Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Citat från: Roger Brickjet skrivet 20 september 2014 kl. 16:10
Var lite snabb och köpte Cinderella's Dream Carriage till ett hyfsat pris, nästan enbart för de 20 st 61678...men de 16 med stickers visade sig vara printade...fail!   :-[
Om du inte vill behålla hjulen så kan jag lätta din börda!

Pekblom

Citat från: Svegon skrivet 20 september 2014 kl. 18:27
Tågstation 60050 blev det idag. Ska byggas om till flervånings bostäder istället för station.
Det skall bli spännande att se.
Jag har svårt att se hur det kan bli flervånings bostäder av de bitarna även om man läger till en hel del.

andreaseldh

Efter en kort diskussion om X-wing Fighter, blev det att jag köpte en för 45 Euro på Bricklink.

Illuwatar

Köpte fyra 18450 via Lego.com... tydligen är dessa däck inte licens-delar, så det gick bra att beställa. 90 spänn per styck är dock lite dyrt, men vad gör det...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Citat från: Illuwatar skrivet 22 september 2014 kl. 08:25
Köpte fyra 18450 via Lego.com... tydligen är dessa däck inte licens-delar, så det gick bra att beställa. 90 spänn per styck är dock lite dyrt, men vad gör det...

Nej precis, din lego-budget är väl i stort sett oändlig? ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Nja - mer en fråga om prioritering... Finns annat som jag skippar istället.

Att däcken inte räknas som licens-bit borde göra det öppet att de dyker upp i andra set framöver - åtminstone hoppas jag det...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Magnus den store

Har utökat min romerska här med ytterligare fyra legionärer. Känner mig någorlunda nöjd fast jag är väldigt långt från målet 80 stycken.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Vore ju trevligt att se din romerska här i all sin forna glans i armetråden, vågar man fråga hur många legionärer den består av för tillfället?

/ByggareDan

Magnus den store

Jodå, det kommer en bild så småningom när jag är helt klart. Det som saknas är befälen som ska justeras lite och några vapen som ska beställas från BF. Med dagens kvartett har jag snart totalt 24 stycken exklusive befäl. 30% av målet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Köpte nyss 2st på Leklust i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Svegon

Citat från: Pekblom skrivet 21 september 2014 kl. 08:48
Citat från: Svegon skrivet 20 september 2014 kl. 18:27
Tågstation 60050 blev det idag. Ska byggas om till flervånings bostäder istället för station.
Det skall bli spännande att se.
Jag har svårt att se hur det kan bli flervånings bostäder av de bitarna även om man läger till en hel del.

Nåja, blir väl till att lägga till ett par bitar också. :-)
Kände att den beiga grunden var helt rätt i min vision (efter lite ombyggnationer såklart).

lindyhep

Jag hamnade på en rea idag så nu står det 3 st bakom mig....ett till mig och ett var till tjejerna så småningom...560 kronor fick jag ge...totalt för alla tre.

Odidoma

Citat från: lindyhep skrivet 23 september 2014 kl. 23:23
Jag hamnade på en rea idag så nu står det 3 st bakom mig....ett till mig och ett var till tjejerna så småningom...560 kronor fick jag ge...totalt för alla tre.
är det rätt artikel nr? Isf gjorde du ett riktigt kap!

Pekblom

Citat från: lindyhep skrivet 23 september 2014 kl. 23:23
Jag hamnade på en rea idag så nu står det 3 st bakom mig....ett till mig och ett var till tjejerna så småningom...560 kronor fick jag ge...totalt för alla tre.
Visst är det underligt hur man hela tiden liksom bar råkar hamna på LEGO-rea  ;)

o0ger

Jedi Defender-class Cruiser för 544 kr på BR.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.