Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Citat från: humlan skrivet 03 mars 2014 kl. 22:17
Utnyttjade rabatten på ICA och köpte mig , och .....  ::)
Köpte , och . :)
Ica arlanda stad har nu lego på två olika väggar, med andra leksaker imellan, Legofilm satserna stog på bägge ställena, men det fanns endast en liten mörk A4 skylt på ena hylla om rean. Fast 200 kr för ett set bara för att jag ville ha den snälla polisen, var är mina legoköp påväg?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Magnus den store

Har precis lagt en BL-beställning på massa technic-bitar. Efter Mechamikes tråd om ett litet rymdskepp började jag bygga på ett fackverk. Insåg ganska snabbt att jag inte har så mycket delar som jag behöver. Tidigare trodde jag att jag hade fler pins än någon nånsin har användning för. Oj så fel jag hade.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

cptCalavera

Ropade in ett tiotal minifigs plus en nyckelring, för en hundralapp genom ett par olika auktioner från samma säljare. Missade den jag ville ha mest dock. Cirkusdirektören och en varulv (kan ha vart en zombie också) Typiskt...
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

o0ger

Jag köpte en st och en idag för 180 kr st på BR i Kista.

Innehåller lite nya roliga delar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Instämmer (jag byggde ihop min igår och den var ett bra partspack (för att vara Bionicle).. ::)
?

Risgrynsgrot

Bionicle skrotade dem ju för 4 år sen, det är Hero Factory det heter..  ::)

Beställde en och 20 LEGO Movie minifigpåsar för att få en Martian Manhunter på S@H.

sollemannen

Idag blev det , Ice Cream Machine och i går blev det 2 "lagom" stora beställningar via Bricklink  :)

Godtfred

Blev en för de nya kulledernas skull.

cptCalavera

slog till på webhallens finpris (17kr/st) för serie 4 minifigs. 11 st, plus en serie 9 som hade samma pris i kassarabbatten. Och en friends polybag med rådjuret. Enbart för att den hade lite växter och en svamp :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

beguiristain

Visste att jag öppnade Pandoras ask när jag registrerade mig på BL....
2 ordrar till idag.
Skulle ha ett par guldbyxor i lager  :)

aBrickTooFar

Har gjort min första beställning mot mitt mål att bygga egna Modular buildings.. blev 5 x 10662 LEGO® Creative Bucket, 4 x 31025 Mountain Hut och 2 x 31010 Treehouse

sakta men säkert.. tänkte beställa ett par modular buildings för att ha en bra batch med bitar ifrån dom..

Record

Citat från: beguiristain skrivet 07 mars 2014 kl. 18:29
Visste att jag öppnade Pandoras ask när jag registrerade mig på BL....
2 ordrar till idag.
Skulle ha ett par guldbyxor i lager  :)

Ja välkommen in i cracklink sällskapet.
Man önskar man hade ägt Pippis skattkista :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

beguiristain

Citat från: Record skrivet 08 mars 2014 kl. 18:00
Citat från: beguiristain skrivet 07 mars 2014 kl. 18:29
Visste att jag öppnade Pandoras ask när jag registrerade mig på BL....
2 ordrar till idag.
Skulle ha ett par guldbyxor i lager  :)

Ja välkommen in i cracklink sällskapet.
Man önskar man hade ägt Pippis skattkista :P


Hehe, ja pengarna vill ju inte räcka till riktigt.  Sen hittar man ju aldrig precis alla bitar man vill ha hos samma butik, så då blir det ju att leta vidare, och så blir det fler impulsköp... Fast när jag tänker efter så skulle man ju ha råd med mycket mer Lego, om man inte var tvungen att äta så förbannat ofta. Och resten av familjen får väl skaffa egna inkomster.....

eliasf

Citat från: Record skrivet 08 mars 2014 kl. 18:00
Citat från: beguiristain skrivet 07 mars 2014 kl. 18:29
Visste att jag öppnade Pandoras ask när jag registrerade mig på BL....
2 ordrar till idag.
Skulle ha ett par guldbyxor i lager  :)

Ja välkommen in i cracklink sällskapet.
Man önskar man hade ägt Pippis skattkista :P

Låter lovande då jag idag la min första Bricklink-beställning!

Kvarnbacka

Nu har jag väl passerat någon sorts AFOL-gräns, i och med att jag köpte två ex av Castle Cavalry för bitarnas skull. En glassbil slank med också. 30 % rabatt på ICA, + rabattkupong på 50 kr vid köp över 500   ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.