Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

#780
Idag vart det en 7279 Police Minifigure Collection. Det var månader sedan jag köpte lego så detta set ska bli riktigt kul att bygga.

Skafte

Jag köpte också 7279 i går kväll, i förbifarten på MAXI. Hade inte lagt märke till den nya ryggsäcken!

Tobbe Arnesson

Men micke, var då?  :P

Jag vill också ha 8069 med 20%...
Blogg: Robotkampen

micke

Citygross i Ytterby, erbjudandet gäller tom v51 (därav trodde jag inte att dem skulle packa upp 2011 års Lego för att det inte skulle omfattats av rean).
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom


Skrytsson

Inte köpt något men förväntade mig att alla alla 8 Bricklink orders + 1 grej från tyska Ebay jag väntar på skulle ramla ner i brevlådan i form av bubbelkuvert eller avi med dagens post. Men icke, endast 2 bubbelkuvert och 2 avier. Jag ska be postombudet om att få kolla igenom alla deras paket för att se om jag kan hitta något mer. Har hänt mig förut att Posten helt glömt bort att skicka ut avi och att försändelser bara ligger hos Postombudet. Dessutom är det ju så att vissa avier inte skickas ut förrän dagen efter försändelserna kommit in. Har även varit med om ett tredje problem - avi ska enligt Postombudet ha gått iväg men jag har ej fått den. Antagligen inte så konstigt med tanke på hur slarvigt namn och adress skrivs på avi-lapparna.

Lyckades spåra upp en av mina försändelser som har skickats från Holland med TNT Post, står att "parcel out for delivery" så nu vågar jag inte gå hemifrån för att leta efter förändelser på postombudet för då kanske Postlastbilden kommer hit när jag är borta och misslyckas med utkörningen. Legoförsändelse eller legoförsändelse, vad ska jag välja?  ???

2000gxl

Jag känner att jag måste dela med mig att jag idag
köpt och byggt ihop set 7093!
Köpte från en annons på Blocket, helt komplett, (lådan är lite knölig)
men oj vad jag velat ha detta set! Tur att det var öppnat så att jag
inte behövde tveka på att få bygga upp det....
Med tanke på BL-s prisbild, så blev detta set billigt.

Säljaren hade t.o.m. bemödat sig med att dela upp bitarna i nya
blixtlåspåsar, heders!

prah

Var i Ullared idag och köpte en 7566 Farmer till en kompis som han ska få i julklapp. Passade då på att köpa 5 påsar minifigurer från serie 2 till mig själv i julklapp :P
Ska bli roligt att se imorgon vilka minifigurer jag fick :)
Prah

micke

Citat från: prah skrivet 23 december 2010 kl. 21:08
Var i Ullared idag och köpte en 7566 Farmer till en kompis som han ska få i julklapp. Passade då på att köpa 5 påsar minifigurer från serie 2 till mig själv i julklapp :P
Ska bli roligt att se imorgon vilka minifigurer jag fick :)

Du såg inte om dem hade kvar några  Hogwarts™ Castle   Item #: 4842
   
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

prah

Citat från: micke skrivet 23 december 2010 kl. 21:13
Citat från: prah skrivet 23 december 2010 kl. 21:08
Var i Ullared idag och köpte en 7566 Farmer till en kompis som han ska få i julklapp. Passade då på att köpa 5 påsar minifigurer från serie 2 till mig själv i julklapp :P
Ska bli roligt att se imorgon vilka minifigurer jag fick :)

Du såg inte om dem hade kvar några  Hogwarts™ Castle   Item #: 4842
   

Nej tyvärr, kollade inte runt så mycket då det var mycket folk och det var ganska trångt bland legohyllorna.
Prah

Skafte

Åkte till Maxi efter att ha varit tomte åt brorsbarnen idag, för att fylla på pepparkakeförråden och såg att de fyllt på med nytt SW-LEGO, så jag kompletterade med nya Clone Trooper Battle Pack (7913).  :)

I går lyckades jag lägga min 99:e BL-beställning också, funderar på vad jag ska slå runt på för att fira den hundrade...  8)

Tobbe Arnesson

Två stycken 8069 Backhoe Loader på City Gross i Kungens Kurva. Ordinarie 579,- och med 20% rabatt 463!  :D

Det var en kvar när jag åkte och vad jag förstått är det här reans sista dag.
Blogg: Robotkampen

Selander

Tack vare Sirre (stort tack igen !!) blev det ett tågset 7939
för halva priset 850 SEK.

bra va ?

micke

Citat från: Selander skrivet 27 december 2010 kl. 18:15
Tack vare Sirre (stort tack igen !!) blev det ett tågset 7939
för halva priset 850 SEK.

bra va ?

Jättebra men var?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Citat från: Selander skrivet 27 december 2010 kl. 18:15
Tågset 7939 för halva priset 850 SEK.
bra va ?
snacka om "Cliffhanger"...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.