Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldmember

idag inhandlades 2st 7929 battle of Naboo (329:- toy r us, Barkaby) 349:- (BR, Täby) och 1st 7930 Bounty Hunter Assault Gunship (569:- har jag för mig..på toys r us var det iallafall).  Obs det fanns endast 3-4 st 7930 kvar och killen i affären sa först att jag inte fick köpa för att de inte skulle börja säljas förrens den 14 januari..men köpa fick jag tillslut!

På båda affärerna fanns också 7931 T-6 Jedi shuttle för 769:- (Toys R) respektive 799:- (BR) men den känns inte speciellt häftig, endast de 2 nya figsen är intressanta, skeppet i sig är helt menlöst enligt mig..

Teabox


Skrytsson

Bricklink-optimering, har tagit större delen av dagen. Resulterade i tre nya order, tilläg i tre befintliga order och 9 items kvar på min Wantedlista som jag får klura vidare på hur jag ska få ihop. Den största ordern ligger på strax över 100 items i drygt 1000 lots. Priset på strax över 100 USD. Får hoppas det kan komma fram utan tull-komplikationer.

Det tar en j---a lång tid, att försöka optimera antalet butiker, priser och fraktkostnader. Har hållt på för mycket idag, har gått ut över förberedelseninför min muntliga examination av forskningsintervju imorgon.  :(

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Ferdik

Min första 2011:a! Hundpolis-transport 7285. Från Toys R Us, där den nya polislinan stod prydligt uppradad bredvid den gamla.

Jag köpte även en mellanöstern-terrorist.  :)

Ras 74

Köpte hela januari linjen av Star Wars set. 2504 SEK på TRU.
Kunde ha väntat en dag och fått det lite billigare hemma i Göteborg.
Men då hade jag ju inte haft så trevligt ikväll med att bygga lite  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 15 december 2010 kl. 18:13
Köpte hela januari linjen av Star Wars set. 2504 SEK på TRU.
Kunde ha väntat en dag och fått det lite billigare hemma i Göteborg.
Men då hade jag ju inte haft så trevligt ikväll med att bygga lite  ;)

...eller väntat lite längre och fått det för kanske 2000-2100 på Hikmet  ;)
Skämt åsido, det tar ju emot att vänta ibland.

Ras 74

Idag gjorde det det. Hade som sagt fått det billigare imoprgon/fredag hemma vid.
Till och med billigare än Hikmet  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.


Ras 74

Det gäller inte för alla  ;)
Men när det blir ett Swebrick event i GBG, så skall jag se vad jag kan fixa för rabatt och ta oss dit.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

flossfloss

Passade på att lägga ner 7279 och 7285 i matkorgen på ICA Maxi när jag var och handlade nyss.   :)

Peewit

Citat från: Ras 74 skrivet 15 december 2010 kl. 19:21
Det gäller inte för alla  ;)
Men när det blir ett Swebrick event i GBG, så skall jag se vad jag kan fixa för rabatt och ta oss dit.

Du vet allt hur du skall locka oss att komma  ;)

Köpte förövrigt en 8078 Portal of Antlantis på Barnens hud för 499.. som set är jag helt ointresserad av det men det var bra med bitar för pengarna och portal emperor rustningen kan vara kul att ha...

Goldmember

8078 för 499:- på barnens hus? låter väldigt billigt! hur kom det sig?

Westberg

Citat från: Goldmember skrivet 18 december 2010 kl. 10:53
8078 för 499:- på barnens hus? låter väldigt billigt! hur kom det sig?

Även Barnens Hus i Örnsköldsvik hade flera sett nersatta, dom jag noterade var:
Flygplatsen 3182 för 649kr.
Brandstationen 7208 för 379kr

Sirre

Passade på att storhandla Lego på Ica Maxi när jag var där idag. Det blev bara en massa 2011-set eftersom de precis hade fått in dem lagom till helgrean. :D

Star Wars
7913 Clone Trooper Battle Pack
7914 Mandalorian Battle Pack
7915 Imperial V-Wing Starfighter
7929 The Battle for Naboo

City
7279 Police Minifigure Collection
7285 Police Dog Unit
7286 Prisoner Transport

Och allt detta med 25% rabatt. ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.