Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

erik1107

Kul idé med twitch-stream! :)

mssm

#5356
När jag växte upp drömde jag många gånger om tåg-set, men fick aldrig något.
Av en slump dök det upp ett på Tradera med fast pris samtidigt som jag bläddrade. Förmodligen någon som inte har koll.

Ett komplett och fullt fungerande för 600:-.
Blev lite besviken först på hur smutsigt allt var, men efter en tvätt och inventerande så är jag inte annat är supernöjd. Bra skick på bitar och som bonus var det även med en uppsättning också.

Det ÄR valuta. Trodde inte det var möjligt med fynd på Tradera men tydligen. :)
Passade på att köpa flera andra set av samma säljare samtidigt. Han hade ännu fler auktioner som fick ändrat pris efter mina köp..

Studley Heinsbergen

Slog till på nya Imperial Shuttle hos TRU med 25% rabatt. Skulle säga att legokvoten är fylld för ett tag om de inte vore så ökända sista ord.

b0D3N

Ett The Simpsons™ House följde med mig hem från Klossfestivalen.

sandpeople

Citat från: b0D3N skrivet 13 juli 2015 kl. 03:17
Ett The Simpsons™ House följde med mig hem från Klossfestivalen.

Var också sugen på det men 2699:- kändes som knasig prisjöjning. Hörde tyvärr en del stackars föräldrar som köat lääänge på festivalen för att få 25% rabatt beklaga sig när de sedan såg ordinarie priser på Liten blir Stor och på E-brix som båda också hade rea fast från ordinarie priser.

Tie Fighter

Citat från: sandpeople skrivet 13 juli 2015 kl. 08:47
Citat från: b0D3N skrivet 13 juli 2015 kl. 03:17
Ett The Simpsons™ House följde med mig hem från Klossfestivalen.

Var också sugen på det men 2699:- kändes som knasig prisjöjning. Hörde tyvärr en del stackars föräldrar som köat lääänge på festivalen för att få 25% rabatt beklaga sig när de sedan såg ordinarie priser på Liten blir Stor och på E-brix som båda också hade rea fast från ordinarie priser.

Köpte min på TrU i Birsta för 1990kr

Eigenbrötler

igår blev det: och två st förvaringsklossar på klossfestivalen, jag är supernöjd över prissättningen.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

pareriksson

Citat från: sandpeople skrivet 13 juli 2015 kl. 08:47
Citat från: b0D3N skrivet 13 juli 2015 kl. 03:17
Ett The Simpsons™ House följde med mig hem från Klossfestivalen.

Var också sugen på det men 2699:- kändes som knasig prisjöjning. Hörde tyvärr en del stackars föräldrar som köat lääänge på festivalen för att få 25% rabatt beklaga sig när de sedan såg ordinarie priser på Liten blir Stor och på E-brix som båda också hade rea fast från ordinarie priser.

Ja, jag var förvånad över den långa kön till kassan på Klossfestivalen med tanke på priserna även efter 25% rabatt. Klossbutiken gav dock 50% till Swebrickare på utbudet som var kvar efter stängning på söndagen (minimalt, nästan allt var slut...), så då slog jag till på Simpsons-huset.

darthmortar

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 13 juli 2015 kl. 00:46
Slog till på nya Imperial Shuttle hos TRU med 25% rabatt. Skulle säga att legokvoten är fylld för ett tag om de inte vore så ökända sista ord.

Har de 25% på allt?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

humlan

Citat från: darthmortar skrivet 13 juli 2015 kl. 15:01
Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 13 juli 2015 kl. 00:46
Slog till på nya Imperial Shuttle hos TRU med 25% rabatt. Skulle säga att legokvoten är fylld för ett tag om de inte vore så ökända sista ord.

Har de 25% på allt?

Afaik bara en del set.... Tyvärr.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

andreaseldh

Besökte Mr.Gill idag och köpte:
Han hade även en rolig gissningstävling där man kunde vinna en spargris. Jag gissade fel...

swedish_kitsune

Köpte en uppsättning repro klistermärken för
Inte förberett med skurna linjer eller transparent bakgrund, men det kommer se lika fint ut när dom åker på.
Sen slipper man nyttja original märkena.

Går att få tag på här: http://www.ebay.com/itm/Custom-Lego-Sticker-Stickers-vintage-sets-Train-4-5v-9v-12v-/271927519797?




ByggareDan

Sen är det ju en viss prisskillnad också till dom nyproducerades fördel, under 100lappen eller närmare 300 hundringen för en omgång original klistermärken.
Är man bara noga när man skär ut klistermärkena så lär noga bara dom mest inbitna se att det inte är original klistermärken.

/ByggareDan

BeardedNerd

Jag köpte ett till av nya turistkiosken för att få fler såna där genomskinliga tiles med pin. Himla användbar bit som inte finns särskilt mycket av på Bricklink än.

swestar

Fick idag via BL.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.