Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Det såg ut att finnas fler!

Eigenbrötler

om någon råkar få tag på en extra emmet i pyjamas så köper jag gärna den för ett något högre pris :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

BeardedNerd

Jag plockade en enda Simpsons-figur, mest som present till mig själv efter att ha överlevt tandhygienisten. Det blev Grandpa Simpson, utmärkt. Jag noterade också att han har en nästan ren torso i light flesh också...

Barbaroux

Citat från: Skafte skrivet 18 juni 2014 kl. 18:28
Det såg ut att finnas fler!

Tack för tipset. Nu har jag också lyckats få tag på Emmet. Kände mig dock tvungen att handla lite lego för att be om en Emmet vilket innebar att han hostade ca 600 kr. ;D

Memmla

Beställde äntligen Parisian Restaurant som jag hoppas komma hem tryggt till veckan och får då med en . Känner mig rätt nöjd eftersom jag var på väg att lägga en beställning på ett dyrare ställe så sparade några hundralappar och fick något extra på köpet. Kul :)

Och plockade även upp en efter att ha grubblat allt för länge på saken. Lite extrapris kan vara rätt övertygande ibland ;D

Pekblom

Försöker verkligen att inte köpa mer begagnat LEGO men när någon stackare inte blir av med ett 9volts tåg och en  Life on Mars "rörpost" inklusive lådor och beskrivningar + lite extra bitar för 400kr, Ja då får man väll offra sig? Kan man ha för många 9v motorer eller för mycke räls?
Nästa samma ska förra veckan. Jet Plane, Super Car, Tractor with Log Loader, Tractor, Mini Container Truck, Pluss lite annat för 425skr. Man kan ju inte låta bli eller?

Kwagge

Citat från: Pekblom skrivet 26 juni 2014 kl. 10:43
Försöker verkligen att inte köpa mer begagnat LEGO men när någon stackare inte blir av med ett 9volts tåg och en  Life on Mars "rörpost" inklusive lådor och beskrivningar + lite extra bitar för 400kr, Ja då får man väll offra sig? Kan man ha för många 9v motorer eller för mycke räls?

Nä  ;)

cptCalavera

Jag var inne på Gamestop idag för att kolla om det fanns några roliga samlarfigurer. Det fanns det inte, men de hade det första Minecraft-setet för 197kr. Det var tydligen felmärkt men jag fick det för det priset ändå. :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

BeardedNerd

Jag köpte två stycken Fire Brigade som har rostat på Barnens Land-hyllan nog länge nu. Får se vad det blir av dem, just nu är det ett experiment för att se om de går upp i pris mer än Boliden-aktien :D

Det finns en kvar, men den lådan är rätt sliten. 1695 kr.

Risgrynsgrot

Köpte på S@H (mest för att få den nya Classic Space promon)

Fick köpa en Simpsons påse med för att få fri frakt.. Frakten går ju på 125 kr, sinnesjukt.  :o

Gideon

#4480
Kom hem med lite lego från USA idag, efter Brickworld Chicago och efterföljande roadtrip (med ett par Lego store-besök).
Unboxade de flesta seten (sparade bara kartongerna/instruktionerna till dem jag inte hade en "kopia" av tidigare för att spara bagagevikt).





Några highlights:
13 st stora PaB-koppar (ett par st ligger sorterade i påsar pga åter-återanvända muggar)
2 st små PaB-koppar
Blandade russin ur kakan från tan-bunken hos en av försäljarna på BW. (Höjdpunkten var ett matchat par med 43722/43723 i hyfsat skick).
6 st Mirkwood Elf Army (+ utfall av partsdraft)
2 st Dol Guldur Ambush
4 st Dragon Knights Battle Pack
5 st Business Card Holder (köpta på rea för bokstäverna)
Ett partsdraftat Lion Legend Beast...dvs en påse tan ;)

Vill inte räkna på hur mycket pengar det kostat totalt...men betydligt mindre än i Europa iaf ;)
SW-skeppet (som var det enda set jag byggde under resan) var iaf gratis eftersom det var ett utlottnings-pris.

Lovlan

Citat från: Gideon skrivet 03 juli 2014 kl. 16:06
13 st stora PaB-koppar (ett par st ligger sorterade i påsar pga åter-återanvända muggar)
2 st små PaB-koppar

Härligt!

Vad kostar PaB-kopparna? Åker till USA i september och planerar att få med mig lite hem :)

robban

Citat från: Lovlan skrivet 03 juli 2014 kl. 19:10
Citat från: Gideon skrivet 03 juli 2014 kl. 16:06
13 st stora PaB-koppar (ett par st ligger sorterade i påsar pga åter-återanvända muggar)
2 st små PaB-koppar

Härligt!

Vad kostar PaB-kopparna? Åker till USA i september och planerar att få med mig lite hem :)

17$ eller va d 16$ ...
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Gideon

Citat från: Lovlan skrivet 03 juli 2014 kl. 19:10
Vad kostar PaB-kopparna?
Refill kostade $15:49 + moms (varierar per stat, Illinois var 9%).

Citat från: robban skrivet 03 juli 2014 kl. 19:54
17$ eller va d 16$ ...
En ny kopp bör vara $15:99 + moms eftersom jag tror att det är $0:50 i rabatt att ta med sig en gammal kopp med klistermärke.
Nöjd med dina inköp där borta förresten? Kul att vi sprang på varandra ett par gånger där borta :)

Anders67

Citat från: Gideon skrivet 03 juli 2014 kl. 16:06
Kom hem med lite lego från USA idag

Måste vara som julafton mitt i sommaren!
Riktigt kul att se och läsa ditt inlägg!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.