Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

BL order kom hem här också....ska snart visa ett uppdaterat/nytt tågbygge.

Även 2st serie 3 minifigs, på random blev det tennis-tjejen och killen med bergsprängaren.
en fråga : GÅR det verkligen att hitta "rätt" mha fusklapp ??
Jag ser knappt någonting alls av de påstådda prickarna....

Kan någon vänlig själ tipsa igen hur man gör, please !!
Finns fusklappen någonstans ?

Det är några fler serie 3 jag vill ha, men inget mer random väljande om det kan undvikas.

Pekblom

köpte 3661 Bank & Money Transfer 589kr på trus.
en ren impuls bara, setet såg liksom annorlunda ut liksom.

Skrytsson

Citat från: Selander skrivet 02 februari 2011 kl. 12:03
GÅR det verkligen att hitta "rätt" mha fusklapp ??
Jag ser knappt någonting alls av de påstådda prickarna....

Kan någon vänlig själ tipsa igen hur man gör, please !!
Finns fusklappen någonstans ?

Ja, det går. Men det är lite mer "jobb" än vad det var med streckkodssystemet. Det gäller att vända och vrida på påsen tills den hamnar i rätt riktning i förhållande till ljuset. Då går alltid prickarna att urskilja, även om de ibland bara syns ytterst svagt.

Jag använder denna lista: http://www.1000steine.com/brickset/miscellaneous/8803Dots.jpg

De svartmarkerade prickarna är sådana som alltid ska gå att urskilja medan de vita bara syns ibland.

Denna lista stämmer utmärkt för alla figurer utom Samuraien (prickarna på höger sida finns inte alltid där) och Gorillan (endast en av de tre prickarna på vänster sida brukar finnas).

Att klämma på påsen kan också vara bra för att bekräfta om man är osäker.

Stigge72

Två serie 3-figurer, som inte stämde mycket överens med prickarna i den app jag använder... (den var jättebra på streckkoder, för då kunde man scanna. :)

Det var två ensamma gröna påsar i en låda med troll(!) på ICA Maxi i Häggvik, och det var de enda jag såg.

micke

Idag blev det
2 st fiskare Serie 3
2 st Elf Serie 3
2 st Pharaoh Serie 2
PoP 20017/BrickMaster
7939 Cargo Train
10215 Obi-Wan's Jedi Starfighter - UCS

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Kreufeldt

#1115
Fick hem en 7641, en 7639, en 3180 och en 5891 från Amazon, och dessutom kom frun hem med en 7942 igår (eller egentligen den och en 7285 eftersom hon skulle köpa en present till ett par bekantas barn, men inte kunde bestämma sig för viloken av dem... så då köpte hon bägge, sa att den ena var till mig och byggde sen ihop den  :D)

Edit*(fixade dina länkar mvh Moderatorn)

mordatre

Fick hem 2 ninjagoset från hikmet idag, fick med 2 kampanjspecialkort men inga rislyktor.  Lokala handlaren hade sålt av allt (och då menar jag allt) med Ninjago  nu i lönehelgen.

Det är verkligen svårt att hålla budget i fattig-Januari/februari när det är reor och nyheter överallt. I stället för 1 liten BLbeställning med bara det nödvändigaste har det blivit 3 BLbeställningar, 1 hikmet beställning, 1 Amazonbeställning, 2 Nettobesök (SWbattlepacks), en hög med Serie 3 figurer, 1 Ninjagoset hos lokala handlarn och 3 traderaköp.  :-[

Tur man har lyckats sälja av lite grejer annars hade det blivit svettigt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

42Hz

Har väl inte råd egentligen, men vad gör man när de riskerar ta slut igen? Fick bli på krita, jag får ta betalt för grävjobb för att jobba av skulden! ;)

Leveranssätt:Postpaket     
Artnr:    
8043   Lego Technic Motoriserad Grävmaskin      1   1498,00
//Harri

Tufs

Senaste var två st 8084 på Coop Forum.

Funderar även på att köpa två 8083.

Illuwatar

Fick hem nästan 4 kg blandat från ett eBay-köp jag gjorde några veckor sedan. Mycket gott och blandat - en hel del i mycket bra kvalitet, en del som duger som övningsbitar och utfyllnad i framtida byggen. En hel del modern Technic också, allt i mycket bra skick.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jvettefors

idag var jag och hämtade ut ett paket med
7636 Skördetröska
6745 Propellerpower
och
7947 Räddning ur fängelsetornet

NIN777

Ska hämta ut lite classic space på posten idag:
6929
6970
1593
924

Vet vad jag och sonen ska göra ikväll och under helgen!

Väntar även på 928....finaste modellen alla kategorier av classic space

Ras 74

Citat från: NIN777 skrivet 04 februari 2011 kl. 10:03Väntar även på 928....finaste modellen alla kategorier av classic space

Nice modeller helt klart som du valt att köpa.
Kan bara hålla med om 928:an, en riktig klassiker och ett set jag gärna hade ägt som barn.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

42Hz

Citat från: Ras 74 skrivet 04 februari 2011 kl. 10:33
Citat från: NIN777 skrivet 04 februari 2011 kl. 10:03Väntar även på 928....finaste modellen alla kategorier av classic space

Nice modeller helt klart som du valt att köpa.
Kan bara hålla med om 928:an, en riktig klassiker och ett set jag gärna hade ägt som barn.

Mer classic space än så kan det knappast bli! :)
//Harri

Skafte

Jag skulle inte köpa något LEGO i februari, klarade mig till idag. 99 kr för 7592 Construct-a-Buzz var lite för bra. Få se om jag tar mina enkronor (från LEGO-sparbössan!) och köper den andra när jag skall iväg ett annat ärende ikväll.  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.