lite jag behövde, eller behövde och behövde, det fanns lite jag insåg att jag måste ha  ::)

Bla 10 st 91405 (5 i tan och 5 i lbg), lite tryckta tiles och torsos från , några 32607 i orange samt lite annat smått och gott från nya set.

Teabox

Nu när jag fick läsa att B&P är igång igen så körde jag Mykos verktyg och kunde se att de sista bitarna som jag saknade till UCS Y-wingen äntligen är i lager. Så fick bli en snabb liten spontan order på dem innan de försvinner :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.