Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

eon

Citat från: BeardedNerd skrivet 08 oktober 2016 kl. 20:34
.... Jag måste börja hitta en bra förvaringslösning med alla burkar bara :)

Vadå, pantar du inte tomburkarna nästa gång du handlar?

Silence101

#6106
Då blev jag med Caterham Seven 620R och London Bus.
Som tack för köpet så skickade Lego med en Spider-Man Super Jumper.
Ingen annan hemma här ikväll. Jag vet vad jag ska göra :D :D :D

Jag undrar dock hur paketleverantören behandlar paketen. Ihoptejpat EFTER att lappen "SÖKT" klistrades på. (Nej, ingen har sökt mig)
Innehållet är OK, London bussen var lite tilltryckt men inget mer.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Pekblom

Citat från: Silence101 skrivet 14 oktober 2016 kl. 16:22
Då blev jag med Caterham Seven 620R och London Bus.
Som tack för köpet så skickade Lego med en Spider-Man Super Jumper.
Ingen annan hemma här ikväll. Jag vet vad jag ska göra :D :D :D

Jag undrar dock hur paketleverantören behandlar paketen. Ihoptejpat EFTER att lappen "SÖKT" klistrades på. (Nej, ingen har sökt mig)
Innehållet är OK, London bussen var lite tilltryckt men inget mer.
De kanske söktigenom paketet efter något som inte borde vara i?

Selander

Har varit i USA och det blev några Power Functions grejor på Lego store i Sawgrass Mills mall, Miami FL. IR receiver, batteriboxar, tågmotorer 😋
Besökte även Lego store vid Rockefeller center i NYC men där blev det inget köpt.

Manne

En låda med dök upp idag 😇


Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Pekblom

bara råkade köpa en Porsche 911  :o

drdoddo

Var på MOS och köpte en nyckelring med BB-8 och fick därför med mig en polybag C-3PO och en stormtrooper polybag. Sen råkade jag gå förbi en kvart senare och köpte star wars kalendern och fick då ytterligare 2 polybags...tänk så det kan gå ;)

Jugge

Blev lite mer technic så klart.




Sen va man ju tvungen att köpa en Wall-E innan den försvinner :)

BeO

Kompletterade min Nexo-samling med , 995:- på Webhallen just nu.
Beställde även från Ebay UK i veckan då jag hade en kupong värd £20 där så det köpet slutade på 1385kr med frakt inräknad :)

Ashman

Har velat fram och tillbaka i två år känns det som... vad ska jag med Ewok village till? För dyr! Onödig! Men det är så bra med mobiltelefonen att man snabbt kan köpa saker när man är på det humöret så väntar jag på mitt ex av Ewok village :)

Clarmo

Precis som Ashman så är mobiltelefonen väldigt nyttig i mitt fall när impulsen faller på, dock ej Ewok Village utan samt . Webbhallen har precis skickat iväg försändelsen så jag vet vad jag gör imorgon efter jobbet.

Ashman

Citat från: Clarmo skrivet 31 oktober 2016 kl. 11:08
Precis som Ashman så är mobiltelefonen väldigt nyttig i mitt fall när impulsen faller på, dock ej Ewok Village utan samt . Webbhallen har precis skickat iväg försändelsen så jag vet vad jag gör imorgon efter jobbet.
Mobilen är livsfarlig/ens bästa vän. Välj själv :)

MartinAberg

Beställde som julklapp till farsan precis.
Fick även bli ett , också julklapp, samt en groggmugg till mig :)

Ashman

#6118
Fick hem min Caterham idag. Ytterkartongen skadad, caterham-kartongen trasig så pass att det var hål i kartongen och Londonbussens kartong var så trasig att sidan var uppriven och man kunde se innehållet. Paketet var skickat med DHL och Postnord så inget annat var väl att vänta med den kombon...

Kommer aldrig någonsin köpa ett set direkt från Lego ifall jag vill spara kartongen i fortsättningen. Har en Ewok village på ingång och är den skadad kommer jag reklamera. Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att skicka ett paket utan att misshandla. Ok en skråma, men här är alltså kartongerna helt söndriga och då ligger de innanför en skyddande kartong. Köper man set på bricklink så är det ofta 100-200kr rabatt på dem med skadade kartonger.

Samtidigt en leverans från Webhallen, en Millenium Falcon som framtida julklapp, glömt numret, och återigen så leverar Webhallen utan en enda liten skråma på paketet.

Magnusengstrom

Citat från: Ashman skrivet 08 november 2016 kl. 19:53
Fick hem min Caterham idag. Ytterkartongen skadad, caterham-kartongen trasig så pass att det var hål i kartongen och Londonbussens kartong var så trasig att sidan var uppriven och man kunde se innehållet. Paketet var skickat med DHL och Postnord så inget annat var väl att vänta med den kombon...

Kommer aldrig någonsin köpa ett set direkt från Lego ifall jag vill spara kartongen i fortsättningen. Har en Ewok village på ingång och är den skadad kommer jag reklamera. Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att skicka ett paket utan att misshandla. Ok en skråma, men här är alltså kartongerna helt söndriga och då ligger de innanför en skyddande kartong. Köper man set på bricklink så är det ofta 100-200kr rabatt på dem med skadade kartonger.

Samtidigt en leverans från Webhallen, en Millenium Falcon som framtida julklapp, glömt numret, och återigen så leverar Webhallen utan en enda liten skråma på paketet.

Jag fick hem ett paket från lego idag, bricks and pieces och det var helt massakrerat. Tur att lego är hållbart.
Så vet inte vad som hänt med leveransen denna veckan.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.