Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Köpte 1 st battlepack Kingdom snälla riddare (sista), 1 stor gran, 1 liten+1 (äppelträ) och 1 kung på nyckelring. På Brixit.

Och på vägen hem stannade jag till i en mindre by, och köpte Technic set 8285 Bärgningsbil. i butik. den var en aning dammig, kartongen.  ;D

/
Friskt satsat, hälften vunnet..

Art Vandelay

Citat från: Record skrivet 07 januari 2011 kl. 21:12
Och på vägen hem stannade jag till i en mindre by, och köpte Technic set 8285 Bärgningsbil. i butik. den var en aning dammig, kartongen.  ;D
Oj, vad fick du ge för den?

Pekblom

Citat från: Record skrivet 07 januari 2011 kl. 21:12
på vägen hem stannade jag till i en mindre by,
var bor du? vilken by?

Record

Vet inte om jag törs berätta, men det står 1199:- på kartongen,

och jag tänker bygga ihop det, inte sälja på nasar tradera, skall bli kul, första technik settet jag köpt i vuxen ålder.
Friskt satsat, hälften vunnet..

tellblom


Pekblom

Citat från: Record skrivet 07 januari 2011 kl. 21:38
Vet inte om jag törs berätta, men det står 1199:- på kartongen,

och jag tänker bygga ihop det, inte sälja på nasar tradera, skall bli kul, första technik settet jag köpt i vuxen ålder.
jätte bra pris och jätte kul att bygga. Mycket svår att skiljas ifrån så det gör du rätt i

Record

#891
Har just öppnat kartongen, ser ut att jag har några timmar kul byggande framför mig ;D

Friskt satsat, hälften vunnet..

Art Vandelay

Citat från: Record skrivet 07 januari 2011 kl. 21:50
Har just öppnat kartongen, ser ut att jag har några timmar kul byggande framför ;D

Hehe. Det här var en av de första jag byggde när jag kom tillbaka in på banan.
Satt en hel dag från morgon till kväll med lite pauser då och då.

Fredrik

Idag köpte jag två strandhus och struts PoP setet på NK med 40% rabatt. En riktigt bra deal tycker jag :)

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 07 januari 2011 kl. 23:16
två strandhus ... på NK med 40% rabatt.

Vänta nu... strandhusen var rabatterade? Tog de slut tidigt eller kan det finnas några kvar? Jag lyckades inte hitta dem då jag var där vid 15-tiden.

Fredrik

Tyvärr Borde de tagit slut tidigt, det var bara en kvar när jag åkte hem ( och då var det 5 när jag kom ). Var där strax efter tio ifall någon undrar.

Record

Idag köpte jag 1 till, det sista Technic 8285 Bärgningsbil.+ mitt första SW set 8083 Rebel tropper battle pack,  i Hällefors, där jag för övrigt inte bor, jag är Dalmas, för att svara på Pekbloms fråga.

8285 tänker jag nog närmast att byta mot nått, mot vad, har jag inte bestämt för än..
Friskt satsat, hälften vunnet..

Aqualize

#897
Citat från: Record skrivet 08 januari 2011 kl. 19:16
Idag köpte jag 1 till, det sista Technic 8285 Bärgningsbil.+ mitt första SW set 8083 Rebel tropper battle pack,  i Hällefors, där jag för övrigt inte bor, jag är Dalmas, för att svara på Pekbloms fråga.

8285 tänker jag nog närmast att byta mot nått, mot vad, har jag inte bestämt för än..

Liten småbutik. Fanns det några andra klipp där? Modellen är ju 4 år gammal.

Jag har drömt om att hitta någon liten okänd leksaksbutik som har KK försäljning och säljer ut gamla (sent 80-, tidigt 90-tal) technicset som ingen köpt på denna tid. Billigt som tusan också :) Synd att man bara drömde :(

edit: KK = Konkurs ;)

studbringer

#898
Citat från: Aqualize skrivet 08 januari 2011 kl. 19:24
Jag har drömt om att hitta någon liten okänd leksaksbutik som har KK försäljning...

Vem har inte drömt det ;D haha nä skämt åsido !!!

Läste det lite snabbt först och det lät aningen perverst, kanske dags å skippa alla konstiga förkortningar ?

Record

Det är en liten present å krimskramsbutik, med lite lego å andra leksaker, dä var det enda legot som var nått att ha, har några 7894 airport för 899- annars väldigt lite.
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.