Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

TorstenHorssten

Lite OT: jag blir ledsen av alla som skriver illa om ICA bara för att de inte fick fynda snorbilliga törtlar. Alla som jobbat i detaljhandeln vet vilket problem det är att få lagersaldot att stämma EXAKT. Jag tycker inte ICA är skyldiga er något alls, se utförsäljningen snarare som ett lotteri. Har man tur så har man.

Så: väx upp och gläds åt era kamrater som fyndat. Nästa gång är det du som hittar den guldiga plastbiten vid webbens slut.

Eigenbrötler

Jag tycker inte ica är skyldiga oss något heller, förutom att se över sitt webshopsystem. det finns ju lösningar till allt, och även att visa ett aktuellt lagersaldo, det har ju andra webshopsystem lyckats med...

näe nu var jag sådär dryg igen... men så ser jag på det.


och som ni såg när jag skrev mitt första inlägg om törtlarna:

"får väl se om det blir några, eller om de tog slut innan jag lade min order."


så jag anade ju att det var ett oövervakat lotterisystem bakom det hela.


nästa gång... ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

mssm

Citat från: eliasf skrivet 11 januari 2014 kl. 16:14
Citat från: mssm skrivet 11 januari 2014 kl. 15:44
Citat från: Joge skrivet 10 januari 2014 kl. 20:51
Citat från: Eigenbrötler skrivet 10 januari 2014 kl. 17:53
Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 januari 2014 kl. 00:38
jag köpte törtlar på ica hemma :) får väl se om det blir några, eller om de tog slut innan jag lade min order.


NU så har jag fått meddelande om att jag inte får några Törtlar, trots att de fanns i lager, och trots att de tog slut, och sedan dök upp i lager igen efter att jag beställt.

väldigt besviken på ICA Hemma...


MEN nu fanns törtlarna i lager igen, så jag beställde IGEN!

Samma här! Mycket besviken på ICA! Beställde dock inga nya, men de fick ett mejl där jag undrade varför dessa fortfarande fanns att beställa i webbshoppen...trots att alla lager var slut, och inga nya skulle komma in...

Jag mailade ICA och undrade detsamma om det dyker in mer eftersom lagersaldot verkar ändras från och till. Det tog fyra dagar att få svar via mail.. Jag undviker ICA tror jag.. ;)

Iaf, blev det idag 16 st , komplett serie  och en från CDON för 104 riksdaler.

Vart hittade du för det priset? Hittar inte den på CDON.

CDON/Lekmer hade den prissänkt i förra veckan till 159 men med lite rabattkodsletande fick jag ner priset till 104 kronor. Vet inte om jag fick tag i sista men någon timme senare var de slutsålda i alla fall.

Joge

Citat från: TorstenHorssten skrivet 11 januari 2014 kl. 19:06
Lite OT: jag blir ledsen av alla som skriver illa om ICA bara för att de inte fick fynda snorbilliga törtlar. Alla som jobbat i detaljhandeln vet vilket problem det är att få lagersaldot att stämma EXAKT. Jag tycker inte ICA är skyldiga er något alls, se utförsäljningen snarare som ett lotteri. Har man tur så har man.

Så: väx upp och gläds åt era kamrater som fyndat. Nästa gång är det du som hittar den guldiga plastbiten vid webbens slut.

Jag tycker ju att man har all rätt att vara besviken på ICA's webbshop. Några minuter efter det att jag fick mitt mejl, där kundtjänst påpekar att alla lager var slut, så finns dessa sköldpaddor återigen att beställa i shoppen.

I mitt fall så hade jag även beställt ett par polybags som utfyllnad, och dessa skickas naturligtvis utan att man får en chans att annullera ordern, alternativt göra en ny beställning...

darthmortar

Citat från: Joge skrivet 11 januari 2014 kl. 21:34
Citat från: TorstenHorssten skrivet 11 januari 2014 kl. 19:06
Lite OT: jag blir ledsen av alla som skriver illa om ICA bara för att de inte fick fynda snorbilliga törtlar. Alla som jobbat i detaljhandeln vet vilket problem det är att få lagersaldot att stämma EXAKT. Jag tycker inte ICA är skyldiga er något alls, se utförsäljningen snarare som ett lotteri. Har man tur så har man.

Så: väx upp och gläds åt era kamrater som fyndat. Nästa gång är det du som hittar den guldiga plastbiten vid webbens slut.

Jag tycker ju att man har all rätt att vara besviken på ICA's webbshop. Några minuter efter det att jag fick mitt mejl, där kundtjänst påpekar att alla lager var slut, så finns dessa sköldpaddor återigen att beställa i shoppen.

I mitt fall så hade jag även beställt ett par polybags som utfyllnad, och dessa skickas naturligtvis utan att man får en chans att annullera ordern, alternativt göra en ny beställning...

Instämmer.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Magnus den store

Det finns fem bra parts pack inom Chima-temat, i samma prisklass, Legend Beast-seten:

Lion Legend Beast
Eagle Legend Beast
Gorilla Legend Beast
Crocodile Legend Beast
Wolf Legend Beast

Det var nya biten 15208, Plate, Modified 1 x 2 with 3 Teeth (Claws), i dark green (4) och tan (4) som gjorde att jag köpte några Crocodile Legend Beast idag. 89 sek på Cdon (Lekmer) men jag hade även lite rabatter att utnyttja. :)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

oscarswe

71004-1 hittar ni dom billiga ?


darthmortar

Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Dark_Link

En som Gravyking levererade till dörren i snöyran!
Dags att öppna lådan.  ;D

Pekblom

Försöker verkligen att inte handla mer men när någon håller fram ett oöppnat city godståget från 2003 så får jag tunnelseende och kan inte låta bli. Så det fick bli en till.  :D
Det skall bli kul att bygga den igen helt från boxen. De förra har ju varit begagnade och mer i delar liksom.

rosen888

Det blev ännu en beställning på Bricklink, denna gången från Gislander.
Nu samlas det delar för fullt för att modifiera till "Ultimate" :)
Technics is the shit!

hersa

Fick hem en från www.pinkorblue.se - lyxigt med UPS hem till dörren, och skönt med ett fullständigt ringens brödraskap äntligen :)

o0ger

Som så många andra är jag sugen på att testa de nya kullederna så jag beställde och från CDON. Sen blev det en också av bara farten. Ska samla på mig lite Sand Blue har jag tänkt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Eigenbrötler

Citat från: rosen888 skrivet 13 januari 2014 kl. 08:17
Det blev ännu en beställning på Bricklink, denna gången från Gislander.
Nu samlas det delar för fullt för att modifiera till "Ultimate" :)

Kul med fler technicbyggare, jag har alla delar till ultimate färdigt, men har inte börjat bygga än...

Jag köpte den nya snöskotern och den svartorange racerbilen i technic idag, båda ska bli partspack på ett bygge jag visar snart.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.