Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Har också varit sugen på big bang theory. Men tycker den är för dyr för vad man får. Är det värt det? Vad tycker ni som köpt den?

Jag köpte 3 mixlar

Hassel

Införskaffade en liten blå lyftkran idag ^^

swedish_kitsune

fick hem detta, plus att 2 tåg set till är påväg hem.


Jag tycker att det alltid är lite roligare att se foton än bara stockbilderna från bricklink. Tycker att ni också borde fota lite mera på vad ni köper :)


Tunguska

En Bunny & Babies - fick följa med mig hem idag.
Mina LEGO-byggen på flickr.

andreaseldh

Citat från: swedish_kitsune skrivet 10 augusti 2015 kl. 16:44
Jag tycker att det alltid är lite roligare att se foton än bara stockbilderna från bricklink. Tycker att ni också borde fota lite mera på vad ni köper :)

Ja håller med, om man köper tre set och bygger upp dom samtidigt. Själv brukar jag tyvärr sällan köpa och bygga samma dag, dessutom är jag en usel fotograf.

Surf Green

I helgen så blev affären äntligen av med 12v-säljaren i Malmö. Bra säljare, mkt nöjd. :)
Blev ett schysst paket med många roliga grejer som och


AndersI

Ett sånt paket kan ju få vem som helst att bli 12V-entusiast! :)

Synd bara att rälsen är så ful med elskenorna i mitten...

swedish_kitsune

#5422
Du kan ju alltid byta ut 12V motorn mot en 9V eller modda in en pf funktion. Har sett flertalet 7740 med pf variant.
Jag tycker att 12V rälsen är bättre när det gäller tex kontrollstyrda växlar, de-couplers osv. nackdelen är ju att dom inte är självförsörjande i el.

Ett alternativ man kan göra är att köra 12V räls, skippa elskenorna och ha PF moddade tåg, sen är växlar och annat 12V styrmtrl matat för enbart styrning av rälsen.

@Surf Green. jag är riktigt avis på din samling. Skulle jättegärna vilja se en panorama bild på din stad sen när allt är klart :)
Själv har man ju inget nåt anat än bara räls o tåg. Lite svårt att intergrera min space samling :P

andreaseldh

Idag anlände äntligen den perfekta muggen. Nu när jag har den kanske jag ska vara med i AFOL vs. AFOL, vi får se om Mr.Gill har bitarna som behövs?

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 11 augusti 2015 kl. 11:45


@Surf Green. jag är riktigt avis på din samling. Skulle jättegärna vilja se en panorama bild på din stad sen när allt är klart :)
Själv har man ju inget nåt anat än bara räls o tåg. Lite svårt att intergrera min space samling :P

Och jag är avis på din Spacesamling! :)
Jag lovar att ta en bild på det hela när det är färdigt. Håller på för fullt att pussla ihop staden, men det tar sin lilla stund.
Mycket sladdar och grejer som ska passas in.


Risgrynsgrot

Var på Ullared och köpte en och för totalt 700 - helt ok!

Wineyard

Gjorde mitt livs första besök på en lego-store, i Nürnberg. Det blev en groß pab-burk och en servomotor.

andreaseldh

Citat från: swedish_kitsune skrivet 13 augusti 2015 kl. 17:57
Här är ett bra sätt att hålla koll på alla sladdar när man fipplar med 12 V tåg

http://www.brickshelf.com/gallery/BillytheKid78/Stuff-from-me/Layouts/Layout-9/SpidermanBridge/a6_-_the_first_climpup.jpg

Många sladdar blir det!

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 13 augusti 2015 kl. 21:12
Var på Ullared och köpte en ...

Tillagd på önskelistan! Måste gå och se filmen!

Muede

Fyndade på second hand i dag!

ca 30 bitar saknades. Bara bricks, plates och någon slope så det blir lätt att komplettera.
Både beskrivning, en broschyr om olika modeller och en plansch fanns med.

/ Muede

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.