Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 18:58
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D
Badrumsvåg kanske finns ????

Magnus den store

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 18:58
Jag var tvungen att sms och pika!
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D

Inte ok , men tyvärr är det besvärligt att hantera. Du har i princip tre val: att låta det vara, begära kompensation eller häva köpet. Säljaren kan å andra sidan hävda din undersökningsplikt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lordflintstone

Citat från: Magnus den store skrivet 22 augusti 2015 kl. 21:12
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 18:58
Jag var tvungen att sms och pika!
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D

Inte ok , men tyvärr är det besvärligt att hantera. Du har i princip tre val: att låta det vara, begära kompensation eller häva köpet. Säljaren kan å andra sidan hävda din undersökningsplikt.

Hade det varit rena bitar hade Jag bråkat. Men nu med alla gubbar och manualer så ser jag mellan fingrarna eftersom sonen är superglad över allt ninja go. 200 gubbar ett snitt på 20 kr/ st så är vi uppe på 4000, så jag skall inte klaga. Men bara grejen att dra till med en vikt, lite lättvindigt, men men alla tar inte lego så seriöst som vi legonördar.(Jag kanske skall dra till med att min bil nästan är ny när Jag skall säja). Jag misstänkte att det var för bra för att vara sant. Det hade behövts bara massa små plattor i påsen för att komma upp i den vikten.

andreaseldh

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 21:29
Jag kanske skall dra till med att min bil nästan är ny när Jag skall säja

Säljes: Ferrari Testa Rossa
Endast en ägare



Ja det skulle nog gå. Alltid finns det nån idiot som nappar.

Lordflintstone

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 22:21
Citat från: andreaseldh skrivet 22 augusti 2015 kl. 22:17
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 21:29
Jag kanske skall dra till med att min bil nästan är ny när Jag skall säja

Säljes: Ferrari Testa Rossa
Endast en ägare



Ja det skulle nog gå. Alltid finns det nån idiot som nappar.



Var hittade du bilden på min bil?

andreaseldh

#5465
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 22:22
Var hittade du bilden på min bil?

Jag bara googlade på "skrotbil", det var den första bilden som dök upp. Här är länken:

http://static.beta.pixgallery.com/images/detail/P/D/A/PIX-PDAZGQ.jpg

EDIT:
Nu ser jag att du skrev "MIN bil". Hur tar man bort ett inlägg?

Lordflintstone

#5466
Citat från: andreaseldh skrivet 22 augusti 2015 kl. 22:27
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 22:22
Var hittade du bilden på min bil?

Jag bara googlade på "skrotbil", det var den första bilden som dök upp. Här är länken:

http://static.beta.pixgallery.com/images/detail/P/D/A/PIX-PDAZGQ.jpg

EDIT:


Skall snart byta bilen börjar bli lite trång med två barn. ;)

Lyckades inte heller ta bort mitt dubbel inlägg.  ;D

Ashman

Citat från: Record skrivet 22 augusti 2015 kl. 20:08
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 18:58
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:24
Citat från: Ashman skrivet 22 augusti 2015 kl. 16:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 22 augusti 2015 kl. 15:51
Dagens dilemma! 
Köppte genom blocket detta Lego för 3500kr.  Det skulle vara 50 kg, vilket skulle ha varit sjukt billigt, men jag kände att det inte stämde när jag hämtade men gnällde inte för jag tycker det var ett OK pris ändå. Efter kontroll visar det sig att det är typ 25 kg vilket blir 140kr/kg men många nya set med gubbar sånen tycker om. Skall man ringa och klaga eller låta det vara?


Ja det tycker jag. Hade varit 10% fel så hade varit en sak men hälften!? Är du ändå nöjd med köpet? Annars kan du sätta emot lite och säga att du vill ha tillbaka en tusing.

Nöjd eftersom det är OK kilopris, jag gick från att ha lite dåligt samvete för jag tyckte det var för billigt till att det var OK pris. Kanske jag hade låtit bli och köppt detta för att köpa bitar i lösvikt, så att man fått exakt det bitar man behövde om jag vetat den rätta mängden.

Jag var tvungen att sms och pika!
Svaret var att han luft sonen och tyckt det vägde lika. LOL  :o ;D ;D

Det blir bara värre och värre, man slutar aldrig att förvånas över hur folk bär sig åt :o.

Kanske väger sonen bara 25 pannor!

Ashman

Citat från: littlespleen skrivet 22 augusti 2015 kl. 20:14
Fick igår, måste rekomendera den.
Riktigt intressant att bygga.

Ah vad kul. Kan fortfarande inte bestämma mig om jag vill ha den eller inte.

Ashman

Citat från: Magnus den store skrivet 22 augusti 2015 kl. 21:12

Inte ok , men tyvärr är det besvärligt att hantera. Du har i princip tre val: att låta det vara, begära kompensation eller häva köpet. Säljaren kan å andra sidan hävda din undersökningsplikt.
En annan besvärlig grej är när prylarna man beställt är trasiga. Jag köpte Tintins månraket på blocket och när jag fick den hade den gått sönder på ett par ställen. Det skulle gå att limma och funka i hyllan, men som samlare vill man ju helst ha hela grejer. Vad jag kunde förstå är det säljarens ansvar fram till postlådan. Har posten pajjat grejerna är det säljaren som får ta smällen och sen reda ut det med posten.

I detta fallet skrev jag till säljaren att raketen tappat allt samlarvärde och att jag antingen ville ha kraftig rabatt (från 500 till 200) eller returnera den. Jag fick den för 200.

Magnus den store

Det var ett tag sedan jag hade kontakt med Konsumentverket. Har för mig att när man hämtar varan hos säljaren är man skyldig att undersöka den omgående. När man hämtar paket hos postombud behöver man bara undersöka paketet innan det kvitteras ut. Där har jag råkat ut för att postombud kvitterat ut paketet innan de hämtar lådan, och kommit tillbaka med en trasig låda, varpå jag inte kunde klaga eller begära ersättning.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 23 augusti 2015 kl. 00:43
När man hämtar paket hos postombud behöver man bara undersöka paketet innan det kvitteras ut. Där har jag råkat ut för att postombud kvitterat ut paketet innan de hämtar lådan, och kommit tillbaka med en trasig låda, varpå jag inte kunde klaga eller begära ersättning.

Det där kan bli ett typiskt moment 22, postombudet kräver att du skriver under innan de går och hämtar paketet.

Ashman

Hoppsan, skulle verkligen bara köpa blöjor. Men kunde inte motstå en för 79kr och en för 249kr.

littlespleen

Citat från: Ashman skrivet 23 augusti 2015 kl. 20:37
Hoppsan, skulle verkligen bara köpa blöjor. Men kunde inte motstå en för 79kr och en för 249kr.

:o

Vilka säljer snowspeedern för 249?


Ashman

#5474
Littlespleen:
Coop i Norrköping. Fanns inga kvar i sikte men jag letade bakom de andra seten och fann två som nån förmodligen gömt. Så ett snowsoeeder-set finns kvar om nån är sugen. Hade nån brandbil också på rea.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.