Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Ett #8078 Atlantis set blev det idag  ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Aqualize

8547 Mindstorms NXT 2.0 från pekblom :) Och så fick man se att han har massvis med lego hemma. Lyckos sonen hans att växa upp sådär, önskar man att man själv fått göra.

Kreufeldt

Citat från: NielsG skrivet 12 januari 2011 kl. 20:51
Citat från: Kreufeldt skrivet 12 januari 2011 kl. 18:27
Idag gick det bättre kan man säga. Legobutiken var riktigt trevlig, märks att den är helt ny, luktar nästan nymålat.

Och rea hade de, hittade en 7633 för 400 av det danska rikets daler. Kändes ok. De reade en del Technic och Atlantis också, och all rea var 50% av normalt pris.

Var det også Lego Exclusives, etc? Altså Grand Emporium, Diagon Alley, etc...
Inte på rea, men de fanns

Måns.S

2 minifigs series 3.
En snowboardåkare och en indianhövding.

NielsG

Citat från: Kreufeldt skrivet 12 januari 2011 kl. 22:05
Citat från: NielsG skrivet 12 januari 2011 kl. 20:51
Citat från: Kreufeldt skrivet 12 januari 2011 kl. 18:27
Idag gick det bättre kan man säga. Legobutiken var riktigt trevlig, märks att den är helt ny, luktar nästan nymålat.

Och rea hade de, hittade en 7633 för 400 av det danska rikets daler. Kändes ok. De reade en del Technic och Atlantis också, och all rea var 50% av normalt pris.

:'(

Var det også Lego Exclusives, etc? Altså Grand Emporium, Diagon Alley, etc...
Inte på rea, men de fanns

Olsson

Citat från: Pekblom skrivet 12 januari 2011 kl. 17:32
Citat från: Olsson skrivet 12 januari 2011 kl. 16:48
Det blev en http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=8039-1 för 849 idag. Ordinariepris ligger runt 13-1400 så det var väl ok även om jag inte tycker den är speciellt snygg.


VAR och fans det några kvar?

Det är på Lekhuset i Norrköping. Fanns många kvar. Säkert 25 stycken.
//Olsson

Helldesk

#952
  Farligt att gå in på TRU (iaf utan sambon  :))... vart två 8169 Lamborghini Gallardo LP 560-4 för 284,5:-/st och ytterligare en AT-AT (8129) samt set 66342.
 Lambon som i mitt tycke är mer som ett ett Creator set än Racers har väldigt mycket bra bitar (enligt mitt sätt att se på det iaf) till ett bra pris.
 8129... tja vad skall man säga, bra pris... SW fan som man är så kommer jag nog (när jag får plats) att sätta upp en hel scen med relevanta byggen - inkl. egna MOC's. Synd att alla AT-AT man har inte är lika stora...
 66342... bra pris, även om det tydligen har gått att få det ännu billigare...

Ferdik

Idag kom en beställning från Pick A Brick.

*Bottenplattor som grund för nya hus i staden.

*Några grå 4*2 plate, för att sammanfoga gatbitar.

*Några skyltfönster och glasdörrar. OBS! undermålig kvalité på skyltfönsterbitarna som inte alls snäpper fast som de brukar utan mer ligger löst på plats :(

*Träd! Vem gillar inte träd?


pacc

Jaså du bor där du...

Köpte en "Fight of the Dagger" för 200:- i Lund, kanske vad den borde ha kostat ny.

De hade även kompletterat 2011-nyheterna med 10 st Fire Brigade på hyllorna (1799)
man får ju hoppas att det är en långsiktig satsning, även om det inte säljer önskar man ju
leksaksaffärer med en radda med ouppnåeliga drömset från tidigare år på översta hyllan
där rika knösar kan be om att få fram stegen...

Kunde även planera kommande vårens inköp i nya katalogen -  och det blir definitivt en röd liten traktor i år.
Men hallǻ! Det usla garaget och bärgningsbilen finns ju inte mer men har inte reats någonstans kom igen!
Jag kan dessutom berätta att det nya creatorhuset är gjort i någonslags jätte-duplobitar och fyller en hel sida.
Det förklarar priset iaf.

micke

Idag blev det
Ninjango Nyckelring
5766, Log Cabin
7287, New Police Boat
7566, Farmer
7570, The Ostrich Race
7571, The Fight for the Dagger
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Fredrik

Citat från: Ferdik skrivet 13 januari 2011 kl. 14:30
Idag kom en beställning från Pick A Brick.

*Bottenplattor som grund för nya hus i staden.

*Några grå 4*2 plate, för att sammanfoga gatbitar.

*Några skyltfönster och glasdörrar. OBS! undermålig kvalité på skyltfönsterbitarna som inte alls snäpper fast som de brukar utan mer ligger löst på plats :(

*Träd! Vem gillar inte träd?



Skulle du få några 8x16 baseplates över så byter jag gärna till mig några...

LilaToster

Tyvärr har det inte blivit något lego-köp idag...  :'(

...men fick hem en ny tvättmaskin. Kanske inte lika roligt som lego men det är i alla fall skönt att slippa gå till tvättstugan.

Myko

#958
Du kan tvätta gammalt smutsigt lego i den!

Var på BR i Jakobsberg för att se om de hade nåt kul, men hittade ingenting. Fanns några set jag ville ha, men har inte lust att spendera mer pengar denna månad. Dubbla hyror denna månad sen flytten, och ny soffa, så lite knapert är det allt. De hade inga series 3 figurer heller.

Ferdik

Citat från: Myko skrivet 13 januari 2011 kl. 23:39
Du kan tvätta gammalt smutsigt lego i den!

Var på BR i Jakobsberg för att se om de hade nåt kul, men hittade ingenting. Fanns några set jag ville ha, men har inte lust att spendera mer pengar denna månad. Dubbla hyror denna månad sen flytten, och ny soffa, så lite knapert är det allt. De hade inga series 3 figurer heller.

Inga minifigs från serie 3?

Då är det ingen leksaksbutik.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.