Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 26 november 2010 kl. 23:11
som har 1x2 bricks i light flesh och då kunde jag såklart inte låta bli att skaffa några till min samling

Oj! men enligt known-colours ska den biten i den färgen inte existera. Har du fått invoice eller någon slags bekräftan på att det inte är ett listings-fel?

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 26 november 2010 kl. 22:16
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 26 november 2010 kl. 16:48
Vilka TrU har ni varit till? Den ena har många och den andra har nästan slut...

Någon som har koll på hur det ligger till på Toys r us Kungens kurva (Sthlm)?
Var och köpe en sopbil där igår, då hade de många kvar ( kanske 20 st på hyllan) men bakom mig i kön såg jag flera som också köpte sopbilen så det är mycket möjligt att dem är slut nu. Men de kan ju också ha fler på lager.

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 27 november 2010 kl. 13:53
Citat från: Etzel skrivet 26 november 2010 kl. 23:11
som har 1x2 bricks i light flesh och då kunde jag såklart inte låta bli att skaffa några till min samling

Oj! men enligt known-colours ska den biten i den färgen inte existera. Har du fått invoice eller någon slags bekräftan på att det inte är ett listings-fel?
Jag har redan 2 andra 1x2 i färger som inte finns officiellt (dark flesh och milky white), + 2 till på gång. Det dyker upp sådana då och då och denna känns trovärdig eftersom det borde vara svårt att misstolka den för en annan färg.

Och eftersom jag redan har fixat alla officiella färger på 1x2'orna så har jag fått gå över till de mer sällsynta nu ;)

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 27 november 2010 kl. 19:02
Citat från: Skrytsson skrivet 27 november 2010 kl. 13:53
Citat från: Etzel skrivet 26 november 2010 kl. 23:11
som har 1x2 bricks i light flesh och då kunde jag såklart inte låta bli att skaffa några till min samling

Oj! men enligt known-colours ska den biten i den färgen inte existera. Har du fått invoice eller någon slags bekräftan på att det inte är ett listings-fel?
Jag har redan 2 andra 1x2 i färger som inte finns officiellt (dark flesh och milky white), + 2 till på gång. Det dyker upp sådana då och då och denna känns trovärdig eftersom det borde vara svårt att misstolka den för en annan färg.

Och eftersom jag redan har fixat alla officiella färger på 1x2'orna så har jag fått gå över till de mer sällsynta nu ;)

Okej. Men var komma dessa ursprungligen ifrån då, har de funnits på PaB-väggar?

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 27 november 2010 kl. 19:44
Citat från: Etzel skrivet 27 november 2010 kl. 19:02
Citat från: Skrytsson skrivet 27 november 2010 kl. 13:53
Citat från: Etzel skrivet 26 november 2010 kl. 23:11
som har 1x2 bricks i light flesh och då kunde jag såklart inte låta bli att skaffa några till min samling

Oj! men enligt known-colours ska den biten i den färgen inte existera. Har du fått invoice eller någon slags bekräftan på att det inte är ett listings-fel?
Jag har redan 2 andra 1x2 i färger som inte finns officiellt (dark flesh och milky white), + 2 till på gång. Det dyker upp sådana då och då och denna känns trovärdig eftersom det borde vara svårt att misstolka den för en annan färg.

Och eftersom jag redan har fixat alla officiella färger på 1x2'orna så har jag fått gå över till de mer sällsynta nu ;)

Okej. Men var komma dessa ursprungligen ifrån då, har de funnits på PaB-väggar?
Nej, jag tror mer på att de antingen kommer från LEGOLAND-modeller som designarna kan beställa bitar i vilka färger som helst till, eller så är de test-bitar som gjorts för att se om de funkar.

Tobbe Arnesson

Igår berövade jag TrU i Västerås på några sopbilar, lämnade nog 15 efter mig på Toy Story-stället (där de var märkta med 299,-). Var aldrig till LEGO-avdelningen men det fanns säkert fler där med.
Blogg: Robotkampen

SuperMario

Bra info där Tobbe!! ;) ;D

Men är det någon som har varit på TRU Valbo-Gävle och kan berätta hur pass mycket det finns kvar? (Jag är inriktad på Garbage Truck och TRU-lastbilen.)

Från Borlänge är Valbo närmare jämfört med Västerås, enligt Eniro ca 30 km/25 min.
Tack på förhand!!!

Sommer

Jag köpte Portal of Atlantis (8078) för 575:- på Kungsmässan i Kungsbacka idag. Får se om jag lyckas spara den till julklapp till grabben :)

SuperMario

Igår åkte jag iväg till Valbo.

Det blev 4 TRU-lastbilar (2 till mig och 2 till en annan Borlängebo) samt 2 Garbage Truck.
Det inhandlades lite fler varor, dock inte LEGO.  :-[

Gordonblixt

Köpte Series 2 figurer för 200:- idag.
Fick tre Spartaner utav åtta påsar. ;D

flossfloss

Idag blev det några julset på S@H, samt en The Evolution of a Legoman T-Shirt till sonen.
Glömde även att nämna att jag lade en BL order på en hel hög tan bitar igår.  :)

insurrection

Idag (igår ifall vi nu ska vara petnoga då klockan snart är 0200) köpte jag för första gången förvaringslådor enbart för att sortera/förvara lego i.
Var runt och kollade i lite olika butiker innan jag valde en billig (ca 130kr) grej på ÖB som verkade ganska stabil, bara ett ex för att testa hur det funkade. Har nu sorterat in endel bitar och tycker den funkar bra, så det blir ev att åka och köpa en eller två till.


AndersI

Den ser precis likadan ut som de jag köpte på Clas Ohlsson för 99:- (senare 130:-). Jag har sju stycken nu :-)   Funkar jättebra för mig.

Myko

Har ni nån länk till produktinfo för det där lådskåpet? Jag lyckas aldrig hitta några bra.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.