Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

1st LEGO Speed Champions, , 1968 Ford Mustang Fastback
2st LEGO Speed Champions, , Ford Fiesta M-Sport WRC

Hade ett presentkort på CDON som jag var tvungen att använda till nåt :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 02 mars 2018 kl. 11:21
1st LEGO Speed Champions, , 1968 Ford Mustang Fastback
2st LEGO Speed Champions, , Ford Fiesta M-Sport WRC

Hade ett presentkort på CDON som jag var tvungen att använda till nåt :)
Du får återkomma med recension av de nya bitarna som jag gissar kommer användas till något kul 😉.

Kwagge

Shoppade i Billund idag..

hersa

Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)

o0ger

Citat från: hersa skrivet 13 mars 2018 kl. 13:55
Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)
Kanske tråden "Den ENDA Allmänna tråden K/S/B annonser kring minfigs från olika serier" under köp/sälj/byt?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

crowwlime_

Citat från: o0ger skrivet 13 mars 2018 kl. 14:31
Citat från: hersa skrivet 13 mars 2018 kl. 13:55
Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)
Kanske tråden "Den ENDA Allmänna tråden K/S/B annonser kring minfigs från olika serier" under köp/sälj/byt?

Vilken ligger i VIP avdelningen.. Då svårt att posta i dom endast forummedlem!
Lätt att glömma av att alla inte har tillgång till allt.

Dark_Link

Citat från: hersa skrivet 13 mars 2018 kl. 13:55
Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)

Brukar väl ske i respektive tråd i "Officiella Set", så för serie 18 bör det vara CMF serie 18.

mossarp

#6442
Citat från: crowwlime_ skrivet 13 mars 2018 kl. 14:39
Citat från: o0ger skrivet 13 mars 2018 kl. 14:31
Citat från: hersa skrivet 13 mars 2018 kl. 13:55
Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)
Kanske tråden "Den ENDA Allmänna tråden K/S/B annonser kring minfigs från olika serier" under köp/sälj/byt?

Vilken ligger i VIP avdelningen.. Då svårt att posta i dom endast forummedlem!
Lätt att glömma av att alla inte har tillgång till allt.

Jag förstår din synpunkt men att det ligger endast i VIP delen är helt korrekt.
Köp, sälj och bytes trådar skall ligga i VIP delen.
Vill man göra nåt av detta så är det bara att signa upp för medlemskap.
Alltid trevligt med nya medlemmar.  :)
(Medlemskap är för övrigt ganska billigt.)

Anledningen är att det finns många som inte är direkt intresserade av Lego utan mer av att tjäna pengar på Lego.
Swebrick är till för att främja byggandet.
Tillåts handel på andra delar av forumet är risken stor att det översvämmas med sälj annonser.
Se utdrag:

Swebrick.se är ett diskussionforum, inte en marknadsplats. Vi har därför beslutat att inte tillåta rena annonser på forumet.

1.Som annonser räknas inlägg som direkt erbjuder Lego till försäljning eller inlägg som länkar till annonser på annan plats.

2.Det är tillåtet att tipsa om köpvärt Lego såvida det inte är du själv som står bakom försäljningen.

3.Betalande medlemmar är välkomna att använda en särskild, avskild del av forumet som en plats för att köpa, sälja och byta Lego med varandra, men i allmänna trådar kommer vi inte längre att tillåta inlägg där innebörden är att annonsera ut Lego till försäljning, direkt eller indirekt. Samma gäller för förfrågningar om köp eller byteshandel.

4.Inlägg som bryter mot reglerna kommer att raderas.

5.För försäljning av Lego rekommenderar vi Tradera eller Blocket, eller internationella kanaler som eBay och den särskilda Lego-marknadsplatsen BrickLink.

6. Som affärsidkare eller Bricklinkbutik är du välkomnen att informera om din egen verksamhet i en (1) forumtråd under "Var kan man köpa Lego".

7. Specifika erbjudanden som riktas till Swebrick medlemmar är välkommna och mer generella kampanjer får utannonseras, såvida de inte blir av den arten att de kan betraktas som allt för upprepade påminnelser om existensen av en butik. Allt för återkommande noteringar uppdateringar om sortiment eller "erbjudanden" bör till största del skötas via andra kanaler.


...och för att återgå till huvudämnet så blev det en Heroica spel för bara 159:- och en för 189:- i veckan.
Det lönar sig att kolla in småbutiker som inte främst säljer leksaker. Där kan Lego ofta bli liggande och sedan reas ut för en billig peng.

crowwlime_

Citat från: mossarp skrivet 13 mars 2018 kl. 18:09
Citat från: crowwlime_ skrivet 13 mars 2018 kl. 14:39
Citat från: o0ger skrivet 13 mars 2018 kl. 14:31
Citat från: hersa skrivet 13 mars 2018 kl. 13:55
Vet inte exakt var det är bäst att ställa frågan - men är nån intresserad av att samköpa låda med serie 18? Jag kan själv tänka mig att avstå polisen om det kniper ;)
Kanske tråden "Den ENDA Allmänna tråden K/S/B annonser kring minfigs från olika serier" under köp/sälj/byt?

Vilken ligger i VIP avdelningen.. Då svårt att posta i dom endast forummedlem!
Lätt att glömma av att alla inte har tillgång till allt.

Jag förstår din synpunkt men att det ligger endast i VIP delen är helt korrekt.
Köp, sälj och bytes trådar skall ligga i VIP delen.
Vill man göra nåt av detta så är det bara att signa upp för medlemskap.
Alltid trevligt med nya medlemmar.  :)
(Medlemskap är för övrigt ganska billigt.)

Anledningen är att det finns många som inte är direkt intresserade av Lego utan mer av att tjäna pengar på Lego.
Swebrick är till för att främja byggandet.
Tillåts handel på andra delar av forumet är risken stor att det översvämmas med sälj annonser.
Jag är fullt medveten om detta och håller med till 100%! Var inte för att klaga på något sätt utan endast för att förklara för Hersa varför hen inte hittar den där Köp/sälj/byt-tråden oOger nämnde! ;)

Medlemskap är väldigt billigt och mycket trevligt! Rekomenderas starkt!  ;D

Glumsfield

Beställde äntligen Downtown Diner. Äldste sonen har suktat efter ett nytt modular building-bygge ett bra tag nu så han kommer att jubla ikapp med mig när den dyker upp, förhoppningsvis i slutet av nästa vecka.

Håller som bäst på att slutföra min polisstations-MOC också och tänkte placera dessa båda bredvid varandra.

Längtar! =)

insurrection

Kunde äntligen lägga vantarna på de här raringarna för några dagar sedan, spanat efter dem på internet i flera år nu. Kommer matcha väl med mina glasögon.

LEGO Nike Dunk Highs by lego_insurrection, on Flickr

(hehe tyvärr var de kanske en halv storlek för små, så blir bara väldigt selektivt bruk, men då sliter jag å andra sidan mindre på dem  ::) )

andreaseldh

Får se om det kanske blir en riktigt klassisk GBC av den?


Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 16 mars 2018 kl. 03:04
Får se om det kanske blir en riktigt klassisk GBC av den?


Man kan inte ha med något bindestreck om set-länkningen ska fungera. Då måste man länka direkt till sidan:
https://brickset.com/search?query=811-2&scope=All
Och Peeron-bilden blev "Cookies must be enabled".

Eigenbrötler

Spenderade strax över 2000 på bitar från bricklink  ::)

viktigast var väl 156st 90498  ???
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Ledwinka

När jag kom till mitt ungerska hotell efter jobbet fick jag ett paket med pirater i receptionen:



Smidigt att kunna bricklinka och bara betala inrikesfrakt när man är på tjänsteresa i det forna
östblocket. Råkade visst bli några högar med dark tan också, men det kan man ju aldrig få
för mycket av  ;D.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.