Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 29 augusti 2015 kl. 23:31
Du gör det inte lätt för mig surf, skänk mig en motor ;)
Samlingen är än så länge liten.
Det behövs mer av allt och det är planerat att köpas.
Budgetrestriktioner påverkar dock.
Mitt 7745 kommer åtgärdas sen ska det fixas en stad också.
Har lite mer påväg nu. Tänkte satsa mer på industri och ha en liten boende del kopplat med tåg mellan.
Men vi får se, sllt är möjligt.

:) :)
He he , säger detsamma om dina monorail och Classic Space-köp!
Motorerna håller jag dock hårt fast vid. :)
Ser fram emot att se din stad växa fram!
Ska göra det ännu lite svårare för dig nu då.
Igår åkte jag och tittade på 37 kg lego som var på blocket. Kollade igenom det och tycket det var ganska slitet med många trasiga plattor etc, så det blev inget köp där. såg lite delar från , men verkade vara ganska inkomplett. Däremot så var där lite 12v räls och växlar bland legot, dock inga spår av något tåg. jag erbjöd mig att köpa loss växlarna med dess fjärrkontroller iaf, men hon tyckte väl att jag var trevlig eller nåt för jag fick inte betala. Så jag åkte hem med 3st växlar med tillhörande fjärrkontroller och 2 st kablar. De var väl i sådär skick med lite sprickor och smuts och en av växelmotorerna funkade inte. Men gratis är godast . Har efter lite putsande nu satt in två av dem som funkar bra i min stad.

mssm

Citat från: Surf Green skrivet 03 september 2015 kl. 19:45
Citat från: swedish_kitsune skrivet 29 augusti 2015 kl. 23:31
Du gör det inte lätt för mig surf, skänk mig en motor ;)
Samlingen är än så länge liten.
Det behövs mer av allt och det är planerat att köpas.
Budgetrestriktioner påverkar dock.
Mitt 7745 kommer åtgärdas sen ska det fixas en stad också.
Har lite mer påväg nu. Tänkte satsa mer på industri och ha en liten boende del kopplat med tåg mellan.
Men vi får se, sllt är möjligt.

:) :)
He he , säger detsamma om dina monorail och Classic Space-köp!
Motorerna håller jag dock hårt fast vid. :)
Ser fram emot att se din stad växa fram!
Ska göra det ännu lite svårare för dig nu då.
Igår åkte jag och tittade på 37 kg lego som var på blocket. Kollade igenom det och tycket det var ganska slitet med många trasiga plattor etc, så det blev inget köp där. såg lite delar från , men verkade vara ganska inkomplett. Däremot så var där lite 12v räls och växlar bland legot, dock inga spår av något tåg. jag erbjöd mig att köpa loss växlarna med dess fjärrkontroller iaf, men hon tyckte väl att jag var trevlig eller nåt för jag fick inte betala. Så jag åkte hem med 3st växlar med tillhörande fjärrkontroller och 2 st kablar. De var väl i sådär skick med lite sprickor och smuts och en av växelmotorerna funkade inte. Men gratis är godast . Har efter lite putsande nu satt in två av dem som funkar bra i min stad.

Haha, eller så ville hon ha betalt i natura och du vände ryggen och gick. AFOL style!

swedish_kitsune

#5537
hade totalt glömt bort att jag ens ägde monorail :P packade ihop allt inför familjebesök i våras, och sen har allt legat undangömt.
Har även börjat fundera på om jag ska konvertera allt mitt 12V till Power functions för att hålla rälsvård och kostnader nere på minimum.

Z0rk

Kunde inte låta bli att köpa några av de nya Star Wars seten när det var 20% på TrU




Lordflintstone

Citat från: Z0rk skrivet 04 september 2015 kl. 18:18
Kunde inte låta bli att köpa några av de nya Star Wars seten när det var 20% på TrU





Jag med!
Jag köpte
75101
75102
75111.
Men fortfarande sugen på wall E men då blir väl frun galen.


Z0rk

Har med sneglat lite på Wall E så det slinker nog med en sådan nästa beställning från Lego :)

Minsta grabben köpte med :)

Lordflintstone

Citat från: Z0rk skrivet 04 september 2015 kl. 18:25
Har med sneglat lite på Wall E så det slinker nog med en sådan nästa beställning från Lego :)

Minsta grabben köpte med :)


Skylla på sonen har jag slutat med.  ;)

Skafte

Beställde tio stycken 3001:or på BL. En av de dyraste beställningar jag lagt. Man är väl dum i huvet antar jag.

andreaseldh

Själv tänkte jag köpa några delar för under 1 Euro sammanlagt, men sen tittade jag runt i butiken så det blev över 20 Euro till slut. Inspirerad av diskussionerna om hur många färger 3001 finns i, köpte jag bl.a. 3003 i Glitter Trans-Dark Pink. Men jag hittade även kompletterande bitar till och några stenar till !

Mr Gonzo

Det fick bli en det var rätt billigt :)
Har velat ha den länge nu

Memmla

Lyckades klämma fram en Zombie businessman och slumpa (genom att utesluta de jag kände vad det var och inte ville ha) fram en Zombie cheerleader , de två minifigurer jag ville ha mest ur serie 14.  ;D

Väldigt nöjd då jag dels är sämst på att identifiera innehållet i blind bags och verkligen inte vill handla en massa i onödan just nu. Kan jag klämma fram en häxa och skelett-snubbe nu bara så behöver jag inte bry mig mer om detta.

mossarp

Handlade lite online hos Lego och köpte 280 delar från pick-a-brick och en The Mystery Machine.
Döm om min förvåning när det kom hem 340 delar!
Efter en snabb koll såg jag att de skickat en massa extra 2417.

Händer det ofta att de skickar fel?
Detta var andra gången för mig.

Memmla

Hänt en gång men då fick jag också nån bit extra, inga mängder dock. :p Aldrig fått för lite bitar.

mossarp

Ja det är väl bara att se glad ut och bygga antar jag!  ;D

andreaseldh

Citat från: mossarp skrivet 07 september 2015 kl. 12:53
Händer det ofta att de skickar fel?
Detta var andra gången för mig.

Tror jag har råkat ut för det två eller tre gånger att det saknas delar från S@H PaB.

När det gäller officiella askar får man backa ända till nittonhundratalet, saknade en blå 3701 och två svarta 3666. Tror ni jag kan reklamera den?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.