Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Räknas "idag" med att man fick Tracking nr på ett nytt klosspaket på väg hem ;), Stora Varuhuset på G.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 18 augusti 2014 kl. 13:43
Två st för 249kr/st och en för 149kr på Leklust i Västerås. De hade bunkrat upp rejält med kampanjvarorna.

Kan du ge en recension av "alien-ägget"? Hur mjukt är det? Stannar flärparna kvar om man föser ihop dem?

Risgrynsgrot

Citat från: Peter S skrivet 19 augusti 2014 kl. 09:57
Citat från: o0ger skrivet 18 augusti 2014 kl. 13:43
Två st för 249kr/st och en för 149kr på Leklust i Västerås. De hade bunkrat upp rejält med kampanjvarorna.

Kan du ge en recension av "alien-ägget"? Hur mjukt är det? Stannar flärparna kvar om man föser ihop dem?
Jag äger också ett sånt här ägg. Svarta längst ner är vanlig hård plast, det limegröna däremot är väldigt mjukt. Den mjuka plasten har två "lägen" det strävar efter att vara, antingen stängt eller öppet - så ja, flärparna stannar kvar

swestar

Citat från: Peter S skrivet 19 augusti 2014 kl. 09:57
Citat från: o0ger skrivet 18 augusti 2014 kl. 13:43
Två st för 249kr/st och en för 149kr på Leklust i Västerås. De hade bunkrat upp rejält med kampanjvarorna.

Kan du ge en recension av "alien-ägget"? Hur mjukt är det? Stannar flärparna kvar om man föser ihop dem?
https://www.youtube.com/watch?v=_zEcZjJu0hE  (5:18 min visas "ägget")
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Stort tack för länken (och tidsangivelsen). 12 minuters recension. Puh! Nu förstår jag hur det funkar.

MartinAberg

Var och hämtade två "gratis" Simpsons-figurer tack vare Kellogs.

dalle

Efter en hektisk dag på jobbet som slutade med att min dator la av. Kändes det bra att en bra bok hade kommit med posten när jag kom hem. "The Art of Lego design". Inga klossar men väl en bok om dom.

Magnus den store

Citat från: dalle skrivet 19 augusti 2014 kl. 17:59
Efter en hektisk dag på jobbet som slutade med att min dator la av. Kändes det bra att en bra bok hade kommit med posten när jag kom hem. "The Art of Lego design". Inga klossar men väl en bok om dom.

Den var jag på väg att beställa förra veckan, men jag valde en annan istället. Är den läsvärd?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Lovlan

Citat från: MartinAberg skrivet 19 augusti 2014 kl. 17:29
Var och hämtade två "gratis" Simpsons-figurer tack vare Kellogs.

Hur får man dessa?  :)

MartinAberg

Citat från: Lovlan skrivet 19 augusti 2014 kl. 19:10
Citat från: MartinAberg skrivet 19 augusti 2014 kl. 17:29
Var och hämtade två "gratis" Simpsons-figurer tack vare Kellogs.

Hur får man dessa?  :)
Man köper deras Corn Flakes och får 25:- att handla för i BR-butik.

oskbl

Idag klämde jag fram en Lord Business minifigur. Coop Forum i Linköping har några påsar kvar som man kan klämma på när man handlat klart. För 25:- är det kanske inget kap kanske. Vore kul med en Emmet, men han verkar knepig att klämma...

Jogge

Idag fick pappa paket.

Illuwatar

Lade en beställning på UCS Tublern idag (). Fanns på lagret, så den borde dyka upp rätt så snabbt...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Jonsson

#4558
Lade en beställning hos Legos kundservice idag (inte PAB) - hur har jag kunnat missa detta tidigare?
Fått tag på en drös delar till mina mc-byggen för rena spottstyvern!

Fälgarna i LBG 88517 för mindre än halva priset jämfört med BL.
Technic disc 3x3 2958 i LBG till 20% av priset på BL.
3L Bar i LBG 87994 för mindre än 1 kr/st..
Sedan en hel del annat också.

Tänk om jag känt till detta tidigare - så mycket pengar jag hade sparat... :o

Synd att jag inte hann på den nya LBG domen/blomkrukan 15395 från Exo-suiten bara...:(
Eller den nya Technic pinen 15100 som jag skulle behöva ett gäng av.


Edit: Samt en frakt på hela 11kr....

Kwagge

Två stycken Mixel av serie 3...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.