Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Borde det inte gå att polisanmäla också? Antar att det rör sig om varumärkesförfalskning eller något liknande.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Dark_Link

Idag blev det en för 599 i tidig julklapp till mig själv.

ByggareDan

Köpte mig en till friendskaraktärerna, så dom kan växa upp och bli bildade medborgare, eller kanske bli superskurkar och ta över Lego city.   8)



/ByggareDan

o0ger

En massa ordrar av olika små pryttlar på BL. Det brukar ofta bli så att jag är ute efter en speciell bit, och så sitter jag och klickar runt lite för att komma upp till butikens limit. Helt plötsligt har man handlat mycket mer än msn hade tänkt sig. Ska bli kul att se vad det var jag beställde sen när paketen dyker upp. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

Bricklinkade till mig de 5 dvärgar jag inte har från The Hobbit (vägrar köpa det supertråkiga Goblin King Battle-settet samt Warg Attack) och så köpte jag Barrel Escape på Cdon för 479 kr (Att enbart bricklinka dvärgarna skulle kosta över 200 kr, så nu får jag en del roliga bitar också på köpet)

mechamike

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 15 december 2013 kl. 18:00
(vägrar köpa det supertråkiga Goblin King Battle-settet )

Supertråkiga Goblin King battle-setet var faktiskt inte SÅ tråkigt som jag trodde det skulle vara eller som asken gav intryck av.(men visst det är ingen höjdare)... och det är faktiskt ett helt OK partspack (om man gillar brunt och dktan).. ångrar nästan att jag inte köpte två när det var snorbilligt på Amazon..Själv gjorde jag tvärt om och BL:ade Barrel Escape dvärgarna när det begav sig ! Själv försåg jag mig (föruom med två battlepacks av olika slag med de nya SW puffrorna) med ett Limedricka stånd och värdens finaste scooter, perfect för en recontur i öken när Emma inte vill dundra fram i sin Abrahms tank.. sen blev det ett litet rådjur i en polybagpåse, perfekt för targetpractice när mina friendsfigurer ska ha BBQ party efter en het dag i sin radarcontainer..

?

BrightMinds

Det blev givetvis en idag, satt och kollade på just de setet med lillan igår. Tur att sambon övertalade mig att vi skulle åka till Rusta.

Risgrynsgrot

Citat från: mechamike skrivet 16 december 2013 kl. 14:34Supertråkiga Goblin King battle-setet var faktiskt inte SÅ tråkigt som jag trodde det skulle vara eller som asken gav intryck av.(men visst det är ingen höjdare)... och det är faktiskt ett helt OK partspack (om man gillar brunt och dktan).. ångrar nästan att jag inte köpte två när det var snorbilligt på Amazon..Själv gjorde jag tvärt om och BL:ade Barrel Escape dvärgarna när det begav sig !
Hur billigt var det på Amazon? Ja kanske, dock så behöver jag inte brunt eller dktan och figurerna för runt 150 eller alltihop för ca 650.. Nja, det första! Tycker att Barrel Escape ser riktigt roligt ut, är en av mina favoritdelar av The Hobbit och dessutom får man ju mycket coola accesoarer..

Budade förresten hem en på Tradera igår för 500, oops.  ::) Nu är frågan om man ska bricklinka en vit Warg till Azog (eller har någon en på lager här som kan tänka sig att sälja?)

Studley Heinsbergen

Citat från: BrightMinds skrivet 16 december 2013 kl. 17:49
Det blev givetvis en idag, satt och kollade på just de setet med lillan igår. Tur att sambon övertalade mig att vi skulle åka till Rusta.

Får en fråga vilken butik, och hur mycket ni fick ge?

BrightMinds

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 16 december 2013 kl. 23:45
Får en fråga vilken butik, och hur mycket ni fick ge?

Priset är 499kr och bör gälla samtliga butiker. Mer info finns här http://www.swebrick.se/index.php?topic=100.2160

Studley Heinsbergen

Citat från: BrightMinds skrivet 17 december 2013 kl. 10:01
Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 16 december 2013 kl. 23:45
Får en fråga vilken butik, och hur mycket ni fick ge?

Priset är 499kr och bör gälla samtliga butiker. Mer info finns här http://www.swebrick.se/index.php?topic=100.2160

Tack, jag hann ju hitta det där strax efter att jag skrev mitt inlägg här... :)

Cakeman

Jag ångrar att jag inte köpte en burk till när jag ändå var där...

malmen

Citat från: Cakeman skrivet 17 december 2013 kl. 22:28
Jag ångrar att jag inte köpte en burk till när jag ändå var där...
Man köper alltid för få ;) Jag har varit i fyra LEGO Stores sedan November, (Denver x2, Köpenhamn, Berlin) och totalt har det blivit 12 stora burkar och 2 små, men så här i efterhand känner jag att jag skulle köpt åtminstonde 5 till :P

Silence101

Köpte en idag på second hand för 40:-
Hoppas den är komplett. Då får jag och grabben nåt att göra på julaftonsmorgonen :D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ByggareDan

Blev en på Rusta fast jag skulle ju låta bli men för det "nya" priset (299:- ) var det svårt att låta bli blev även och för 19kr/st


/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.