Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Record skrivet 13 december 2014 kl. 23:07
Beställningar på BL, man är snart nere på knäna, fabriken slukar bitar likt ett kakmonster  :(

Vad har tillkommit sedan Uppsala? Finns det bilder?

Record

Citat från: andreaseldh skrivet 14 december 2014 kl. 00:29
Citat från: Record skrivet 13 december 2014 kl. 23:07
Beställningar på BL, man är snart nere på knäna, fabriken slukar bitar likt ett kakmonster  :(

Vad har tillkommit sedan Uppsala? Finns det bilder?

Jag skall bygga till 10 plattor så den blir 5 plattor djup och 6 bred, det finns byggnader att avbilda så det är inga problem, problemet är bitar, men nu skall det ordna sig.
Få se om jag tar några bilder, men vill nog vänta lite.
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

När jag fyllde år fick jag ett presentkort på Clas Ohlson av svärfar. Han trodde nog att jag skulle köpa nåt verktyg. Tur att de har LEGO också :)

Så idag köpte jag en , pris: 249 kr  (bra parts-pack)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreas E

Jamen den ser ju ut som en cirkelsåg, så det blir ju en bra present. ;)

o0ger

Ja, jag kan ju säga att jag såg fel om han undrar :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Hade 100 kr rabatt på BR, så det blev mycket velande igen.

Mos Eisley? Nej den såg inte lika rolig ut på asken som på nätet.

Röd lastbil? Kommer jag nog köpa, men inte idag.

Detta sprillans nya då?

Toaletthumor i all ära, men när fingrarna tar slut och man måste börja använda tårna är det för många klistermärken!

Det blev till slut en bulldozer, till minne av technicmodellen som jag aldrig ägt.

papillion

Citat från: o0ger skrivet 15 december 2014 kl. 11:21
När jag fyllde år fick jag ett presentkort på Clas Ohlson av svärfar. Han trodde nog att jag skulle köpa nåt verktyg. Tur att de har LEGO också :)

Så idag köpte jag en , pris: 249 kr  (bra parts-pack)

Får man fråga hur många larvfötter det fanns med? Grymt bra parts-pack och till ett överenskommet pris (om det nu var 249:-?)
Är det light- och dark bluish gray? Färgdefekt-seendet spökar :D

o0ger

Enligt Bricklink är det 60 st 3873 (jag har inte räknat)

Det är lite blandat LBG och DBG. Och ja, 249 kr kostar den på Clas Ohlson just nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

som julklapp till 2 månaders systersonen :)
till mig :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?
Friskt satsat, hälften vunnet..

torso

Det är nog tänkt att man ska köpa Juniors. :)

Vibora

Citat från: Record skrivet 18 december 2014 kl. 21:19
Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?
ICA Maxi Linköping hade både Duplo och Lego med ganska stora skyltar idag. Förmodligen ganska nyinkommet. Även Lekia och TrU hade sist jag var där, så här finns de på hyllorna.

andli

Citat från: Record skrivet 18 december 2014 kl. 21:19
Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?

http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/127821-lego_basic_klossar-deluxe_6177
De verkar alltså ha utgått! "Min" Ica maxi (i märsta) hade de i mängd förr (tidigare i år), nu har jag inte varit där på länge...
Köpte då på Webhallen, då de håller bättre pris...
Nu ska man väl köpa istället...

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Det verkar komma nya basic-lådor på det nya året, enligt den tyska katalogen som publicerades under "nya set 2015 tonvis med bilder läckta ( nej jag tänker inte länka från mobilen...). Förutom grön och tan baseplate 32x32 och lgb baseplate 48x48, fanns också tre sortimentsaskar. En större, i princip motsvarande kuben du letade efter, kanske något roligare bitar, dels en mindre med special (snot-)delar och en liten låda med pastellfärgade delar.

mssm

Citat från: Record skrivet 18 december 2014 kl. 21:19
Inte ett dugg, men var dock på jakt.

Var in i dessa butiker på jakt efter basebricks typ 325,650 pack ni vet,

Childrens House, Ica maxi, Br leksaker, ÖB, Coop stormarknad,Åhlens, Lekia,  alla har hyfsade utbud, men inte tillstymmelse till basebricks, kan någon bekräfta detta, det är ju fruktansvärt om det är så illa, basplattor men inte en enda bit att köpa för att bygga basik byggen , finns endast Duplo i base pack, hur tänker dom?
Hur skall man kunna få ett bra steg in i LEGO från Duplo, när man måste köpa "svåra" modeller direkt, eller är jag gammalmodig?


Du ska få en förklaring. _ALLA_ klosslådor har utgått Som vanligt droppar prouktionen av tidigt och julhandeln blir lite..förstörd.. var enda lådan med klossar i ordnarie sortiment. Dock har det funnits ett antal specialvarianter "fantasikub" etc.
Lego CLASSIC kommer under nästa år, men inte nyhet förrän mars, dvs slutet på februari. Vi blir utan basicklossar några månader.. :/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.