Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

Det blev ett Holiday Train på Legoland i Billund. Blev strax över 1000 sek.

andreaseldh

Idag blev det 5 st 3001 i Brown och 9 st (hela lagret) i Reddish Brown, eftersom jag misstänker att jag har fel i min samling. Även hela lagret på 11 st 3008 i svart som jag av någon underlig anledning hade glömt att beställa till min GBC.

MartinAberg

Årets SW-kalender på Gekås för 269:-, så nu slipper jag jaga i November...

Bulken

Inte så att man jublar för SEK/bit-ration, men nu när Toys'R'Us hade 35 procent på LEGO Minecraft Fästningen i The Nether slog jag till då grabben skött sig. Blev 645 SEK med fri frakt, motsvarande 91 öre per bit - närmaste på prisjakt är 799 SEK inkl frakt.

Verkar som om TrU kör "dagens LEGO-erbjudande" numera? Igår var det ett DUPLO-set, något som inte är aktuellt för min del.

Majkel

Citat från: Bulken skrivet 16 september 2016 kl. 19:31
Inte så att man jublar för SEK/bit-ration, men nu när Toys'R'Us hade 35 procent på LEGO Minecraft Fästningen i The Nether slog jag till då grabben skött sig. Blev 645 SEK med fri frakt, motsvarande 91 öre per bit - närmaste på prisjakt är 799 SEK inkl frakt.

Verkar som om TrU kör "dagens LEGO-erbjudande" numera? Igår var det ett DUPLO-set, något som inte är aktuellt för min del.

Vad taskigt gjort. Grabben sköter sig exemplariskt och den vuxne köper lego till sig själv. Barn till afols kan inte ha det lätt... men man måste såklart fira när det går bra! Hoppas han fick en ryggdunk åtminstone

Pekblom

Citat från: Bulken skrivet 16 september 2016 kl. 19:31
Inte så att man jublar för SEK/bit-ration, men nu när Toys'R'Us hade 35 procent på LEGO Minecraft Fästningen i The Nether Blev 645 SEK med fri frakt, motsvarande 91 öre per bit - närmaste på prisjakt är 799 SEK inkl frakt.
Bra pris och ett kul set, jag tog ett också.

Pekblom

I dag kom ett par nya motorer 45805c01 till några olika saker som snurrar i huvudet.  :o
De var lite större än jag tänkt mig. Dessutom har jag inga hjul (nav) som passar.. men det finns ju att köpa.  :D

Pekblom

Det råkade bli ett litet jultåg som slank ner i påsen  ::)

mullemannen

Fick idag tag i två st blåa Baseplate 32*32!
Mycket svåra att hitta, känner mig lycklig :)
Mvh

Mullemannen

Meh

Testade nya webshoppen idag och köpte ett . Med rabattkod och lite sparade bonuspoäng blev det nästan gratis.
Sen vann jag en på Tradera för 664 kr inklusive frakt och avslutade med ett par BL-beställningar av bulkbitar.
En bra dag.  :D

andli

Fyra cmf gubbar, trodde jag hade känt rätt...

Inte då, en möjligen två var vad jag trodde det var...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Citat från: andli skrivet 20 september 2016 kl. 20:21
Fyra cmf gubbar, trodde jag hade känt rätt...

Inte då, en möjligen två var vad jag trodde det var...
Jag känner igen det där... Hade fusklappen hemma när jag väl kom till TrU, så det fick gå på känn. Blev bortkollrad av boxerskans lösa hårpiska och orienterarens ryggsäck som inte alls kändes som det jag trodde. Fick därför blixtutrycka en gång till, 10 min före stängning...

byStfn

Var på en bokhandel i Norge under den här veckans jobbtur och köpte.. lite minifigs :) Ingen Mr Gold dessvärre :P




mortil

köpte en drös technic paneler från brickatorium  eller va den nu hette ;) 

behöver till min nya skapelse
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

erik1107

Lyckades till min förvåning vara först på en annons med !
Komplett i fint skick, alla minifigs, ritningar och kartong i bra skick för 350 kr :)


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.