Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Har missat att köpa senaste Turtles-seten från filmen så jag har köpt ikapp mig lite. Bara kvar, fast egentligen är det bara Michelangelo och Raphael som intresserar mig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinAberg

Shoppade upp månadens budget med lite överskridning på Gekås idag...







Manne

Citat från: MartinAberg skrivet 03 mars 2015 kl. 19:12
Shoppade upp månadens budget med lite överskridning på Gekås idag...








Får man fråga priserna på setten ?

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

MartinAberg

Citat från: Manne skrivet 03 mars 2015 kl. 19:17
Citat från: MartinAberg skrivet 03 mars 2015 kl. 19:12
Shoppade upp månadens budget med lite överskridning på Gekås idag...

90
109
109
109
399 (sista tror jag)
879

Får man fråga priserna på setten ?

Med vänlig hälsning, Manne
Självklart, infogade i citatet ;)

Magnusengstrom

Inte idag men förra veckan.

200kr på nille

Alla sex elves seten. på ica maxi, br och lekia.







Några bionicle och mixels.

MartinAberg

Var förbi en Nille-butik när jag ändå var i närheten.
Fick bli en för 20:- och en för 40:-

Mitt första Friends-set om man bortser från kattens lilla lekplats som jag gav till sambon en gång.

mossarp

Julafton kom tidigt i år!  ;D
Det jobbiga var att det var skickat med Schenker, DHL och Posten så jag fick ränna runt hela byn...
1 st
1 st
1 st
20 st

Antar att budgeten är sprängd för denna månaden.


Magnusengstrom

Citat från: mossarp skrivet 06 mars 2015 kl. 14:12
Julafton kom tidigt i år!  ;D
Det jobbiga var att det var skickat med Schenker, DHL och Posten så jag fick ränna runt hela byn...
1 st
1 st
1 st
20 st

Antar att budgeten är sprängd för denna månaden.

20st fick du dom till det priset dom hade dom ute för priset för någon dag sedan.

mossarp

Yepp.
Endast 69 riksdaler!  :)
Jag har försökt förhandla mig till bra pris tidigare på i flera affärer men alla säger samma sak:
"Det är så dålig marginal att det är omöjligt att ge rabatt även om du köper 10 eller mer."

MartinAberg

Fick bli ett exemplar till av .
För 750:- kändes det som att B-modellen kunde bli byggd med :)

insurrection

Köpte inte just idag, men fick äntligen hem ett efterlängtat paket! Solbrillor från officiellt samarbete mellan JCDC och Lego, släpptes 2008. Tyvärr var dom inte så fräscha som annonsen (vad jag fattat, var på ett typ franskt blocket) lät påskina och fodralet hade dessutom blivit ganska mosat i posten, clutch-powern var tyvärr också riktigt dålig. Men trots allt detta är jag väldigt glad i dom!

Godtfred


jennie

Fyndade en stor låda lego på loppis idag. Jag har egentligen slutat med sånt, eftersom man ofta blir beviken över dåligt skick osv, men jag fick ett bra pris och kände igen lite gubbar så jag tänkte det var värt att plocka ut godbitarna och sälja resten ganska omgående. Bitarna var i bra skick så jag slog till. Nu på eftermiddagen när jag börjar plocka i det inser jag att det ligger delar ifrån Market Street där i påsarna. Ju mer jag letar desto fler bitar kommer fram... så jag antar att jag inte kommer kunna sova i natt innan jag gått i genom och sett hur komplett det är. Jag har nu lokaliserat de skapligt dyra dörrarna 73435c01 bl.a. så jag tror det blev ett bra fynd! Den där dörren snittar ett beg.pris på 280:-!  :o

Brickchaser

Det åkte ner ett par microfighters ( & ) i kundvagnen på coop tidigare idag.
Det var ju ändå halva priset.....

JohanW

Citat från: mossarp skrivet 06 mars 2015 kl. 16:12
Yepp.
Endast 69 riksdaler!  :)
Jag har försökt förhandla mig till bra pris tidigare på i flera affärer men alla säger samma sak:
"Det är så dålig marginal att det är omöjligt att ge rabatt även om du köper 10 eller mer."

Visst finns där marginal. Kostar 149:- annars men jag brukar köpa dessa på ICA Maxi ibland nedsatt till 99:- Kan inte tänka mig att dom sänker till ett pris dom inte gör någon vinst på?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.