Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Citat från: ::::::: skrivet 02 november 2014 kl. 14:23
Dom hade fått in Minecraft på BR Västerås. Vi köpte ett
Kul som fän och sonen är i fantasimode just nu. Med så mycket lösbitar vi har så finns det nästan inget stopp
för en egen Minecraftvärld nu när han har Steve :)
Ja, det är något jag uppskattar med Minecraft-seten, att de är mestadels simpla bitar så lätt att bygga ut.  :) Gillar speciellt , dels att det mer är "inspiration" än bygginstruktioner och att man får med en plansch som har hur man kan bygga alla de olika Minecraft-bitarna med riktiga LEGO-bitar på baksidan.  :)

Surf Green

Köpte en till på TRU-rean, så kan jag lämna tillbaka den jag köpte till fullpris förra veckan tänkte jag! :)
(Öppet köp vid obruten förpackning)
Blev också en på rean.
Så fick jag alla fyra på köpet helt gratis! Inte så dumt! :)

swestar

Hämtade ut 6 st set 3920 som jag beställde för en vecka sedan till Rusta Östersund från deras centrallager :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Frestr

2st byggplattor.

pazappa

Olika cuuson: exosuit, tillbaka till framtiden-delorean, Mars curiousity Rover, Ghostbusters. Och en liten tomteverkstad på köpet från s@h.

bileam

Citat från: pazappa skrivet 06 november 2014 kl. 09:54
Olika cuuson: exosuit, tillbaka till framtiden-delorean, Mars curiousity Rover, Ghostbusters. Och en liten tomteverkstad på köpet från s@h.
Men Curiosity är ju retired? Missade nämligen denna, och har hållt ögonen öppna om den skulle fått för sig att komma tillbaka...

pazappa

Citat från: bileam skrivet 06 november 2014 kl. 10:14
Citat från: pazappa skrivet 06 november 2014 kl. 09:54
Olika cuuson: exosuit, tillbaka till framtiden-delorean, Mars curiousity Rover, Ghostbusters. Och en liten tomteverkstad på köpet från s@h.
Men Curiosity är ju retired? Missade nämligen denna, och har hållt ögonen öppna om den skulle fått för sig att komma tillbaka...

Japp, men den och Delorean köpte jag från Amazon. Kom samtidigt på posten igår.

bileam

Citat från: pazappa skrivet 06 november 2014 kl. 11:28
Citat från: bileam skrivet 06 november 2014 kl. 10:14
Citat från: pazappa skrivet 06 november 2014 kl. 09:54
Olika cuuson: exosuit, tillbaka till framtiden-delorean, Mars curiousity Rover, Ghostbusters. Och en liten tomteverkstad på köpet från s@h.
Men Curiosity är ju retired? Missade nämligen denna, och har hållt ögonen öppna om den skulle fått för sig att komma tillbaka...

Japp, men den och Delorean köpte jag från Amazon. Kom samtidigt på posten igår.
Aha... Kollar på Bricklink, få se om jag slår till någongång, eller om den får förbli saknad...

BrightMinds

Citat från: BrightMinds skrivet 31 oktober 2014 kl. 12:02
Beställde precis , , och från TRU's hemsida, blev dessutom fraktfritt.
Blev tydligen blåst på 40182 och . Enligt mail från TRU så var de slut på lager trots att jag pratade med dem innan jag beställde i fredags.  :(
Är det någon här som har extra set att sälja? Annars blir det väl till att bricklinka hem bitar.

Surf Green

Citat från: BrightMinds skrivet 06 november 2014 kl. 19:32
Citat från: BrightMinds skrivet 31 oktober 2014 kl. 12:02
Beställde precis , , och från TRU's hemsida, blev dessutom fraktfritt.
Blev tydligen blåst på 40182 och . Enligt mail från TRU så var de slut på lager trots att jag pratade med dem innan jag beställde i fredags.  :(
Är det någon här som har extra set att sälja? Annars blir det väl till att bricklinka hem bitar.

I Helsingborg verkade det som det hade många kvar på lager när jag var där i söndags! Kolla med dem!?

BeardedNerd

Häromdagen hittade jag 3 för 2 av CMF serie 12 på BR, och köpte samtidigt ett gäng billiga BR-soldater (5 för 40 kr), vad jag nu ska med dem till. Sen hittade jag Samurai Mech på Rusta. Mycket billigt Lego blir det.

Ashman

Citat från: BeardedNerd skrivet 08 november 2014 kl. 10:24
Mycket billigt Lego blir det.
Ja med alla dessa reor har jag sparat en förmögenhet. Funderar på att köpa nåt gammalt fint UCS-set för den ihopsparade förmögenheten  ;D

SvanteOlof

Byggleksaker i umeå sålde mig tre serie12 för 19kr/st. Rimligt. Där fanns battle of five armies för 700:- (pga bucklig kartong) som jag inte fick köpa för min fru TROTS att det är farsdag imotgon.

ordvits: studsmatta = 4186

Lews

Köpt och köpt, fick ett Parisian Restaurant av brorsan som tack för att ha passat hans hund ett par veckor.  ;D

TrickBrick

Summering av förra veckan inköp.
Några set till mig själv, några kommer bli julklappar.
Vissa set bara för de va billiga, och några bara för att jag kan  ;D

1st
1st
1st
1st
1st
1st
2st
4st
1st
1st
4st
1st
1st
1st
1st

Fortsatte även utöka mina arméer med några Bricklink ordrar samt några inköp i div butiker med hjälp av känn och kläm.
Summering
8st
2st
2st
2st
16st
13st

Får nog lägga band på mig ett tag framöver

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.