Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: studbringer skrivet 14 januari 2011 kl. 21:20
Citat från: Record skrivet 14 januari 2011 kl. 19:17
Köpte 8043 Grävmaskin idag. skall bli kul..

Blir inget godis här heller, det kostar på att ligga på topp... ;D

kanske det här är början till ett nytt hälsoforum.

Vår slogan. Köp plast i ask, istället för snask

vad gav du för den grävmaskinen ?! verkar vara ett trevligt bygge
1499:- den sista, inte så billigt, men kontra hiko, så blir det drykt 50kr mer, och jag har istället stöttat en (lokal) butik. vilket jag tycker känns bra!
Friskt satsat, hälften vunnet..

robban

Citat från: de Gothia skrivet 14 januari 2011 kl. 20:39
Citat från: robban skrivet 14 januari 2011 kl. 20:33
Köpte 10st minifigs serie 3 och det blev 4 alver 3 smurajer 2 baseboll spelare och 1 cyborg. Fler cyborgar ska jag leta upp passar ju gör fint till dom gamla Blacktron skepen.

antar att du klämde lite? :) annars hade du en j-kla tur! :D

Jag klämde igenom en ny öppnad låda..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

devva

var på TrU och kom hem med lite nya kartonger fyllda med underbar ABS-plast;

8129 - AT-AT
8058 - Guardian of the Deep
8079-  Shadow Snapper
8059 - Seabed Scavanger
8963 - Rock Wrecker

allt detta för 830;-, tack TrU

dessutom fått en bekräftelse på att min 10155 Maersk Container Ship är skickad så detta har varit en bra vecka :)

Skrytsson

Citat från: devva skrivet 14 januari 2011 kl. 23:10
var på TrU och kom hem med lite nya kartonger fyllda med underbar ABS-plast;

8129 - AT-AT
8058 - Guardian of the Deep
8079-  Shadow Snapper
8059 - Seabed Scavanger
8963 - Rock Wrecker

allt detta för 830;-, tack TrU

dessutom fått en bekräftelse på att min 10155 Maersk Container Ship är skickad så detta har varit en bra vecka :)

Var någonstans i Sverige finns AT-ATn kvar för 650 kr?

Ras 74

Sannerligen en produktiv vecka Devva! *Tummen upp*

Inga kvar i Göteborg tyvärr. Micke köpte de sista skrev han härom dagen.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

devva

Citat från: Skrytsson skrivet 14 januari 2011 kl. 23:13
Citat från: devva skrivet 14 januari 2011 kl. 23:10
var på TrU och kom hem med lite nya kartonger fyllda med underbar ABS-plast;

8129 - AT-AT
8058 - Guardian of the Deep
8079-  Shadow Snapper
8059 - Seabed Scavanger
8963 - Rock Wrecker

allt detta för 830;-, tack TrU

dessutom fått en bekräftelse på att min 10155 Maersk Container Ship är skickad så detta har varit en bra vecka :)

Var någonstans i Sverige finns AT-ATn kvar för 650 kr?

Detta var på TrU i Kristiansand, Norge, och dom tog 550 kr för den (1099 normalpris).
Dom hade kanske 15-20st kvar här idag vad jag kunde se här iaf, men kanske fanns fler på lagret.

Skulle kanske nämnt att priserna jag skrev blev i Norska kronor, omräknat till svenska så slutade kalaset på 990 SEK i dagens valutakurs.

AndersI

Jenny och jag köpte varsin minifig Serie 3 - helt slumpmässigt dragna ur lådan på Barnens Hus i E-tuna fick vi en samuraj och en fiskargubbe (och jag som ville ha en alv!).

Aqualize

Ajj ajj. Jag har börjat göra bricklinkbeställningar på lösa delar. Första gången för mig. Blev två ordrar på dryga 500 kr st plus frakt.
Technicsaker. 2st XL-motorer, batteribox, IR-mottagare, IR-sändare som finns till tågen (den som ser ut som en spelkontroll), lite kugghjul och annat smått teknikkraffs. Det är SÅ jobbigt att välja vad man ska köpa och jämföra priser. Men i verkliga livet är det en lunch hit eller dit som man kan ersätta med matlåda...

Oh ja visstja. Många technic turntables (svängkransar). Allt började med att jag filade på nya hjulinfästningar till trial trucks och upptäckt att svängkransarna är väldigt bra (pivoterande axel, styrning och infästning mot hjulet) så det går åt. Ska bygga någon helvetetsmaskin med massa PF-motorer och NXTmotorer. Tänkte ha mobilen för att fjärrstyra NXT:n och PF remotes bredvid.

Record

köpte 2st minfig serie 2, på Ica i Vansbro, kände på påsarna, mimare, spartan.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Ett antal serie 2-figurer. Alver, Baseball-spelare, Rappare, Hula Dancers. Med hjälp av punkt-facit, såklart. Här lämnas inget till slumpen  :P

devva

Fick höra idag av min kära mor att min 10155 Maersk Container Shop hade kommit fram redan från Tyskland, så det får räknas som ett köp :)

Då jag bor i Norge numera och dom inte är med i EU så får jag snällt skicka att till min mor så får jag plocka upp det när jag kommer hem nästa gång, vill inte riskera tull och moms då Norge inte är med i EU... :\

Sun

Import från Lego Shop - Westfield London, med sambon som kurir.
Mmmm. Pappa ska leka...

NielsG

Citat från: Sun skrivet 16 januari 2011 kl. 11:57
Import från Lego Shop - Westfield London, med sambon som kurir.
Mmmm. Pappa ska leka...

nice... du må ligge op nogle billeder, når du er klar...

rocketboy

4 minifigs från serie 3. Tyckte det var otroligt svårt att se vad dom innehöll så jag plockade åt mig 4 st där prickarna var olika. Baseball spelare, racerförare, sumo och pilot blev det.
//Rocketboy//

studbringer

Citat från: Sun skrivet 16 januari 2011 kl. 11:57
Import från Lego Shop - Westfield London, med sambon som kurir.
Mmmm. Pappa ska leka...

Mumma, fler som vill ha detta set ?! bara PM:a ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.