Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

, LotR-skeppet. Var rädd att det skulle prishöjas (från 699) eller ta slut på Webhallen i Stockholm innan jag hann dit, men det gick vägen. Såg att BR har det för 799 dock.

ByggareDan

Köpte mig en Krader för han såg så ensam ut  ;) så han behövde en vän.


/ByggareDan

cptCalavera

Under dagens matinhandling såg jag att de har släppt the Simpsons minifigs på coop för 25kr styck. Så jag kunde inte riktigt låta bli att köpa två stycken. :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

cptCalavera

Cyklade förbi Klossbutiken idag och plockade upp ett . Tanken är att jag ska använda denna som grund för att göra en MOC av min och tjejens campervan som vi körde runt med i Australien för ett år sedan. Ska bli ett kul projekt då jag aldrig riktigt vart så mycket för Legofordon.
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Muede

Citat från: Skafte skrivet 22 april 2014 kl. 15:51
, LotR-skeppet. Var rädd att det skulle prishöjas (från 699) eller ta slut på Webhallen i Stockholm innan jag hann dit, men det gick vägen. Såg att BR har det för 799 dock.

Köpte också på webbhallen. Sen blev det en mines of moria () av bara farten..  :)
/ Muede

Lovlan

Det blev en från TrU då den var sänkt till 599:-  :)

Roger Brickjet

Spontanköpte en X-Wing och en Jedi Interceptor bara för att få en TC-4 :/
Men blev glatt överraskad av den snyggaste R2-D2 hittills i ! :)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

darthmortar

Hittade en halv låda Simpsons som jag la beslag på. Spännande se vad det blev. Svårt klämma och känna.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

BeardedNerd

Vart då?

Jag fick ett BL-paket med Lord Business' Evil Lair, Death Star Troopers och en massa löst grejs inklusive musketören från CMF.

darthmortar

Citat från: BeardedNerd skrivet 30 april 2014 kl. 21:03
Vart då?

Jag fick ett BL-paket med Lord Business' Evil Lair, Death Star Troopers och en massa löst grejs inklusive musketören från CMF.

Smålänningen i Bredaryd (Småland)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Skafte

Igår var sista chansen att köpa något på lego.com i deras fjärde maj-rea, som pågått en vecka. Jag har länge varit sugen på att köpa Orthanc, innan det försvinner, men jag vill också ha alla SW UCS och saknar senaste X-vingen. Orthanc var inte nedsatt, X-vingen med 20%. Men jag köpte inget, jag tog ett vuxet beslut att inte köpa något förrän skatteåterbäringen kommer. Hade ju tidigare igår pröjsat en tredjedels Simpsonslåda.

Sen hade vi styrelsemöte på Skypechatt på kvällen. Mellan varven fanns tid att slösurfa. Rätt vad det var hade jag beställt en X-vinge i alla fall. Ja ja.

Kwagge

Citat från: Skafte skrivet 05 maj 2014 kl. 14:02
Igår var sista chansen att köpa något på lego.com i deras fjärde maj-rea, som pågått en vecka. Jag har länge varit sugen på att köpa Orthanc, innan det försvinner, men jag vill också ha alla SW UCS och saknar senaste X-vingen. Orthanc var inte nedsatt, X-vingen med 20%. Men jag köpte inget, jag tog ett vuxet beslut att inte köpa något förrän skatteåterbäringen kommer. Hade ju tidigare igår pröjsat en tredjedels Simpsonslåda.

Sen hade vi styrelsemöte på Skypechatt på kvällen. Mellan varven fanns tid att slösurfa. Rätt vad det var hade jag beställt en X-vinge i alla fall. Ja ja.

Så du är inte vuxen alltså  ;)

humlan

Idag kom min May-The-Fourth order från S@H, lite småplock för att få en Dart Revan! ()

(Hade tänkt köpa ett modulärhus, men man var ju tvungen att köpa SW-lego för att få Revan så det sket sig.)

I paketet fanns, förutom Revan, även , , och .
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

malmen

Klickade på inpuls (som vanligt  ::)) hem 2st och 2st på LEGO S@H, bara för att få Dart Revan .
Jag som inte ens är så intresserad av Lego SW, limiterade saker tenderar dock att ge ett visst "ha-begär"  :-X

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.