Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Markus

Nyss hemkommen från Japan. jag var inne i två Lego stores på resan. bästa stället var Lego-butiken i Odaiba, Tokyo. relativt stor butik och trevligt utbud (jag återkommer med bilder i annan tråd längre fram). Tokyo stations Lego butik var pyttelitet och hade inte särskilt mycket.

Från Odaiba blev det lite olika nyckelringar varav en röd brick med egen text samt en billig och påsk polybag . :)
Eftersom jag blev förlovad på resan passade jag också på att köpa bröllopsdekorationen med brudparet.  :D

/Markus

dildari

#5161
hej, jag var också på TRS i barkarby igår vid 12 tiden, mycket folk även då men gick att komma fram, personalen höll på att packa upp nya sätt i hyllorna.
köpte Emmas hus, Creator samt isbrytaren för totalt 1564 kronor dessutom fick två samt gratis i kassan


kom på att jag kanske postat i fel tråd...

darthmortar

En hel värld av pirater och soldater...
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

werpan

Är just nu i Las Vegas och besökte Lego Store idag. Det blev två PAB muggar med lite blandat. Inga roliga bitar men lite smått och gott. Köpte även det där påsksettet och en lego isglassform så man kan göra legogubbar i form av isglass.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: werpan skrivet 13 april 2015 kl. 03:03
--- legogubbar i form av isglass.
Det är tydligt vilket fokus som finns på detta forum. En icke-AFOL hade nog sagt isglass i form av legogubbar.  ;)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

En massa konstiga gamla bitar (Galidor, Scala, Modulex) från Bricklink.

Se upp alla Galidor- och Modulex-hatare!! :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tunguska

Mitt livs första "lösbitsköp" landade i brevlådan idag.


Mina LEGO-byggen på flickr.

Magnus den store

Du lever efter devisen kvalitet före kvantitet, antar jag. Mitt B&P-köp borde komma i veckan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Citat från: Magnus den store skrivet 13 april 2015 kl. 14:53
Du lever efter devisen kvalitet före kvantitet, antar jag. Mitt B&P-köp borde komma i veckan.
brick a pick?


Nybohov Creation Ltd.

100 98283 i dark red damp ner i dag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Odidoma skrivet 13 april 2015 kl. 15:21
Citat från: Magnus den store skrivet 13 april 2015 kl. 14:53
Du lever efter devisen kvalitet före kvantitet, antar jag. Mitt B&P-köp borde komma i veckan.
brick a pick?
Som Ozp sa. Vet inte om det finns någon vedertagen förkortning för Bricks & Pieces.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 13 april 2015 kl. 18:54
Citat från: Odidoma skrivet 13 april 2015 kl. 15:21
Citat från: Magnus den store skrivet 13 april 2015 kl. 14:53
Du lever efter devisen kvalitet före kvantitet, antar jag. Mitt B&P-köp borde komma i veckan.
brick a pick?
Som Ozp sa. Vet inte om det finns någon vedertagen förkortning för Bricks & Pieces.
PaB och B&P slår vi fast nu.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Gideon

Beställde just ett par st 12611pb01, vilket slutade med en €50 BL-order eftersom det visst var en butik med en hel del ovanliga huvudbonader från dyra minifigs...

beguiristain

Köpte med rabattkupong. Hade ett kuponghäfte från en lokal idrottsförening, och Lekia-butiken hade visst med en 25% rabatt på valfritt Legoset. Killen i kassan såg inte jätteglad ut  :P
Betalade 2002:-

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.