Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Dark_Link

Klämde fram en Frankenrocker och Zombie-Businessman 6/6 såhär långt, ganska nöjd. :P

TorstenHorssten

Kunde inte hålla mig, for till TrU och köpte en Millenium Falcon enligt tips i tipstråden. Den är fortfarande 25% ned och kostade 1200. Om någon vill ha hjälp med att köpa ut så kan jag hjälpa till. PM:a.

Dixipop

Citat från: TorstenHorssten skrivet 04 november 2015 kl. 21:59
Kunde inte hålla mig, for till TrU och köpte en Millenium Falcon enligt tips i tipstråden. Den är fortfarande 25% ned och kostade 1200. Om någon vill ha hjälp med att köpa ut så kan jag hjälpa till. PM:a.

Verkar inte finnas i lager längre. Köpte du i butik? Vilken i så fall?

pacc

Det fann iaf nästan en pall MF på TRU Malmö så
jag gissar att det är en kampanj för att få folk till butikerna.
(Julreklam?)

andreaseldh

#5659
Jag behövde bulka upp, så det blev en låda . Tusen bitar för 499 kr och mest gamla hederliga signalfärger.

P.S. Kolla in vilken bit som visas i skala 1:1, är asken framtagen speciellt med Swebrickare i åtanke?

TorstenHorssten

Citat från: Dixipop skrivet 04 november 2015 kl. 22:03
Citat från: TorstenHorssten skrivet 04 november 2015 kl. 21:59
Kunde inte hålla mig, for till TrU och köpte en Millenium Falcon enligt tips i tipstråden. Den är fortfarande 25% ned och kostade 1200. Om någon vill ha hjälp med att köpa ut så kan jag hjälpa till. PM:a.

Verkar inte finnas i lager längre. Köpte du i butik? Vilken i så fall?
Det var i Barkarby och det fanns gott om dem.
Håller med andra forummedlemmar: kan vara en lockvara som säkert finns i mängder med tanke på hur de laddar med annonser. Därför inte tillgänglig på nätet utan endast i butiken.

Risgrynsgrot

Var inne i stan och velade mellan en och men slutade med att jag köpte en "Final Flight of Destiny Bounty" eftersom att den senare trots allt är bra coolare (och påminner lite om Treasure Planet) samt att den både innehåller mer minifigurer och nästan dubbelt antal bitar. 799 kr var som hittat!

mssm

En liten BL-order dök upp igår. , och .
Sopbilar kan man inte ha för många av!

Nosferatu

Webhallen rear ju series 14 MFs. 17kr/st. Det blev ett gäng. Kanske lite för många...
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

shiftaltcmd

http://shop.lego.com/en-SE/Santa-s-Visit-40125
http://shop.lego.com/en-SE/Winter-Fun-40124




Kunde inte se dom på S@H under seasonal eller någon annan underavdelning. Gick att söka sig fram, eller klicka från första sidan om man hade turen att se dom där.

mossarp

Handlade lite på Legos shop.
Indominus rex och förra veckan en Wall-e .

Stigge72

Iget idag, men i lördags var jag i Stockholm, och hade jag en liten stund över, och tog den lilla omvägen förbi Mr Gills affär på Söder. Väldigt trevlig liten butik, hade omständigheterna varit annorlunda hade man kunnat göra av med mycket pengar där. Till slut kom jag därifrån med en mixel och 2 st CMF serie 14.

Silence101

Köpte Star Wars kalendern i lokala Ica-affären för 249:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

tac-sat

Citat från: Silence101 skrivet 10 november 2015 kl. 21:51
Köpte Star Wars kalendern i lokala Ica-affären för 249:-
Blev samma här :)

andreaseldh

#5669
På LEGO Store i Mall of Scandinavia köpte jag, på öppningsdagen:

Två stora burkar Pick a Brink:
Tre set:
Och fick då även:

EDIT:
Sedan glömde jag skriva att jag även köpte tre Gotlandförjor, och dom har vi verkligen lyckats få verklighetstrogna. När vi lämnade Mall of Scandinavia kunde vi inte använda huvudentrén, där var det för många köpsugna kunder som ville in, utan vi blev hänvisade till en utgång vid parkeringsgaraget, så jag fick uppleva äkta bildäcksdoft!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.