Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Igår blev det en låda CMF 16 fast jag inte borde ha :)

coburn

Jag köpte mitt första modular set och fick hem det igår! Pet shop fick det bli då jag började bli nervös att de skulle försvinna ur sortimentet :) Började bygga igår och har snart första halvan klar. Riktigt kul att bygga så det får bli en modular till nästa månad tror jag. 
Just kommit ur min Dark age!

o0ger

Citat från: coburn skrivet 02 september 2016 kl. 10:04
Jag köpte mitt första modular set och fick hem det igår! Pet shop fick det bli då jag började bli nervös att de skulle försvinna ur sortimentet :) Började bygga igår och har snart första halvan klar. Riktigt kul att bygga så det får bli en modular till nästa månad tror jag.

Härligt! Pet Shop och Grand Emporium var mina första set efter min dark age.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

coburn

Jag köpte alla Star wars force awakens set när de kom förra året, var väl mina första set efter min dark age. Visst vi hade ju mycket Friends lego som döttrarna bygger med, men Star wars seten satt jag uppe på kvällarna när alla sov och pillade ihop :) Efter star wars blev det lite City, kul men känns lite väl enkelt att bygga. Så det var roligt nu med Pet shop, blev liksom lite mer inspirerande och man lär ju sig ganska många knep inför kommande Mocs :)

CitatHärligt! Pet Shop och Grand Emporium var mina första set efter min dark age.

Tråkigt att Lego tar bort modular set tycker jag, jag hade gärna velat ha exempelvis Grand Emporium, Town Hall osv.
Får väl sats på Palace Cinema nu här näst för den kom väl efter Pet shop? i release datum då tänker jag
Just kommit ur min Dark age!

o0ger

Citat från: coburn skrivet 02 september 2016 kl. 10:37
Tråkigt att Lego tar bort modular set tycker jag, jag hade gärna velat ha exempelvis Grand Emporium, Town Hall osv.
Får väl sats på Palace Cinema nu här näst för den kom väl efter Pet shop? i release datum då tänker jag

Alla leksakstillverkare tar bort produkter ur produktionslinjen. Det måste de ju för att kunna tillverka nya saker. De kan ha många set kvar på lager som de säljer, men de vet aldrig vilket set som ska sälja mer än nåt annat. Jag antar att de har en massa Pet Shop kvar på lagret, det är därför de fortfarande säljs. Medans Town Hall kanske var mer populär och tog slut fortare. (Det var Town Hall som kom efter Pet Shop).

Här är info om alla hus med releasedatum: http://lego.wikia.com/wiki/Modular_Buildings
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

coburn

Ja så kan det nog vara gällande town hall och pet shop, säkert lagret som styr. Jag har full förståelse varför de byter ut set och förnya sig, men i modular fallet så känns det lite tråkigt då de är gjorda att bygga vidare på liksom. Kommer inte känns komplett utan att ha dem alla :) jaja det kommer ju nya set som man får se fram emot istället. 
Just kommit ur min Dark age!

Peter S

Men det verkar åtminstone som att Café Corner kom i en mycket mindre upplaga. Kanske för att de var osäkra på mottagandet. Min upplevelse är att den tog slut fort och många som vill ha komplett saknar just den.

(Jag gör jämförelser med Porslinstillverkningen, där vissa saker med efterfrågan fortsätter tillverkas i åratal (decennier) för att tillfredsställa åtminstone den statistiska marknaden. Det hindrar ju inte att vissa får sina egna serier indragna om få köper dem).

darthmortar

Hittade i en butik för 150 kr, ganska nöjd med fyndet.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

skitkid

Citat från: darthmortar skrivet 03 september 2016 kl. 14:41
Hittade i en butik för 150 kr, ganska nöjd med fyndet.

Vilken butik? Fanns där fler?
/skitkid

darthmortar

Citat från: skitkid skrivet 03 september 2016 kl. 19:19
Citat från: darthmortar skrivet 03 september 2016 kl. 14:41
Hittade i en butik för 150 kr, ganska nöjd med fyndet.

Vilken butik? Fanns där fler?

Tyvärr, det var det enda gammalt de hade kvar.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Gurra

Jag har hamstrat lite under det senaste halvåret  ;) Kan tyvärr inte bygga det då plats inte finns än.. bifogar bild.

skitkid

Citat från: Gurra skrivet 04 september 2016 kl. 22:38
Jag har hamstrat lite under det senaste halvåret  ;) Kan tyvärr inte bygga det då plats inte finns än.. bifogar bild.

Herrejeflar!
/skitkid

o0ger

Två used Bionicle från BL med sin originalförpackning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mortil

Massor med technic på bricklink.  Min tank börjar ta form och jag behöver bitar
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

skitkid

#6074
Har blivit en del senaste dagarna. En Ecto 1 , en Tardis samt en Maze från S@H. Med rabattkod och 300 vip-poäng blev det ca 1750kr.

Kompletterat med fyra Bl-ordrar med olivgrönt gräs och annat till PACB, en kamel samt några PoP-sett.
/skitkid

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.