Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Beställde några Djungel-set i den lägre prisklassen från Webhallen. Svart Panter på väg!




Icestoffe

Blir första inlägget på forumet här. Läst en hel del innan men inte själv skrivet något så detta blir lite av ett test inlägg samtidigt.

Hur som helst denna låda från webhallen öppnades under gårdagen.


Icestoffe, on Flickr

Draken är tänkt som present till systerdottern och minifigurerna blir till att dela med syster och svågern!

Peter S


priest666

Köpt lite begagnat STAR WARS LEGO som levererades i dag. En del av det var redan ihoppbyggt, resten har i dag 'badat' i diskhon och ska byggas i hop så snart LEGO:t torkad...Och jag har tiden  :D












Kwagge

Lite olivgröna tegelbitar kom med posten idag...

BeO

Classic Space! Mitt favorittema  :)

Hittade detta paket på Blocket igår. Riktigt fint skick på allt. Inget solblekt, tryck superfina. Mycket nästan som nytt. Endast loggan på de vita gubbarna som är lite slitet. Var dom vita extra känsliga?


andreaseldh

Efter 62 olika färger 3001 och 24 olika färger blandade Modulex har jag nu, mindre än 24 timmar efter den senaste färgkartan blev klar, beställt bitar till nästa: 50 olika färger 3437!

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 27 juni 2017 kl. 21:26
Efter 62 olika färger 3001 och 24 olika färger blandade Modulex har jag nu, mindre än 24 timmar efter den senaste färgkartan blev klar, beställt bitar till nästa: 50 olika färger 3437!
Ja där finns ju några godbitar, som Salmon och VLG (Very Light Gray)...

andreaseldh

Citat från: Peter S skrivet 27 juni 2017 kl. 23:26
Ja där finns ju några godbitar, som Salmon och VLG (Very Light Gray)...

Just dom två färgerna blev det tyvärr inte. Dom finns i varsitt exemplar i två olika brittiska butiker som endast accepterar Paypal, och jag har inget konto.

swemixon

Det blev en sväng till Toys R Us i Helsingborg ikväll med barnen.

Jag gjorde mitt första Legoinköp sen jag gick med i detta forum. Det blev och äldsta sonen köpte .

Nu vet jag inte hur det brukar funka på TRU men jag kollade lite priser på deras hemsida innan vi åkte och väl i butik var det helt andra (dyrare priser). Antar att det beror på lokalhyra och personalkostnader. Men när jag hörde med personalen så prismatchar de mot hemsidan. Kan vara värt att veta om ni ska handla hos TRU. Påpekar man inte deras onlinepris får man betala hyllpris. Fast detta kanske redan är allmänt känt här?

Bl.a. sålde de för 995 i butik mot 497 på hemsidan. Min delikatessbutik gick på mer normala 298 isf hyllpris 395 och sonens motorcykel för 169 isf 249,90.

smygelfh

Det verkar vara så vanligt med prisfel att det måste vara avsiktligt med TRU att de fysiska butikerna inte uppdaterar sina priser. Visst har de återköpsrätt om man upptäcker det efteråt, men legot har man ju redan byggt då... Alternativet är att de har ett genomruttet varusystem såklart, höll de inte på att byta för några månader sedan när de gick ihop med BR? Om jag tror jag har vägarna förbi TRU kollar jag alltid prisjakt innan jag åker, där jämförs online-priserna.

Boathill

Låter ju som ett rätt smart system, de kunder som är prismedvetna kollar alltid nätet ändå och butiken korrigerar priset, resten av kunderna betalar "för mycket" utan att veta om det. "Alla glada" :)

swemixon

Citat från: smygelfh skrivet 29 juni 2017 kl. 08:33
Alternativet är att de har ett genomruttet varusystem såklart, höll de inte på att byta för några månader sedan när de gick ihop med BR?

Då jag talade med två i personalen så gav de mig olika besked. Den ena sa att de höll på att byta varusystem och att det skulle korrigeras. Den andra hade ingen aning om varför det var så men hon visste att hon skulle prismatcha. Prisjakt är obligatoriskt innan alla inköp ;D

Citat från: Boathill skrivet 29 juni 2017 kl. 08:40
Låter ju som ett rätt smart system, de kunder som är prismedvetna kollar alltid nätet ändå och butiken korrigerar priset, resten av kunderna betalar "för mycket" utan att veta om det. "Alla glada" :)

Precis min tanke också. Är man medveten känns det "som man gjort ett klipp" (fast man handlat till ord. pris...) medan de som inte kollat upp det innan självmant valt att betala hyllpriset och då förmodligen också är nöjda med sin affär.

Kwagge

Blev en liten order från P&B o B&P nu när man får dubbla VIP poäng..

ColA

Handla lite på MoS idag, dubbla poäng och så fick man en liten gris när man handla för 600:-

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.